Σάββατο , 8 Αυγούστου 2020
Αρχική / Οικονομία / Στα βήματα της “λίστας Πέτσα” και η ΔΕΗ- Πώς μοίρασε χρήμα στα ΜΜΕ

Στα βήματα της “λίστας Πέτσα” και η ΔΕΗ- Πώς μοίρασε χρήμα στα ΜΜΕ

Μετά την περιβόητη πλέον “λίστα Πέτσα” με τα κονδύλια της καμπάνιας για τον κορονοϊό, μιά άλλη ανάλογη υπόθεση βλέπει το φως της δημοσιότητας, δείχνοντας  ότι η επιλεκτική στήριξη “φίλιων” ΜΜΕ  αποτελεί γενικευμένη πρακτική όλων των ελεγχόμενων από την κυβέρνηση φορέων του δημόσιου τομέα.

Αφορά την κατανομή διαφημιστικών κονδυλίων 570.000 ευρώ από τη ΔΕΗ στην περίοδο της πανδημίας, που έγινε με αδιαφανείς διαδικασίες  – όπως και στην περίπτωση της “λιστας Πέτσα” –  χωρίς κανένα κριτήριο κυκλοφορίας, επισκεψιμότητας, απήχησης των ΜΜΕ.

Η ανισοκατανομή και το σκανδαλώδες  επιλεκτικό “μπούκωμα”  ορισμένων media προϊδεάζoυν για το πώς θα μοιραστεί η μεγάλη πίτα των 8,5 εκατ. ευρώ, που έχει αποφασίσει να δαπανήσει φέτος η ΔΕΗ για προβολή-διαφήμιση-επικοινωνία.

Τα “μεγάλα μαχαίρια”

Την  υπόθεση έφερε στο φως η “Εφημερίδα των Συντακτών”, παρουσιάζοντας και τον αναλυτικό πίνακα με τα ποσά που δόθηκαν κατά περίπτωση. Οπως επισημαίνει η εφημερίδα, είθισται η ΔΕΗ να επιλέγει για τα διαφημιστικά της πακέτα μεγάλες εφημερίδες, ιστοσελίδες οικονομικού περιεχομένου που ασχολούνται και με ενεργειακά θέματα, καθώς καθώς και τοπικά σάιτ σε περιοχές όπου αναπτύσσει παραγωγική δραστηριότητα (περιοχές Πτολεμαϊδας, Φλωρίνης, Μεγαλόπολης κλπ).

Ομως αυτή τη φορά δεν τηρήθηκε κανένας από τους συνήθεις κανόνες και τα κριτήρια αξιολόγησης. Οπως έγινε και με τα χρήματα της καμπάνιας για τον κορονοϊό, η μερίδα του λέοντος πήγε στα… γνωστά και μη εξαιρετέα media που αποτελούν προσφιλή επιλογή της κυβέρνησης, σε μια σχέση αλληλοϋποστήριξης.

Οπως φαίνεται στο σχετικό πίνακα, τα περισσότερα (49.000 ευρώ) πήραν το “Πρώτο Θέμα” και οι… παραφυάδες του. Δεύτερο το συγκρότημα  Φιλιππόπουλου (Capital.gr  κλπ), που κινδυνολογούσε επί χρόνια προναγγέλλοντας την κατάρρευση της ΔΕΗ, πριν έρθουν να τη σώσουν η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο Κ. Χατζηδάκης.

“Ριγμένο” στη μοιρασιά φαίνεται το συγκρότημα Μαρινάκη: Οι δύο βραχίονες του (τα ΜΜΕ του πρώην ΔΟΛ και ο όμιλος Κουρτάκη με τα “Παραπολιτικά”) πήραν αντίστοιχα 21.000 και 27.000 ευρώ (αθροιστικά 47.000).

Στους ευνοημένους τα sites  του Χρ. Ράπτη (iefimerida, Economistas και η πολυσυζητημένη madame Bovary), που ήταν στην κορυφή και της “λίστας Πέτσα”.

Ποσά δυσανάλογα προς την εμβέλεια και την απήχηση τους δόθηκαν επίσης  σε οικονομικά και ενεργειακά sites χαμηλής επισκεψιμότητας και σε έντυπα περιορισμένης κυκλοφορίας.

Η ¨Εφημερίδα  των Συντακτών” επισημαίνει και μία περίπτωση πληρωμένων “δημοσιευμάτων κατά παραγγελία”: Από τα 34.000 ευρώ που πήγαν στο Capital.gr και το «Κεφάλαιο», τα 12.000 δόθηκαν για να γραφτούν 4 άρθρα από δημοσιογράφο του ενεργειακού ρεπορτάζ του σάιτ, ο οποίος μάλιστα κατονομάζεται στο έγγραφο της ΔΕΗ με τη συγκεκριμένη διαφημιστική δαπάνη!

grafima

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΗΓΗ:

About kostas Xristou

Δες επίσης

Μίνι ανασχηματισμός: Προ των πυλών οι «διορθωτικές κινήσεις» Μητσοτάκη

Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναμένεται μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα να προχωρήσει στις «διορθωτικές κινήσεις» που …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.