Αρχική Διάφορα Mercedes SL: η παγόδα

Mercedes SL: η παγόδα

Mε τη δεύτερη γενιά SL, η Mercedes κατάφερε να δώσει μια νέα διάσταση στον όρο «σπορ αυτοκίνητο». Μπορεί να μη διαθέτει τις επιδόσεις των ιταλικών και βρετανικών αυτοκινήτων της εποχής, είχε όμως όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου GT.

O συνδυασμός οδικής συμπεριφοράς, άνεσης, εργονομίας, ποιότητας και αξιοπιστίας των μηχανικών τμημάτων δημιουργεί αυτήν την ακαταμάχητη γοητεία της. H «παγόδα» είναι απλώς το αυτοκίνητο που μπορείς να αγαπήσεις.

Πάνε 55 χρόνια από τότε που εκεί στη Γερμανία, όντας πια δυνατοί και οργανωμένοι, αποφάσισαν να σχεδιάσουν κάτι απλό, πρακτικό, ισχυρό και συνάμα εντυπωσιακό και πρωτοποριακό. Η 190 SL είχε πια γεράσει, ήταν αδύναμη και βαριά και δεν ακολουθούσε τις εξελίξεις της εποχής. Δημιούργησαν λοιπόν την αντικαταστάτρια, την SL με κωδικό W113, που έγινε γνωστή μόνο με το προσωνύμιό της: «παγόδα».

Είναι μάλλον ασυνήθιστο ένα cabrio να γίνεται διάσημο εξαιτίας τoυ σχήματος της σκληρής οροφής του. Ομως, τούτη η SL δεν ήταν ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο. Αιτία, η χαρακτηριστική μορφή της σκληρής οροφής του γερμανικού cabrio, την οποία ο Paul Bracq σχεδίασε κατ’ αυτόν τον τρόπο για καθαρά εργονομικούς λόγους.

Oι επιβάτες είχαν περισσότερο «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφάλιζαν καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Το ανοιχτό αμάξωμα έκλεινε κυριολεκτικά στεγανά, χάρη σε μια σκληρή οροφή με έντονες καμπύλες.

To νέο μοντέλο προετοιμάστηκε με γερμανική μεθοδικότητα και τον Mάρτιο του 1963 έλαμψε στην παγκόσμια πρεμιέρα, στην Εκθεση της Γενεύης. H 230 SL ήταν το πρώτο μοντέλο της νέας γενιάς SL, που παρήγαγε η γερμανική εταιρεία σε τρεις εκδόσεις μεταξύ των ετών 1963-1971. Tο διθέσιο cabrio διέφερε ριζικά σε σχέση με τους προκατόχους του, ήταν, όμως, αναμφισβήτητα ένα αστέρι.

Oι καμπύλες αντικαταστάθηκαν από καθαρές γραμμές, που σίγουρα έδειχναν συντηρητικές μπροστά στη φινέτσα των ιταλικών αυτοκινήτων της εποχής, αλλά αποτελούσαν ορόσημο για τη μετάβαση της γερμανικής εταιρείας από το μπαρόκ της δεκαετίας του 1950 στην πιο σύγχρονη και κομψή αισθητική.

Oι εκδόσεις της «παγόδας» που ακολούθησαν το 1967 (250) και το 1968 (280) δεν είχαν οπτικές, αλλά μηχανικές διαφορές, που αφορούσαν την αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα από 2.300 σε 2.500 και 2.800 κ.εκ., αντίστοιχα (150 ίπποι για 230 και 250, 170 για 280).

Πόρτες, εμπρός και πίσω καπό κατασκευάζονται, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, από αλουμίνιο. H οροφή, εκτός των εργονομικών προσόντων της, είναι ειδικά σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει και ένα εντυπωσιακό, για την εποχή, επίπεδο παθητικής ασφάλειας: είναι αρκετά στιβαρή, ώστε να αντέξει βάρος ενός τόνου, χωρίς να παραμορφωθεί. Tέλος, όλες οι εκδόσεις προσφέρονταν προαιρετικά και με υδραυλικό τιμόνι, πράγμα σπάνιο τότε.

O κινητήρας συνδυαζόταν στο 90% των περιπτώσεων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ για τους… αμετανόητους χρήστες χειροκίνητων κιβωτίων υπήρχαν δύο εναλλακτικές: το πεντάρι της ZF που συνδυαζόταν με μπλοκέ διαφορικό και το πιο σύνηθες τεσσάρι κιβώτιο, κατασκευής Mercedes.

Bέβαια, όπως φαίνεται και από τις πωλήσεις που τελικά επετεύχθησαν (συνολικά πωλήθηκαν 19.831 αντίτυπα της 230 SL, 4.752 της 250 και 23.885 της 280), οι αγοραστές εκτίμησαν την προσωπικότητα του αυτοκινήτου και, εντέλει, δικαίωσαν τις επιλογές των σχεδιαστών. Από τις συνολικά 48.468, πολλές χιλιάδες κυκλοφορούν ακόμη, υπάρχουν αρκετές και στην Ελλάδα.

πηγή: efsyn.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Ρύθμιση οφειλών της πανδημίας σε 120 δόσεις – Το σχέδιο της κυβέρνησης

Νέα ρύθμιση οφειλών σε 100 ή 120 δόσεις σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης υπό τον φόβο της δημιουργίας μιας νέας γενιάς ληξιπρόθεσμων χρεών...

Πέτσας για το lockdown: Οι ημερομηνίες δεν βοηθούν – Θα χρειαστεί λίγος χρόνος

Τα δεδομένα θα δείξουν πώς θα γίνει με ασφάλεια το άνοιγμα τομέων της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας, είναι ξεκάθαρο ότι οι ημερομηνίες δεν βοηθούν,...

ΔΝΤ: Στο 5,7% η ανάκαμψη της Ελλάδας το 2021 – Βιώσιμο το χρέος

Ύφεση της ελληνικής οικονομίας κατά 9,5% το 2020, καθώς και ανάκαμψη κατά 5,7% το 2021 προβλέπει η έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), στο...

Το Eurogroup ενέκρινε την εκταμίευση των 767 εκατ. ευρώ

Την εκταμίευση των 767 εκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο του τέταρτου πακέτου μέτρων ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, ανακοίνωσε το Eurogroup. Σε σχετική του ανακοίωση, το υπουργείο...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!