Παρασκευή , Ιούλιος 19 2019
Αρχική / Κόσμος / Η NASA ανακάλυψε δύο εξωπλανήτες μεγαλύτερους από τη γη

Η NASA ανακάλυψε δύο εξωπλανήτες μεγαλύτερους από τη γη

Το διαστημικό τηλεσκόπιο TESS (Transiting Exoplanets Survey Satellite) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), το οποίο είχε εκτοξευθεί πριν ένα περίπου χρόνο, ανακάλυψε δύο ακόμη εξωπλανήτες.

Από αυτούς ο ένας έχει το μέγεθος περίπου της Γης, ενώ ο άλλος είναι πολύ μεγαλύτερος.

Συγκεκριμένα, ο πλανήτης HD 21749b, ο οποίος ακτίνα περίπου 2,7 φορές μεγαλύτερη και μάζα 23 φορές μεγαλύτερη της Γης, κινείται γύρω από ένα άστρο κάπως μικρότερο από τον Ήλιο (έχει το 80% της μάζας του), που βρίσκεται σε απόσταση 53 ετών φωτός από τον πλανήτη μας.

Ο εξωπλανήτης -η ύπαρξη του οποίου επιβεβαιώθηκε από το αμερικανικό Μαγγελανικό Τηλεσκόπιο στη Χιλή- χρειάζεται 36 μέρες για να ολοκληρώσει μια περιφορά γύρω από το άστρο του (η διάρκεια του έτους του). Εκτιμάται ότι έχει πυκνή ατμόσφαιρα, αλλά δεν είναι βραχώδης.

Εξωπλανήτες και τηλεσκόπιο στο διάστημα
Ο διαστημικό τηλεσκόπιο TESS (Transiting Exoplanets Survey Satellite) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), το οποίο είχε εκτοξευθεί πριν ένα περίπου χρόνο, ανακάλυψε δύο ακόμη εξωπλανήτες, ο ένας στο μέγεθος της γης και ο άλλος μεγαλύτερος
Ο δεύτερος εξωπλανήτης HD 21749c είναι πολύ μικρότερος, παρόμοιος με τη Γη. Είναι η πρώτη φορά που το TESS βρίσκει ένα πλανήτη με μέγεθος σαν της Γης.

Ο εξωπλανήτης χρειάζεται μόνο οκτώ μέρες για να κάνει μια πλήρη περιφορά περί το άστρο του. Οι αστρονόμοι θα προσπαθήσουν να μάθουν περισσότερα για τη μάζα και τη σύνθεση αυτού του «γήινου» πλανήτη, κάτι όχι εύκολο λόγω του μικρού μεγέθους του.

Οπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ οι ερευνητές, με επικεφαλής τη Νταϊάνα Ντράγκομιρ του Ινστιτούτου Αστροφυσικής και Διαστημικής Έρευνας του πανεπιστημίου ΜΙΤ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής The Astrophysical Journal Letters.

About Online Press