Τρίτη , 31 Μαρτίου 2020
Αρχική / Διάφορα / Ανακαλύφθηκε το κρανίο του μικρότερου δεινοσαύρου ηλικίας 99 εκατ. ετών

Ανακαλύφθηκε το κρανίο του μικρότερου δεινοσαύρου ηλικίας 99 εκατ. ετών

Το καλοδιατηρημένο απολίθωμα του μικροσκοπικού κρανίου, μήκους μόλις 1,5 εκατοστού, του μικρότερου δεινοσαύρου που έχει ποτέ βρεθεί, ο οποίος ζούσε πριν 99 εκατομμύρια χρόνια, ανακάλυψαν επιστήμονες.

Η ανακάλυψη μέσα σε ένα κεχριμπάρι που βρέθηκε στη βόρεια Μιανμάρ, αποκαλύπτει ένα μίνι-δεινόσαυρο μεγέθους κολιμπρί, του μικρότερου πουλιού που ζει σήμερα και ζυγίζει μόλις δύο γραμμάρια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την παλαιοντολόγο Τζινγκάμι Ο’Κόνορ του Ινστιτούτου Παλαιοντολογίας και Παλαιοανθρωπολογίας της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών στο Πεκίνο, που έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», δήλωσαν ότι το ασυνήθιστο απολίθωμα του κρανίου θα ρίξει περισσότερο φως στην καταγωγή των μικρών πουλιών από τους δεινόσαυρους.

Το νέο είδος, που ονομάστηκε Oculudentavis khaungraee, φαίνεται από την ανατομία του κρανίου του πως είχε πολύ καλή όραση, αν και τα μάτια του, που κοιτούσαν προς τα πλάγια, θα προεξείχαν από το κεφάλι του με τρόπο που δεν έχει παρατηρηθεί σε άλλο ζώο. Γι’ αυτό η Ο’Κόνορ έκανε λόγο για «το πιο παράξενο απολίθωμα που έχω συναντήσει» αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Διέθετε 100 κοφτερά κωνικά δόντια και μάλλον κυνηγούσε έντομα για να τραφεί. Το σώμα του ίσως έφθανε συνολικά τα πέντε εκατοστά σε μήκος.

Επειδή βρέθηκε μόνο το κρανίο του είναι δύσκολο για τους επιστήμονες να ανακαλύψουν πώς ακριβώς το νέο είδος σχετιζόταν με τα πουλιά. Μερικά ανατομικά χαρακτηριστικά του κεφαλιού του παραπέμπουν σε δεινόσαυρο και άλλα σε εξελιγμένο πουλί. Τα πουλιά εξελίχθηκαν από μικρούς φτερωτούς δεινόσαυρους πριν περίπου 150 εκατομμύρια χρόνια.

Για μια ακόμη φορά πάντως επιβεβαιώθηκε η μοναδική ικανότητα του κεχριμπαριού που πηγάζει από τα δέντρα, να διατηρεί στο εσωτερικό του πολύτιμα απολιθώματα από το μακρινό παρελθόν (έντομα, σαύρες, βατράχους κ.α.), τα οποία αλλιώς θα είχαν εξαφανιστεί προ πολλού.

ΠΗΓΗ:

About kostas Xristou

Βαθαίνουν οι διαχωριστικές γραμμές στην Ε.Ε.

Η (προ)χθεσινή, άκαρπη επί της ουσίας, τηλεδιάσκεψη κορυφής των “27” έθεσε στο τραπέζι τρία δεδομένα …