Διακυμάνσεις στην καταναλωτική διάθεση στο α’ τετράμηνο του έτους. Διατηρείται η θετική πρόβλεψη για αύξηση τζίρου κατά 2,6% το 2018. Νέα ένταση στις προσφορές. Τα παράπλευρα δίκτυα και η πρωτιά της Σκλαβενίτης.
Ειδικότερα, η εταιρία μετρήσεων και ανάλυσης των δεδομένων πωλήσεων των σούπερ μάρκετς, υπολογίζει το παραπάνω ποσοστό, με βασικές παραδοχές πως το ΑΕΠ θα αυξηθεί μόλις κατά 1,3% (χαμηλότερα και από την πρόβλεψη του ΔΝΤ), ότι η ανεργία θα μειωθεί κατά 1% και πως τα λιανεμπορικά δίκτυα θα ενισχυθούν κατά 1,7% (με την ενεργοποίηση νέων σημείων πώλησης).
Την ίδια στιγμή η IRI εκτιμά ότι το 2018, οι προσφορές θα κινηθούν υψηλότερα και θα ανέλθουν στο 23% από 21,5% πέρυσι. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρίας, Παναγιώτη Μπορέτο, η καταναλωτική συμπεριφορά των καταναλωτών το πρώτο τρίμηνο του έτους είχε έντονες διακυμάνσεις καθώς η χρονιά ξεκίνησε με αρνητικό πρόσημο στα επίπεδα του 1,4%, συνέχισε καθοδικά και το Φεβρουάριο για να ανακοπεί, από τη συμπεριφορά των καταναλωτών τον Μάρτιο που ενισχύθηκε κατά 13% με αποτέλεσμα να διαμορφώσει θετικό πρόσημο στο πρώτο τρίμηνο με ποσοστό 4,6%. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Απρίλιος κινείται καθοδικά το πρώτο δεκαπενθήμερο καταγράφοντας πτώση 8%.
Η IRI προχώρησε επίσης σε έρευνα ερωτηματολογίου σε δείγμα καταναλωτών, απ’όπου προκύπτει ότι το μέσο μηναίο καλάθι αναμένεται να μειωθεί φέτος κατά 5 ευρώ και να υποχωρήσει στα 312 ευρώ από 317 ευρώ πέρυσι. Η περιοχή της Αττικής που αποτελεί το 50% της συνολικής αγοράς, διατηρεί το μέσο καλάθι αγορών στα 317 ευρώ. Η Κρήτη εμφάνισε την υψηλότερη κατανάλωση με 346 ευρώ το 2017 και η Θεσσαλονίκη, τη χαμηλότερη με 270 ευρώ, πέρυσι.
Είναι επίσης χαρακτηριστική η κινητικότητα των καταναλωτών, καθώς σύμφωνα με τα ευρήματα της ΙRI, οι καταναλωτές επιδίδονται στο «κυνήγι» των προσφορών και γι’ αυτό επισκέπτονται τουλάχιστον 6 δίκτυα λιανικής πώλησης, στα οποία περιλαμβάνονται αλυσίδες σούπερ μάρκετ, φούρνοι, φαρμακεία, μίνι μάρκετ, περίπτερα και λαϊκές αγορές. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα 2/3 των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι δεν θα πήγαινε την Κυριακή για ψώνια στο σούπερ μάρκετ.
Η έρευνα αποκαλύπτει μεταξύ άλλων και ποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ έρχεται πρώτη στη σκέψη των καταναλωτών. Φέτος η έρευνα ανάδειξε στην πρώτη θέση τον όμιλο Σκλαβενίτη με ποσοστό 35% μετά την απορρόφηση του δικτύου Μαρινόπουλου, και έχει σημασία πως η απάντηση προήλθε σε πανελλαδικό επίπεδο. Στη δεύτερη θέση κατατάσσεται η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με ποσοστό 30%, η οποία πέρυσι βρισκόταν στην πρώτη θέση και με απόσταση 10 μονάδων από τον όμιλο Σκλαβενίτη.
Πέννυ Κούτρα
Πηγή: http://www.euro2day.gr