Αρχική Κόσμος DW: Απειλή για τη γερμανική οικονομία ο προστατευτισμός;

DW: Απειλή για τη γερμανική οικονομία ο προστατευτισμός;

Ανησυχούν οι κατασκευαστές από την πολιτική του απομονωτισμού που έχει προαναγγείλει ο Τραμπ
Οι ΗΠΑ είναι μια από τις σημαντικότερες αγορές για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία. Η πολιτική του απομονωτισμού που έχει προαναγγείλει ο νέος αμερικανός πρόεδρος προκαλεί ανησυχία στους κατασκευαστές.

Κατά πόσον όμως είναι όντως εύλογες οι ανησυχίες αυτές; Τι σημαίνουν οι διαφαινόμενες τάσεις προστατευτισμού για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της γερμανικής οικονομίας; Όπως είπε προς τη Deutsche Welle ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γερμανικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA), Ματίας Βίσμαν:

«Όποιος προσπαθεί να προστατευθεί από τον ανταγωνισμό χτίζοντας τεχνητά εμπόδια, ενδεχομένως να έχει ένα βραχυπρόθεσμο όφελος, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα όμως αποδυναμώνεται η ανταγωνιστικότητα της δικής του οικονομίας διότι δεν νοιώθει πλέον τον φρέσκο αέρα του ανταγωνισμού. Πιστεύω ότι σε βάθος χρόνου ο προστατευτισμός δεν είναι μια έξυπνη στρατηγική, ούτε για τις ΗΠΑ».

«Πόσα Chevrolet βλέπετε στη Γερμανία»;

Πού ακριβώς έγκειται το πρόβλημα; Ο νέος αμερικανός πρόεδρος Τραμπ διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι ενώ στις ΗΠΑ υπάρχει υπερπληθώρα γερμανικών αυτοκινήτων, στην ίδια τη Γερμανία κυκλοφορούν ελάχιστα αμερικανικά:

«Πόσα Chevrolet βλέπετε στη Γερμανία; Ίσως κανένα; Εντάξει, σίγουρα όχι πολλά. Δεν βλέπετε κανένα. Πρόκειται για μονόδρομο. Εμείς όμως θέλουμε δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Να είναι δίκαιο».

Οι αριθμοί ωστόσο μιλούν όπως πάντα τη δική τους «αμείλικτη» γλώσσα: το 2016 οι Volkswagen, BMW και Daimler πέτυχαν στις ΗΠΑ μερίδιο αγοράς μόλις 7,6%. Την ίδια χρονιά το μερίδιο των αμερικανικών General Motors και Ford στην Ευρώπη ανήλθε στο 13,5%. Συνεπώς οι Αμερικανοί δραστηριοποιούνται πιο ενεργά στην Ευρώπη απ’ ό,τι οι Γερμανοί στις ΗΠΑ.

«Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να βλέπουμε την Αμερική μόνον ως εξαγωγική αγορά, αντιθέτως έχουμε και εκεί μεγάλη παραγωγή», εξηγεί στη DW ο Ματίας Βίσμαν. «Προσφέρουμε εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, είμαστε κομμάτι της αμερικανικής βιομηχανικής βάσης (…)».

Πού παράγουν εντέλει οι Γερμανοί;

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολεί στις ΗΠΑ 110.000 υπαλλήλους, οι 77.000 εξ αυτών εργάζονται σε προμηθευτές. Εάν προσθέσει κανείς τους εμπόρους και τα συνεργεία που συνεργάζονται με τις γερμανικές εταιρίες, τότε ο συνολικός αριθμός των θέσεων εργασίας ανέρχεται σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες.

Την τελευταία χρονιά οι Γερμανοί παρήγαγαν στις ΗΠΑ 850.000 οχήματα. Εξ αυτών το 41% πουλήθηκε στις ΗΠΑ, το 25% εξήχθη στην Ευρώπη ενώ ένα ακόμη 25% σε ασιατικές χώρες.

«Πριν από 20 χρόνια κατασκευάζαμε περίπου 4 εκατομμύρια αυτοκίνητα στη Γερμανία και ένα στον υπόλοιπο κόσμο. Πέρσι, το 2016 κατασκευάσαμε 5,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα στη Γερμανία αλλά 10 εκατομμύρια εκτός. Αυτό ωφέλησε και την παραγωγή στις ΗΠΑ», λέει ο κ. Βίσμαν.

Όσον αφορά τις απειλές Τραμπ για την επιβολή δασμών ύψους 35% σε αυτοκίνητα που εισάγονται και δεν κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, ο Ματίας Βίσμαν εμφανίζεται καθησυχαστικός, συνιστώντας ψυχραιμία. «Επιβάλλεται ηρεμία και να μην ποντάρει κανείς στην αντιπαράθεση. Η καλύτερη λύση είναι πάντα τα επιχειρήματα», και αυτά, όπως εκτιμά, θα βρουν ευήκοα ώτα και στην Ουάσιγκτον.

Γιοάχιμ Έγκερς / Κώστας Συμεωνίδης

Πηγή: http://www.tovima.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Υπέρ της αύξησης των αγορών ομολόγων από την ΕΚΤ ο Γιάννης Στουρνάρας

H αύξηση των αποδόσεων των ομολόγων είναι αδικαιολόγητη και θα ήταν ενδεδειγμένο η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) να αυξήσει τον ρυθμό των αγορών τίτλων...

ΕΕΣΥΠ: Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΤΑΔ

Μετά τη συμπλήρωση τριετούς θητείας τριών μη εκτελεστικών μελών Διοικητικού Συμβουλίου και της ανάγκης πλήρωσης της θέσης του Εντεταλμένου Συμβούλου, εκτελεστικού μέλους Διοικητικού Συμβουλίου...

ΕΚΤ – Σνάμπελ: Θα απαιτηθούν νέα μέτρα στήριξης αν αυξηθούν οι πραγματικές αποδόσεις των ομολόγων

Την πρόσφατη άνοδο των αποδόσεων των ομολόγων στην Ευρωζώνη, εν μέσω μίας ανοδικής τάσης τους παγκοσμίως, σχολίασαν σήμερα αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Σε ομιλία...

ΚΕΠΕ: Η ανάπτυξη στην Ελλάδα θα αρχίσει το β’ 3μηνο του 2021 – Οι καταλύτες της ανάκαμψης

Η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας θα εμφανιστεί στο δεύτερο τρίμηνο του έτους και θα είναι της τάξης του 3,0%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Κέντρου Προγραμματισμού...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!