Eγκρίθηκε ομόφωνα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού η εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways από τον όμιλο Attica Group, με την επιβολή όμως αυστηρών όρων και προϋποθέσεων.

Η απόφαση που ανακοινώθηκε επίσημα χθες, σύμφωνα με πληροφορίες, ελήφθη μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις και αφού προηγουμένως η Attica προχώρησε σε 8 δεσμεύσεις, για τις οποίες, εάν δεν τις τηρήσει, θα της επιβάλλεται πρόστιμο 10.000 ευρώ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης.

Η Ολομέλεια της Επιτροπής συνεδρίασε στις 19 Απριλίου προκειμένου να εξετάσει κατά πόσον η εξαγορά της ΗSW από την Attica Group είναι συμβατή με τις διατάξεις περί προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού.

Οπως διευκρινίζεται στη χθεσινή ανακοίνωσή της, «κινήθηκε η διαδικασία της πλήρους διερεύνησης λόγω των σοβαρών αμφιβολιών που προκαλούσε ως προς το συμβατό αυτή η εξαγορά με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού».

Χώρος στον ανταγωνισμό

Για την αντιμετώπιση αυτού του ενδεχομένου, η Attica πρότεινε τη λήψη κατάλληλων διορθωτικών μέτρων και ανέλαβε έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού 8 δεσμεύσεις με άξονες την απελευθέρωση «ζήτησης χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία θα κατέχει μονοπωλιακή-δεσπόζουσα θέση και τη μείωση της ισχύος σε πανελλήνιο επίπεδο, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη πώληση των πλοίων «Superfast XII» και «Highspeed 7», καθώς και τη διατήρηση της συχνότητας των δρομολογίων και του ύψους των ναύλων στα υφιστάμενα επίπεδα.

H Attica δεσμεύτηκε:

● Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι-ανταγωνιστές σε συγκεκριμένα δρομολόγια (τα καταγράφει αναλυτικά) θα τροποποιήσει τα δικά της ή θα αποσύρει πλοία (ταχύπλοα ή συμβατικά) από τις συγκεκριμένες γραμμές.

● Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι-ανταγωνιστές στις συνδέσεις με συμβατικά πλοία στη Σύρο,στην Πάτμο, στη Χίο και στη Μυτιλήνη θα μειώσει τις προσεγγίσεις με συμβατικά πλοία στα λιμάνια των συγκεκριμένων νησιών.

● Εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος-ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στο δρομολόγιο Αττική-Πάρος-Νάξος-Θήρα και επιστροφή με προσεγγίσεις στην Ιο, θα μεταθέσει την ώρα αναχώρησης του πρωινού της δρομολογίου κατά 35 λεπτά τουλάχιστον.

● Εφόσον δραστηριοποιηθούν τρίτοι-ανταγωνιστές σε συγκεκριμένες τρεις γραμμές (τις αναφέρει) θα αποσύρει από την ελληνική ακτοπλοΐα το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Highspeed 4», ενώ από τις τρεις γραμμές θα αποσύρει ένα ταχύπλοο και ένα συμβατικό.

● Δεν θα αυξήσει τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ιο και Θήρα σε σύγκριση με τις συχνότητες δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.

● Δεν θα αυξήσει αλλά ούτε και θα μειώσει τις συχνότητες δρομολογίων από και προς την Αττική για τα νησιά Χίο, Μυτιλήνη και Πάτμο σε σύγκριση με τις συχνότητες δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.

● Δεν θα αυξήσει τους ναύλους επιβατών, Ι.Χ. και φορτηγών στα δρομολόγια από και προς την Αττική για Σύρο, Πάρο, Νάξο, Αμοργό, Κουφονήσια, Ιο, Θήρα και Πάτμο για τρία χρόνια, και για Χίο-Μυτιλήνη για 5 χρόνια.

● Θα αυξήσει τουλάχιστον κατά μία την εβδομάδα την προσέγγιση σε τρία νησιά άγονης γραμμής στα οποία δεν πραγματοποιούνται επί του παρόντος δρομολόγια από άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία και θα δημιουργήσει σύνδεση στην ελληνική ακτοπλοΐα σε προορισμούς στους οποίους δεν δραστηριοποιούνται επί του παρόντος η Attica, η HSW ή άλλη ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Υπενθυμίζεται ότι τον Οκτώβριο του 2017 η Attica Group, θυγατρική εταιρεία του ομίλου Marfin Investment Group (MIG), ανακοίνωσε πως απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της HSW με την εξαγορά του 48,53% που κατείχαν στο μετοχικό κεφάλαιο της HSW οι Μινωικές Γραμμές (θυγατρική εταιρεία του ιταλικού Ομίλου Γκριμάλντι).

Η υλοποίηση ωστόσο της συμφωνίας τελούσε υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Είχε προηγηθεί αιφνιδιαστική κίνηση της Attica τον Αύγουστο του ίδιου έτους, όταν ανακοίνωσε ότι επήλθε συμφωνία με την Τράπεζα Πειραιώς και άλλους μετόχους μειοψηφίας, αποκτώντας 39.039.833 μετοχές της HSW, που αντιστοιχούσαν σε ποσοστό 50,3% του μετοχικού κεφαλαίου της.

Πηγή