Αρχική Οικονομία 764.477.733 € γλίτωσε το κράτος από τους κλεφτοεργολάβους

764.477.733 € γλίτωσε το κράτος από τους κλεφτοεργολάβους

Ο Αλέξης ολοκλήρωσε τους τέσσερις οδικούς άξονες, αφού, πρώτα, επαναδιαπραγματεύθηκε τις συμφωνίες

Τέλειωσε το πλιάτσικο με τους διαπλεκόμενους νονούς, που μοίραζαν τα δημόσια έργα και τα υπερτιμολογούσαν ακόμη και στο τετραπλάσιο της πραγματικής τους αξίας

ΤΟ ΠΛΙΑΤΣΙΚΟ με τους διαπλεκόμενους νονούς των δημόσιων έργων τελείωσε οριστικά και αμετάκλητα.

Οι κλεφτοεργολάβοι για πρώτη φορά αναγκάστηκαν από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα να επαναδιαπραγματευτούν τις συμβάσεις για τους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες.

Το όφελος για το δημόσιο ανήλθε σε 764.477.733 ευρώ και οι εμπλεκόμενες εταιρείες ολοκλήρωσαν τα έργα μέσα στο χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει η κυβέρνηση.

Δικαιολογημένα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μιλάει για μια μεγάλη μάχη για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, απέναντι στη διαπλοκή την οποία κέρδισε κατά κράτος.

Γιατί οι νονοί των δημοσίων έργων για δεκαετίες τώρα είχαν στήσει καρτέλ με τις πλάτες του παλιού πολιτικού συστήματος και τιμολογούσαν τα δημόσια έργα ακόμα και στο τετραπλάσιο της πραγματικής τους αξίας.

Οι κλεφτοεργολάβοι είχαν μάθει να δίνουν  εντολές στα κορυφαία κυβερνητικά στελέχη να αυθαιρετούν και να παρανομούν, έχοντας διασφαλίσει μια ιδιότυπη ασυλία από το σύστημα.

Η κατάσταση αυτή άλλαξε ριζικά με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι κλεφτοεργολάβοι στην αρχή άρχισαν τους εκβιασμούς με στημένα δημοσιεύματα ότι δεν πρόκειται να τελειώσουν ποτέ οι μεγάλοι οδικοί άξονες στην περίπτωση που αναγκάζονταν να επαναδιαπραγματευτούν τις συμβάσεις.

Η αποφασιστική στάση του Αλέξη Τσίπρα οδήγησε ντόπιους και ξένους εργολάβους που συμμετείχαν στις κοινοπραξίες σε επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με αποτέλεσμα το δημόσιο να πληρώσει 764.477.733 ευρώ λιγότερα από ό,τι προέβλεπαν οι συμφωνίες που είχαν κλείσει οι τεχνικές εταιρείες με την προηγούμενη κυβέρνηση.

Βέβαια το κέρδος για το δημόσιο είναι πολλαπλό γιατί σύντομα οι περισσότερες από τις εταιρείες που είχαν αναλάβει τους οδικούς άξονες θα κληθούν να πληρώσουν πρόστιμα – μαμούθ για το καρτέλ που είχαν στήσει στα δημόσια έργα.

Η πυγμή που δείχνει η κυβέρνηση στους νονούς των δημοσίων έργων αλλάζει ριζικά το σκηνικό και τελειώνει μια σχέση διαπλοκής, που άρχισε εδώ και σαράντα χρόνια και γιγαντώθηκε όταν οι κλεφτοεργολάβοι απέκτησαν μεγάλη δύναμη στα Μέσα Ενημέρωσης.

Τελικά το καρτέλ της διαπλοκής έμεινε χωρίς Μέσα Ενημέρωσης, αφού οι βραχίονες της διαπλοκής, Μπόμπολας και ΔΟΛ χρεοκόπησαν, ενώ σε δραματική κατάσταση βρίσκονται και τα πάλαι ποτέ κατασκευαστικά μεγαθήρια, που άρπαξαν εκατοντάδες δισεκατομμύρια από το δημόσιο κορβανά τα περισσότερα από τα οποία φυγαδεύτηκαν σε φορολογικούς παραδείσους.

Για τη μεγάλη μάχη που κέρδισε η κυβέρνηση απέναντι στο καρτέλ των εργολάβων, ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επισημαίνει χαρακτηριστικά:

«Η Κυβέρνηση έδωσε τη μάχη για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και την ολοκλήρωση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας που αντιμετώπιζαν σύνθετα προβλήματα. Από την επαναδιαπραγμάτευση 4 οδικών αξόνων το ελληνικό δημόσιο έχει όφελος 764 εκατ. ευρώ».

Τα οφέλη

Πρόκειται για έργα με συμβάσεις προηγούμενων κυβερνήσεων των περιόδων 2006-7 και 2013-14, που σύμφωνα με την ανακοίνωση, «δεν προστάτευαν το δημόσιο συμφέρον. Με την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων άλλαξε επί τα βελτίω ο οδικός χάρτης της χώρας και αποδόθηκαν οφέλη στο ελληνικό Δημόσιο, την οικονομία τους χρήστες και τις τοπικές κοινωνίες».

Παράλληλα επισημαίνεται ότι αποσοβήθηκε οριστικά ο κίνδυνος της επιστροφής δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα οποία η χώρα θα όφειλε να δώσει πίσω, στην περίπτωση που τα έργα αυτά παρέμεναν ανολοκλήρωτα. «Από την επαναδιαπραγμάτευση των οδικών αξόνων ο ελληνικός λαός έχει συνολικό όφελος περισσότερα από 800.000.000 ευρώ».

Στα Τέμπη

Για τα Τέμπη και συγκεκριμένα για τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός –Κλειδί με τη συμφωνία που πέτυχε τον Ιανουάριο του 2017 η Κυβέρνηση δεν καταβλήθηκε καμία πρόσθετη αποζημίωση στον παραχωρησιούχο για να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το έργο τον Απρίλιο του 2017.

Ο αυτοκινητόδρομος Ε65

Το Δημόσιο με την έκδοση των δύο υπουργικών Αποφάσεων, αποφάσισε την ολοκλήρωση των αναβαλλόμενων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Ε65. Πρόκειται για το νότιο τμήμα Λαμία- Ξυνιάδα και το βόρειο τμήμα Γρεβενά – Εγνατία, τα οποία χαρακτηρίστηκαν ως αναβαλλόμενα τμήματα με την αναθεώρηση της σύμβασης το 2013.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, «για το νότιο τμήμα του έργου από Λαμία έως Ξυνιάδα μήκους 32,5 χλμ περίπου, η χρηματοδότησή είναι ήδη εξασφαλισμένη και οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2018».

Σχετικά με την χάραξη του βορείου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου (Ανισόπεδος Κόμβος Γρεβενών – Ανισόπεδος Κόμβος Εγνατίας), η πολιτική ηγεσία έχει εξασφαλίσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις ενώ οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και στα τέλη του 2018 αναμένεται να ξεκινήσει το έργο.

Για την Εγνατία

Όπως έχει ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ, ήδη ξεκίνησε η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή σε διεθνή δημόσιο διαγωνισμό με σκοπό την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της.

Η σύμβαση θα αφορά παραχώρηση έως 40 χρόνια και σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός θα γίνει σε δύο φάσεις. Θα ξεκινήσει με τη φάση προεπιλογής και θα συνεχίσει με τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Οι εκδηλώσεις ενδιαφέροντος θα πρέπει να υποβληθούν από τους ενδιαφερομένους έως τις 26 Ιανουαρίου 2018.

Η Εγνατία Οδός των  658 χλμ., εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, πΓΔΜ και Βουλγαρία).

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Like it maintains obtain steadily, this numbers will continue to build

Like it maintains obtain steadily, this numbers will continue to build Their hotness achieve increases in the event that you posting information that that top...

Προκαλεί ξανά η Τουρκία με νέα Navtex – Έρευνες μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου

Την περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καστελορίζου δεσμεύει για έρευνες η Τουρκία, σύμφωνα με τη νέα Navtex που εξέδωσε, προκαλώντας νέες εστίες έντασης και προκλητικότητας...

Διασωληνωμένος στην εντατική του Ευαγγελισμού με κορωνοϊό ο Βασίλης Λεβέντης

O πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης νοσηλεύεται διασωληνωμένος με κοροναϊό και η κατάστασή του είναι κρίσιμη, ενώ νοσηλεύεται στον Ευαγγελισμό. Σύμφωνα με πηγές από το...

Γ. Στουρνάρας στα Νέα – Ερχεται δεκαετία με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης

Ταχύτερη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας ακόμη κι από τις κυβερνητικές προβλέψεις, εκτιμά ο Διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξη του προς...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!