Αρχική Παιδεία Όσο ανεβαίνει η ζέστη, τόσο πέφτουν οι βαθμοί των μαθητών στις εξετάσεις

Όσο ανεβαίνει η ζέστη, τόσο πέφτουν οι βαθμοί των μαθητών στις εξετάσεις

Αντίστροφη σχέση υπάρχει,

ανάμεσα στη θερμοκρασία και στις επιδόσεις των μαθητών, επιβεβαιώνει μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη δείχνει ότι όσο μεγαλύτερη είναι η θερμοκρασία στις τάξεις, τόσο χειρότερες είναι οι βαθμοί των μαθητών στις εξετάσεις.

Με δεδομένο ότι η κλιματική αλλαγή θα ανεβάσει το θερμόμετρο τα επόμενα χρόνια, αυτό θα έχει επίπτωση στους μαθητές, σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι οποίοι ανέφεραν ότι μια λύση είναι η τοποθέτηση περισσότερων κλιματιστικών στα σχολεία και στα σπίτια για να μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα οι μαθητές.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Χάρβαρντ, Καλιφόρνια-Λος ‘Αντζελες (UCLA) και Τζόρτζια, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Τζόσουα Γκούντμαν της Σχολής Διακυβέρνησης Κένεντι του Χάρβαρντ, σύμφωνα με το BBC, ανέλυσαν τις επιδόσεις περίπου δέκα εκατομμυρίων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διάστημα 13 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι, όταν οι μαθητές δίνουν εξετάσεις σε περίοδο καύσωνα, οι επιδόσεις τους πέφτουν κατά μέσο όρο (μολονότι μεμονωμένοι μαθητές μπορεί να μην επηρεασθούν). Όταν αντίθετα ο καιρός ψυχραίνει, οι βαθμοί ανεβαίνουν.

Η μελέτη με τίτλο «Ζέστη και Μάθηση» υπολογίζει ότι για κάθε άνοδο της μέσης θερμοκρασίας κατά 0,55 βαθμούς Κελσίου υπάρχει μια πτώση της τάξης του 1% στις επιδόσεις. Η αρνητική επίπτωση αρχίζει να γίνεται αισθητή, όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 21 βαθμούς Κελσίου. Η πτώση στην απόδοση των μαθητών είναι μεγαλύτερη μετά τους 32 βαθμούς Κελσίου και ακόμη πιο ορατή μετά τους 38 βαθμούς.

Η επίπτωση της ζέστης είναι μεγαλύτερη στα παιδιά από φτωχές οικογένειες, πιθανώς επειδή στο σπίτι τους δεν έχουν κλιματιστικό. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι αν σημαντικές εξετάσεις (π.χ. για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια) συμπέσουν με κύμα καύσωνα, οι μαθητές από πλουσιότερες οικογένειες έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα.

Η μελέτη εν μέρει εξηγεί γιατί οι μαθητές από βόρεια και ψυχρότερα κλίματα συνήθως εμφανίζουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις σε σχέση με μαθητές από ζεστές νότιες χώρες (π.χ. στα τεστ Pisa του ΟΟΣΑ).

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση:
http://www.nber.org/papers/w24639

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

«Know your Customer»: Τέλος στη γραφειοκρατία στις συναλλαγές με τράπεζες

Τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού υπηρεσιών που θα προσφέρει η εφαρμογή Know your Customer παρουσίασε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, παρουσία...

Πράσινη για τρίτη εβδομάδα η Ελλάδα στο δείκτη θετικότητας του ECDC

Πράσινη είναι για τρίτη εβδομάδα η Ελλάδα στο χάρτη του ECDC σε ό,τι αφορά το δείκτη θετικότητας και στο βαθύ πράσινο καθώς διενεργεί πάνω από 5.000 τεστ ανά 100.000...

Κορωνοϊός: 3.421 νέα κρούσματα και 83 θάνατοι – Στους 754 οι διασωληνωμένοι

Σε 3.421 ανέρχονται τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα το τελευταίο 24ωρο, σύμφωνα με την ενημέρωση του ΕΟΔΥ. Κατά το ίδιο διάστημα, κατεγράφησαν 83 θάνατοι, με τον συνολικό αριθμό των νεκρών να...

Ανοίγουν από 17 Μαΐου κολέγια και δομές επαγγελματικής κατάρτισης

Με τη διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) επανεκκινούν από τις 17 Μαΐου 2021 συγκεκριμένες λειτουργίες των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης (ΕΕΚΔΒΜ) και...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!