Αρχική Uncategorized Όσα ΔΕΝ θα πει ο Σπίρτζης

Όσα ΔΕΝ θα πει ο Σπίρτζης

Την Τρίτη 14 Μαρτίου θα γίνουν, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, τα εγκαίνια του ολοκληρωμένου, πλέον, κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού από την Κομοτηνή μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα (Νυμφαία – Μακάζα). Μπορεί στα εγκαίνια να ακουστούν πάλι τα γνωστά φληναφήματα για άρση των συνόρων, διακρατικές επαφές κτλ αλλά την αποτίμηση αυτού του δρόμου την έχουν κάνει ήδη οι Κομοτηναίοι.

Η Κομοτηνή και η περιφέρειά της έχει αποκτήσει πρόσβαση σε μία φτηνή από κάθε άποψη αγορά, με αποτέλεσμα πολύ ορατό ήδη: μεγάλο μέρος του πληθυσμού – κι όχι μόνο οι αναξιοπαθούντες – στράφηκε στην γειτονική χώρα για προμήθεια πλήθους προϊόντων και υπηρεσιών. Αυτό ίσως ανακουφίζει σήμερα κάποιους καταναλωτές, όμως καταστρέφει την τοπική αγορά. Το παράνομο εμπόριο ανθεί και η διαρροή του χρήματος προς Κίρκοβο, Κάρτζαλι, Φιλιππούπολη κτλ δεν φαίνεται εύκολο να ανασχεθεί, δεδομένης της γεωγραφικής εγγύτητας και της καλής οδικής πρόσβασης. Για να μην μιλήσουμε για την εγκληματικότητα και την μικροπαραβατικότητα που κατέκλυσαν τον τόπο μας. Την ίδια στιγμή το μόνο πιθανό μας πλεονέκτημα, ο τουρισμός, πλήττεται από την απαγόρευση (!) διέλευσης λεωφορείων, για χάρη του Έβρου. Η καταστροφή δείχνει αναπόδραστη.
Κι όμως, δεν ήταν τόσο δύσκολο να φανταστεί κανείς την εξέλιξη αυτή. Όταν πριν δέκα χρόνια ξεκινούσε αυτή η ιστορία ήμασταν ίσως ΟΙ ΜΟΝΟΙ που επισημαίναμε τους προφανείς κινδύνους. Και μας εξέπλησσε τότε το πώς οι έμποροι και επαγγελματίες της πόλης συντάσσονταν με το άνοιγμα του δρόμου. Φάνηκε βεβαίως ότι είχαν πειστεί από τα κόμματα που υπηρετούσαν και αυτοϋπονομεύτηκαν όσοι σήμερα είτε σιωπούν είτε φωνασκούν για “το κράτος που δεν τους προστατεύει”.
Εν πάση περιπτώσει, τι μπορεί να γίνει τώρα; Όπως το έχουμε ξαναπεί, να γίνει οργανωμένο τελωνείο στη Νυμφαία με ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα πατάξουν την μαύρη οικονομία. Να γίνει σταθμός διοδίων στον νέο δρόμο που θα συνεπάγεται ένα κάποιο κόστος για τα καθημερινά πηγαινέλα ένθεν κακείθεν. Να ανοίξει επιτέλους ο δρόμος για τα τουριστικά λεωφορεία. Και, αν θέλουμε πραγματικά αποτελέσματα, να μειωθεί ο ΦΠΑ στην περιοχή μας, στο επίπεδο των νησιών του ανατολικού Αιγαίου.
Με τις σημερινές συνθήκες είναι θέμα χρόνου να καταρρεύσει η τοπική οικονομία και να ερημώσει η Ροδόπη. Ελπίζουμε κάποιο ένστικτο αυτοσυντήρησης να λειτουργήσει και να μην αποδειχθούμε πάλι …Κασσάνδρες.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Μητσοτάκης: Όσο νωρίτερα η απόφαση για το πιστοποιητικό εμβολιασμού, τόσο καλύτερα για την ΕΕ

Την πρότασή του για θέσπιση ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού, επανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος συμμετείχε σήμερα το απόγευμα στην τηλεδιάσκεψη για την πρώτη...

Eurobank: Στα €11,2 δισ. το έλλειμμα του εξωτερικού ισοζυγίου το 2020

Η υγειονομική κρίση στην Ελλάδα είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ελλείμματος στο ισοζύγιο της γενικής κυβέρνησης και τη διεύρυνση του ελλείμματος του εξωτερικού ισοζυγίου...

Πρώτη συνάντηση Προέδρων ΟΕΕ και Ένωσης Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων

Το ζήτημα της ομαλής μετάβασης των δανειοληπτών στην κανονικότητα και τη διευκόλυνσή τους μετά τη λήξη των αναστολών πληρωμών συζήτησαν σε συνάντησή τους ο...

Νέο Πρόγραμμα επιδότησης τόκων υφιστάμενων δανείων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

Υπεγράφη σήμερα, Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου, από τον Υφυπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Γιάννη Τσακίρη, αρμόδιο για τις Δημόσιες Επενδύσεις και το ΕΣΠΑ, η Υπουργική Απόφαση για...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!