Αρχική Κοινωνία ΤΟ 41% ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΕΤΟΙΜΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΓΕΥΜΑΤΑ Ξοδεύουμε 6,5 δισ. για...

ΤΟ 41% ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΕΤΟΙΜΑ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΑ ΓΕΥΜΑΤΑ Ξοδεύουμε 6,5 δισ. για φαγητό εκτός σπιτιού

Παρότι τα κύρια γεύματα που μαγειρεύονται στο σπίτι αποτελούν κυρίαρχη τάση -με αυξανόμενη σημασία μάλιστα όπως καταγράφεται τα τελευταία χρόνια- σε σχέση με τα συμπληρωματικά γεύματα εμφανίζονται νέες τάσεις. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, σε ακολουθία και των διεθνών εξελίξεων η αγορά έτοιμου γεύματος από τα σούπερ μάρκετ φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης. Συγκεκριμένα, από τα σούπερ μάρκετ το 41% των καταναλωτών δηλώνει ότι αγοράζει έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα, ενώ το 37% δηλώνει ότι αγοράζει γλυκά/σνακ για κάποιο συμπληρωματικό γεύμα, το 23% έτοιμο κρύο γεύμα όπως σαλάτα ή σάντουιτς, το 18% έτοιμο μαγειρευτό φαγητό, το 12% τυρόπιτα ή κρουασάν και τέλος το 9% καφέ. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, η αύξηση των επισκέψεων στο σούπερ μάρκετ που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, συνάδει με αυτή την τάση. Π.χ. επισκέψεις που ίσως γίνονται με στόχο την αγορά «δεκατιανού» γίνονται όλο και περισσότερο πλέον στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων. Στο μέλλον, όπως επισημαίνει το ΙΕΛΚΑ, αναμένονται σημαντικές επενδύσεις από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε πολλές διαφορετικές αγορές στις οποίες υπάρχουν σημαντικά περιθώρια διείσδυσης (π.χ. στις αγορές των φρέσκων προϊόντων ή αγορές συμπληρωμάτων διατροφής), οι οποίες αποτελούν ευκαιρία για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

Καφές εκτός σπιτιού

Την ίδια ώρα, όμως, το Ινστιτούτο αναμένει σταδιακή επέκταση εξειδικευμένων σημείων πώλησης «έτοιμου φαγητού» (όπως κρεοπωλεία, γαλακτοπωλεία, ιχθυοπωλεία, φαρμακεία κ.λπ.) να εξελίσσονται σε ολοκληρωμένους χώρους διάθεσης συνολικών λύσεων για έτοιμο φαγητό με λύσεις που ανταποκρίνονται στις νέες καταναλωτικές συνήθειες. Όπως δείχνει η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, συνολικά η αγορά της εστίασης παρά τη σημαντική μείωση κατά περίπου 40% που υπέστη τα τελευταία χρόνια της κρίσης, εξακολουθεί να αποτελεί μια σημαντική αγορά. Υπολογίζεται πως το μέσο νοικοκυριό ξοδεύει περίπου 125 ευρώ τον μήνα (1.500 ευρώ ανά έτος) για φαγητό εκτός σπιτιού, με τον τζίρο της αγοράς να διαμορφώνεται σε 6,5 δισ. ευρώ. Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αγοράς αποτελεί το έτοιμο φαγητό και το φαγητό για τον δρόμο (food-to-go). Συγκεκριμένα, έτοιμο καφέ αγοράζει το 87% των καταναλωτών, γλυκά και σνακ το 85%, τυρόπιτα-κρουασάν το 85%, έτοιμο κρύο γεύμα, π.χ. σαλάτα, σάντουιτς το 70%, έτοιμο μαγειρευτό φαγητό το 63% και έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα το 51%.

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Κ. Μίχαλος: Αναπτερώνονται οι ελπίδες – Ελπίζουμε σύντομα να ανοίξει και η εστίαση

Την ικανοποίηση του επιχειρηματικού κόσμου εξέφρασε ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, για την επαναλειτουργία των καταστημάτων από...

Μέγαρο Μαξίμου: Συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν υπό όρους

Θετικό σήμα για συνάντηση Μητσοτάκη–Ερντογάν υπό όρους στέλνει το Μέγαρο Μαξίμου στην Άγκυρα μετά την κίνηση του Τούρκου Προέδρου να χαρακτηρίσει θετικό βήμα την συνάντηση των...

Αλ. Τσίπρας σε Κ. Μητσοτάκη: Είστε ανεύθυνος πρωθυπουργός

«Επιτελική ανικανότητα» στην κυβέρνηση αλλά και «έλλειψη συναίσθησης» στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για «λάθη» και «παραλείψεις» που έχουν οδηγήσει στη σημερινή κατάσταση της πανδημίας...

Ποιές επιχειρήσεις δεν θα πληρώσουν ενοίκιο και τον Φεβρουάριο

Επεκτείνεται και για τον Φεβρουάριο η πλήρης αναστολή καταβολής ενοικίου από τις επιχειρήσεις που ήταν κλειστές με κρατική εντολή κατά το α' δεκαπενθήμερο του...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!