Αρχική Οικονομία Το πλαστικό χρήμα αλλάζει την εικόνα της αγοράς

Το πλαστικό χρήμα αλλάζει την εικόνα της αγοράς

Το μέγεθος της φοροδιαφυγής αποκαλύπτει αλλά και «συλλαμβάνει» το πλαστικό χρήμα, που γνωρίζει πρωτοφανή επέκταση μετά τις σχετικές διατάξεις για το χτίσιμο του αφορολόγητου και την υποχρεωτικότητα κατοχής POS από την πλειονότητα των επιχειρήσεων.

Κατά το πρώτο τετράμηνο του 2017, καταγράφεται αύξηση της αξίας των ηλεκτρονικών συναλλαγών κατά 22% Πρόκειται αναμφίβολα για ενθαρρυντικό στοιχείο ως προς την αξιοπιστία των δημοσιονομικών στόχων της χώρας, που προκύπτει από την αναλυτική ανάγνωση των στοιχείων που περιλαμβάνει στο εβδομαδιαίο report της, η Alpha Bank.

Κατά το πρώτο τετράμηνο του 2017, καταγράφεται αύξηση της αξίας των ηλεκτρονικών συναλλαγών κατά 22%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι (εκτιμήσεις Cardlink).

Η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών αντισταθμίζει σημαντικά τα αυξημένα κίνητρα για φοροδιαφυγή και παραοικονομία – που δημιουργούν οι υψηλές φορολογικές επιβαρύνσεις και ασφαλιστικές εισφορές – επειδή ενισχύει την αποτελεσματικότητα των φοροελεγκτικών μηχανισμών.

Η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών αντανακλάται εν μέρει στην εξέλιξη του δείκτη όγκου των λιανικών πωλήσεων, ο οποίος σημείωσε αύξηση κατά 4,6% σε ετήσια βάση στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2017, έναντι πτώσης κατά 4,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

η κυρίαρχη τάση είναι οι καταναλωτές να περιορίζουν τις ανάγκες τους, μειώνοντας ακόμη και τις απολύτως απαραίτητες δαπάνεςΜε λίγα λόγια, ενώ η κυρίαρχη τάση είναι οι καταναλωτές να περιορίζουν τις ανάγκες τους, μειώνοντας ακόμη και τις απολύτως απαραίτητες δαπάνες, η χρήση των πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, όχι μόνο αλλάζει την εικόνα της αγοράς, αλλά την αντιστρέφει.

Πρόκειται δηλαδή για φορολογητέα ύλη, που μέχρι την πρώτη του έτους δεν περνούσε καν μέσα στο σύστημα. Βεβαίως δεν μπορούσε το κράτος να επιβάλει ούτε τους απολύτως ανελαστικούς φόρους, όπως ο ΦΠΑ.

Ειδικότερα, επισημαίνεται από την Alpha Bank, η αύξηση του δείκτη όγκου λιανικών πωλήσεων στην κατηγορία «καταστήματα ειδών διατροφής” κατά 4,9% σε ετήσια βάση στο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2017 (-3,7% στο δίμηνο του 2016) και παράλληλα η αύξηση της χρήσης ηλεκτρονικών καρτών κυρίως στον κλάδο των τροφίμων που ανήλθε στο 281% στο πρώτο τετράμηνο του έτους».

Zougla newsroom

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Ξανανοίγει ο φάκελος των «θαλασσοδανείων» σε κόμματα και ΜΜΕ

Ξανανοίγει ο φάκελος των «θαλασσοδανείων» σε κόμματα, media και μεγαλοεπιχειρηματίες, που δόθηκαν μέχρι το 2015 με σκανδαλώδεις όρους και καθ' υπέρβαση τραπεζικών κανόνων. Τα...

Τέλειωσε το πάρτι στο χρηματιστήριο, -4% οι τραπεζικές μετοχές

Μετά την ψεύτικη ευφορία που προκάλεσαν οι ενορχηστρωμένες εκθέσεις διεθνών οίκων για τις "λαμπρές προοπτικές" του ΧΑ και το "επερχόμενο νέο ράλι", η αγορά...

Ο Ντόναλντ Τραμπ άφησε μια επιστολή για τον Τζο Μπάιντεν

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ άφησε μια επιστολή στον διάδοχό του Τζο Μπάιντεν προτού αποχωρήσει από τον Λευκό Οίκο, ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο...

«Ο κορωνοϊός ήρθε για να μείνει – Δεν ξέρω πότε θα τελειώσει όλο αυτό»

Για τον εμβολιασμό, τις μεταλλάξεις, αλλά και τα παρατεταμένα μέτρα που βρίσκονται σε ισχύ στη χώρα μας μίλησε σε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο ‘COVID-19...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!