Αρχική Παιδεία Το νέο μάθημα ιστορίας στα σχολεία: παγκοσμιοποίηση, μείωση των ελληνικών μύθων, ένταξη...

Το νέο μάθημα ιστορίας στα σχολεία: παγκοσμιοποίηση, μείωση των ελληνικών μύθων, ένταξη μύθων «άλλων λαών»

Οι αριστεροκομμουνιστές με τους συνοδοιπόρους τους έχουν βαλθεί, προτού φύγουν, να εκφυλίσουν και τα τελευταία υπολείμματα ελληνικής ιστορίας από τα σχολεία. Παγκοσμιοποίηση, ήθη και έθιμα “άλλων λαών” είναι μερικά από τα νέα ήθη που θέλουν να μας επιβάλλουν. Δεν αρκεί η καθημερινή προπαγάνδα τους, θέλουν να ξεριζώσουν και τα τελευταία ψεγάδια ελληνικότητας. Αυτά άλλωστε δεν συνάδουν με το” πολιτικώς ορθόν ” τους. Ριζικές αλλαγές στην ιστορία προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Μεταξύ των προτάσεων περιλαμβάνονται τοπική ιστορία για τους μαθητές στην Δ΄δημοτικού και συνδυασμός της ελληνικής μυθολογίας με μύθους” άλλων λαών” και σαρωτική αλλαγή στην Ιστορία της Α’ Λυκείου με στροφή στη σύγχρονη Ιστορία που φθάνει σε σύγχρονα γεγονότα όπως ο πόλεμος της Γιουγκοσλαβίας και η εισβολή στο Ιράκ.

 

H διαβούλευση αρχίζει στις 26 Απριλίου με προσκεκλημένους τους εκπροσώπους των πανεπιστημιακών τμημάτων και συνεχίζεται στις 15 Μαίου με τη συμμετοχή επιστημονικών ενώσεων και εταιρειών, συνδικαλιστικών φορέων και Σχολικών Συμβούλων, όπως είπε ο πρόεδρος του Ι.Ε.Π. Γεράσιμος Κουζέλης και τα μέλη της Ομάδας Εργασίας στη συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου. Στη συνάντηση του υπουργού με την Ομάδα Εργασίας συζητήθηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά της πρότασης, τα οποία κατά την κοινή αντίληψη αποτελούν ουσιαστική βάση για μία ριζική βελτίωση του τρόπου διδασκαλίας του αντικειμένου της Ιστορίας και στις τρεις βαθμίδες. Ο υπουργός τόνισε την ανάγκη ουσιαστικού διαλόγου με την επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα και διαβεβαίωσε για την εκ μέρους του στήριξη προς την Ομάδα Εργασίας και το Ι.Ε.Π. για την πορεία αυτής της διαβούλευσης και για τη διαμόρφωση νέων Π.Σ. για το μάθημα της Ιστορίας εντός της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Σύμφωνα με την πρόταση για την Α’ Λυκείου, στο τελευταίο κεφάλαιο προτείνεται η διδασκαλία για το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων, την παγκοσμιοποίηση, τη διεύρυνση της ΕΕ, την κυριαρχία του νεοφιλελευθερισμού και την εγκατάλειψη του κράτους πρόνοιας. Παράλληλα θα γίνονται αναφορές στις νέες συγκρούσεις, τον εμφύλιο της Γιουγκοσλαβίας, τον πόλεμο στον Κόλπο, τον θρησκευτικό ριζοσπαστισμό, ενώ η διδασκαλία θα αφορά και σε θέματα όπως ο ΟΗΕ και οι αλλαγές στην ενημέρωση. Στην Γ΄δημοτικού προτείνεται Προτείνεται η διδασκαλία των αρχαιοελληνικών µύθων µε αναφορές και συνδέσει µε µύθους άλλων λαών και η ερµηνευτική τους αποδέσµευση από τις πολιτικές,στρατιωτικές, ιδεολογικές και πολιτισµικές διαδικασίες των προϊστορικών κοινωνιών.

 

Η Επιτροπή θεωρεί ότι:”για το μάθημα της Ιστορίας στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα πρέπει να ακολουθηθεί η ίδια λογική ως προς τους γενικούς σκοπούς, τις μεθόδους και τα μέσα διδασκαλίας που έχει προταθεί για τα Προγράμματα Σπουδών στην δευτεροβάθμια υποχρεωτική εκπαίδευση. Ωστόσο, τα Προγράμματα Σπουδών για τη Β ́ και Γ ́ Λυκείου συνδέονται και με τις αλλαγές που σχεδιάζονται στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επειδή αυτές δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί, η Επιτροπή δεν μπορεί να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για τα Προγράμματα Σπουδών για τη Β ́ και Γ ́ Λυκείου στο μάθημα της Ιστορίας, αλλά μόνο γενικές ιδέες για το περιεχόμενο του μαθήματος. Στον πυρήνα των γενικών ιδεών που ακολουθούν υπάρχει η λογική ότι το μάθημα της Ιστορίας στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα πρέπει να αφορά σημαντικά ιστορικά ζητήματα τα οποία αφενός επηρεάζουν τον σύγχρονο κόσμο στον οποίο ζουν σήμερα οι μαθητές-τριες και αφετέρου διαμορφώνουν την ιστορική κουλτούρα και συνείδηση στην Ελλάδα και τον υπόλοιπο κόσμο…

 

Με βάση τα προαναφερθέντα, το μάθημα της Ιστορίας στη Β ́ και Γ ́ Λυκείου θα μπορούσε να έχει θεματικό χαρακτήρα. Στη Β ́ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να αφορά τη μελέτη της ιστορικής εξέλιξης στις τρεις μεγάλες ιστορικές περιόδους (αρχαιότητα, μέσοι χρόνοι, νεότερη και σύγχρονη εποχή) ζητημάτων που απασχολούν τον σύγχρονο κόσμο. Στη Γ ́ Λυκείου το μάθημα θα μπορούσε να επικεντρωθεί μόνο στον 20ο αιώνα, με στόχο την εμβάθυνση σε συγκεκριμένα φαινόμενα και εξελίξεις που είναι σημαντικά για την κατανόηση των αλλαγών που συνέβησαν σε εκείνον τον αιώνα και σε μεγάλο βαθμό διαμόρφωσαν τον κόσμο στον οποίο ζούμε και η μνήμη τους είναι παρούσα”……

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Η Αθήνα ζητά δεύτερο Beriev από τη Μόσχα- Συνδρομή και από ευρωπαϊκές χώρες

Στη μανία της πύρινης λαίλαπα έχει παραδοθεί η χώρα. Η Αττική, η Βόρεια Εύβοια και η Ηλεία ζουν έναν εφιάλτη, με τις πυροσβεστικές δυνάμεις...

Φωτιά στη Φωκίδα: Εκκενώνεται και ο Τολοφώνας – Μήνυμα του 112

Μαίνεται η φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι σε χορτολιβαδική έκταση στη Δωρίδα Φωκίδας. Στις 22:10 εστάλη μήνυμα του 112 για εκκένωση του Τολοφώνα στην Ερατεινή, ενώ νωρίτερα, είχαν προηγηθεί οι εκκενώσεις της Ελαίας και της Καλλιθέας.  Η φωτιά είχε...

Πέρασε την Εθνική Οδό η φωτιά – Εκκενώνονται Άγιος Στέφανος, Καπανδρίτι και Πολυδένδρι

Εντολή δόθηκε για άμεση εκκένωση σε Καπανδρίτι, Πολυδένδρι και Άγιο Στέφανο δόθηκε στις 23:00 το βράδυ της Πέμπτης, όπως έκανε γνωστό ο αντιπεριφερειάρχης Ανατολικής...

Τα μέτρα στήριξης των πληγέντων από την πυρκαγιά στην ΒΑ Αττική

Πέντε άξονες δράσης για την αποκατάσταση των πληγέντων από τις πυρκαγιά της Βαρυμπόμπης αποφασίστηκαν σε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν η ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών,...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!