Αρχική Uncategorized Τι ετοιμάζει το αμερικανικό Ναυτικό: Φρεγάτες από τα "αζήτητα"

Τι ετοιμάζει το αμερικανικό Ναυτικό: Φρεγάτες από τα “αζήτητα”

Νέο πρόγραμμα

Για να επιστρέψουν τα πλοία στην πρώτη γραμμή, βασική προϋπόθεση, σύμφωνα με τον Αρχηγό Επιχειρήσεων του αμερικανικού Ναυτικού Ναύαρχο Τζον Ρίτσαρντσον, είναι το κόστος εκσυγχρονισμού τους να μην είναι υψηλό. “Θα πρέπει να το σκεφτούμε” δήλωσε μιλώντας στο US Naval War College. “Πρόκειται για αρκετά παλιά πλοία, με παλιά τεχνολογία και από την τελευταία φορά που τα εκσυγχρονίσαμε πολλά έχουν αλλάξει. Συνεπώς θα πρέπει να υπάρξει μια ανάλυση κόστους για το πως θα το κάνουμε”.

Οι φρεγάτες κατευθυνομένων βλημάτων της κλάσης Oliver Hazard Perry ναυπηγήθηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και κατά την δεκαετία του ’80 για να αντικαταστήσουν αντιτορπιλλικά της εποχής του Β” Παγκοσμίου Πολέμου. Το κόστος τους ήταν τέτοιο που το Ναυτικό απέκτησε λίγα από αυτά -μόλις 51 σκάφη μέσα σε μια δωδεκαετία- ενώ χαρακτηρίζονταν από μικρή διάρκεια “ζωής” κυμαινόμενη μεταξύ 15-20 ετών.
Με την ένταξη το 1988 σε υπηρεσία πολύ ικανότερων σκαφών, όπως τα εξοπλισμένα με το ραντάρ τεχνολογίας αιχμής Aegis αντιτορπιλλικά κατευθυνομένων βλημάτων κλάσης Arleigh Burke, οι φρεγάτες της κλάσης Ο. Η. Perry ξεπεράσθηκαν επιχειρησιακά και σύντομα έγιναν γνωστά με το όχι και τόσο κολακευτικό προσωνύμιο “the ghetto fleet”.

Το διάστημα 1994-2005 όλα τα σκάφη της κλάσης τέθηκαν εκτός ενεργείας και ορισμένα πωλήθηκαν ή παραχωρήθηκαν σε συμμάχους των ΗΠΑ όπως το Μπαχρέϊν, η Αίγυπτος, η Πολωνία, το Πακιστάν, η Ταϊβάν και η Τουρκία. Το τουρκικό Ναυτικό διαθέτει σε υπηρεσία οκτώ τέτοια πλοία (F490 Gaziantep, F491 Giresun, F492 Gemlik, F493 Gelibolu, F494 Gökçeada, F495 Gediz, F496 Göκova, F497 Göksu) που αποκτήθηκαν τέλη δεκαετίας του ’70 με αρχές δεκαετίας του ’80. Τα υπόλοιπα βυθίσθηκαν για να αποτελέσουν τεχνητούς υφάλους, διαλύθηκαν για scrap, ή κατέληξαν στόχοι πυραύλων σε ασκήσεις.

Ωστόσο, δώδεκα φρεγάτες παραμένουν “στη ναφθαλίνη” όπως αποκαλούνται τα πλοία εντός ενεργείας στην γλώσσα του αμερικανικού Ναυτικού. Θεωρητικώς, η αποκατάσταση και ο εξοπλισμός τους με σύγχρονα όπλα και συστήματα εκτιμάται ότι θα είναι φθηνότερη από την ναυπήγηση καινούργιων σκαφών προκειμένου το Ναυτικό να φτάσει τον “μαγικό αριθμό” των 355 πλοίων εν ενεργεία.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

“11th Annual Capital Link Sustainability Forum” – Εστιάζοντας στον Kοινωνικό & Oικονομικό Mετασχηματισμό / Βιώσιμη Ανάπτυξη

Διήμερο Συνέδριο για τον Κοινωνικό & Οικονομικό Μετασχηματισμό στη μετά Covid εποχή ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 8 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: OIKONOMIA, ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΤΙΚΕΤΕΣ: CAPITAL LINK, ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ Η νέα προοπτική που γεννήθηκε χάρη...

Σκληρό μπρα-ντε-φερ στις κοινές δηλώσεις Δένδια – Τσαβούσογλου

Με την κατ' ιδίαν συνάντηση με τον Τούρκο ομόλογό του, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, και τις διευρυμένες συνομιλίες μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών ολοκληρώθηκαν οι επαφές του...

Κόντρα Τσακαλώτου με Γεωργιάδη για 8ωρο και Κοντονή

«Κάθε κοινός νους αντιλαμβάνεται ότι στον κόσμο της σύγχρονης τεχνολογίας του 21ου αιώνα, θα πρέπει να προσαρμόζεται στην πραγματικότητα», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και...

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του ΟEE με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας

Tο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας προχωρούν σε μια πολυεπίπεδη συνεργασία στη βάση των κοινών αξιών και της επιστημονικής εξειδίκευσης των...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!