Αρχική Οικονομία Τα social media ενισχύουν την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων

Τα social media ενισχύουν την εξωστρέφεια των επιχειρήσεων

Πλέον, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις προσπαθούν να εντάξουν τα κοινωνικά μέσα στη στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθούν, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα

Η ταχεία εξέλιξη των κοινωνικών μέσων – με κορυφαία εξ αυτών τα Facebook, Blogger, Twitter, WordPress, LinkedIn, Pinterest, Google+, Tumblr, MySpace, Wikipedia – και η συνεχής αύξηση των χρηστών σε παγκόσμιο επίπεδο, διαδραματίζουν αναμφισβήτητα σημαντικό ρόλο τόσο στην ελληνική όσο και στην παγκόσμια οικονομία.

Σήμερα όλο και περισσότερες επιχειρήσεις προσπαθούν να εντάξουν τα κοινωνικά μέσα στη στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθούν, προκειμένου να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα. Ιδιαίτερα για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις ή για όσες προσπαθούν να αναπτύξουν εξαγωγική δραστηριότητα, η χρήση των κοινωνικών μέσων ως εργαλείο διεθνούς μάρκετινγκ είναι αναγκαία, έτσι ώστε να προσεγγίσουν τους διεθνείς καταναλωτές/πελάτες και να πραγματοποιήσουν προσφορές αξίας.

Οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις δεν έμειναν ανεπηρέαστες από αυτές τις εξελίξεις, όπως δείχνει η έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον μεταπτυχιακό φοιτητή και εθελοντή του MARLAB, Νικόλαο Γκουτζιούλη, και την επιστημονική καθοδήγηση της καθηγήτριας και διευθύντριας του MARLAB, Ροδούλας Τσιότσου, με τη χρήση ερωτηματολογίων, τα οποία εστάλησαν με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο το φθινόπωρο του 2017. Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν 136 ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων το 61% δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα ως εργαλείο της στρατηγικής διεθνούς μάρκετινγκ που εφαρμόζει.

Τα σημαντικότερα κίνητρα που ωθούν τις επιχειρήσεις στη χρήση των κοινωνικών μέσων είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας της εταιρικής τους ιστοσελίδας (45%), η βελτίωση της επικοινωνίας με τους πελάτες (45%) και η αύξηση της ανανωρισιμότητας της επιχείρησης στη διεθνή αγορά (46%).

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το κυριότερο κοινωνικό μέσο το οποίο χρησιμοποιούν οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις είναι το Facebook, καθώς το 59% διαθέτει εταιρικό λογαριασμό. Ακολουθεί το LinkedIn με ποσοστό 35% και το Youtube με ποσοστό 31%. Ως προς το περιεχόμενο που κοινοποιείται, αυτό αποτελείται κυρίως από φωτογραφίες ή διάφορες ενημερώσεις σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της κάθε επιχείρησης.

Το 13,3% του δείγματος υποστηρίζει ότι ανανεώνει το περιεχόμενο αυτό καθημερινά, το 20,5% κάθε 2-3 μέρες, το 12% κάθε 4-5 μέρες, 32,5% κάθε εβδομάδα και το 21,7% κάθε μήνα. Οι γλώσσες που χρησιμοποιούν είναι κυρίως η αγγλική και η ελληνική σε ποσοστό 84,3%, και 80,7% αντίστοιχα, με την πλειοψηφία ωστόσο των επιχειρήσεων να χρησιμοποιεί ταυτοχρόνως και τις δύο γλώσσες.

Σχετικά με τα οφέλη που αποκόμισαν από τη χρήση των κοινωνικών μέσων στο διεθνές μάρκετινγκ, οι ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις υποστηρίζουν ότι παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση στην επισκεψιμότητα και τον αριθμό των συνδρομητών και των μελών της εταιρικής ιστοσελίδας (78%), ενισχύθηκε η εμπορική τους επωνυμία (72%), αυξήθηκε η προβολή της επιχείρησης στο εξωτερικό (67%) βελτιώθηκε η ταχύτητα και αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας με τους ξένους καταναλωτές (66%) και έγινε προσέγγιση περισσοτέρων δυνητικών πελατών στο εξωτερικό (66%).

Το 39% των επιχειρήσεων του δείγματος δεν χρησιμοποιεί τα κοινωνικά μέσα στο διεθνές μάρκετινγκ αναφέροντας ως κύριους λόγους την επικέντρωση σε άλλα εργαλεία επικοινωνίας, αλλά και ότι δεν τα θεωρεί κατάλληλα για την επιχείρηση. Ωστόσο, το 45,3% των επιχειρήσεων αυτών δηλώνουν πως είναι διατεθειμένες να τα χρησιμοποιήσουν για τους σκοπούς του διεθνούς μάρκετινγκ στο μέλλον.

Πηγήreader.gr

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

ΙΝΕ ΓΣΕΕ: To αρνητικό αποτύπωμα της πανδημίας στην αγορά εργασίας

Η αξιολόγηση των στατιστικών δεδομένων δείχνει ότι η καταβύθιση της οικονομίας έχει επιφέρει σοβαρό αντίκτυπο στην ευάλωτη, ύστερα από μία δεκαετία λιτότητας και απορρύθμισης, αγορά εργασίας. Την ίδια...

Η TP-Link παρουσιάζει τη νέα σειρά PoE Switches για ενδυνάμωση της ανάπτυξης των επιχειρήσεων

Η TP-Link λανσάρει νέα σειρά PoE Switches και διαθέτει από PoE Switches έως και L2+ Managed PoE Switches. Οι απαιτήσεις για PoE αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια....

Υπ. Οικονομικών: Υπερβαίνουν τα 15 δισ. ευρώ οι προτάσεις ΣΥΡΙΖΑ – Ατεκμηρίωτες και υποκοστολογημένες

Μια σειρά από γενικόλογες, ατεκμηρίωτες και εξόφθαλμα υποκοστολογημένες προτάσεις υπάρχουν στο οικονομικό πρόγραμμα που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωση- απάντηση...

Υπ. Οικονομικών: Υπερβαίνουν τα 15 δισ. ευρώ οι προτάσεις ΣΥΡΙΖΑ – Ατεκμηρίωτες και υποκοστολογημένες

Μια σειρά από γενικόλογες, ατεκμηρίωτες και εξόφθαλμα υποκοστολογημένες προτάσεις υπάρχουν στο οικονομικό πρόγραμμα που παρουσίασε ο ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρει το υπουργείο Οικονομικών σε ανακοίνωση- απάντηση...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!