Αρχική Υγεία Τα 7 θρεπτικά συστατικά που σας εγγυώνται ξεκούραστο ύπνο (εικόνες)

Τα 7 θρεπτικά συστατικά που σας εγγυώνται ξεκούραστο ύπνο (εικόνες)

Αν ανήκετε κι εσείς στα εκατομμύρια των ανθρώπων που ταλαιπωρούνται από διαταραχές του ύπνου όπως η αϋπνία, σίγουρα θα χαρείτε να μάθετε πως μπορείτε να απολαύσετε περισσότερη χαλάρωση και να ανακτήσετε τη χαμένη σας ενέργεια απλώς και μόνο κάνοντας μερικές αλλαγές στη διατροφή σας.

Μάλιστα, δεν είναι καθόλου σπάνιο οι διαταραχές του ύπνου να είναι αποτέλεσμα διατροφικών ελλείψεων. Έτσι, δίνοντας στον οργανισμό σας τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται θα μπορέσετε να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας.

Ποια είναι αυτά τα θρεπτικά συστατικά; Δείτε τα πατώντας επάνω στις φωτογραφίες της παρακάτω gallery!

1. Βιταμίνη C: Φημίζεται για την τόνωση που προσφέρει στο ανοσοποιητικό, ωστόσο είναι πολύ βοηθητική και στον ύπνο. Σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση PLOS ONE, τα άτομα που έχουν πολύ χαμηλά επίπεδα βιταμίνης C στο αίμα τους τείνουν να εμφανίζουν συχνότερα προβλήματα ύπνου. Πού θα βρείτε τη βιταμίνη C; Κυρίως στα εσπεριδοειδή, αλλά και στις γλυκές κόκκινες πιπεριές, στο ακτινίδιο, στα λαχανάκια Βρυξελλών και στο μάνγκο.

2. Σίδηρος: Ο σίδηρος επιτρέπει τη μεταφορά του οξυγόνου σε όλα τα κύτταρα του σώματος, γι’ αυτό και η έλλειψή του χαρακτηρίζεται από το έντονο αίσθημα κόπωσης. Επίσης, τα χαμηλά επίπεδα σιδήρου οδηγούν συχνά στο λεγόμενο σύνδρομο ανήσυχων ποδιών, το οποίο προκαλεί ενοχλήσεις και νευρικές κινήσεις στα κάτω άκρα κατά τη διάρκεια του ύπνου. Καλές πηγές σιδήρου είναι το κόκκινο κρέας, τα ψάρια και τα θαλασσινά, η σόγια, τα όσπρια, το μπρόκολο και το σπανάκι.

3. Μαγνήσιο: Το πολύτιμο μέταλλο προωθεί την παραγωγή της μελατονίνης, που είναι ευρύτερα γνωστή ως «ορμόνη του ύπνου». Επίσης, το μαγνήσιο συμβάλλει στη χαλάρωση των μυών ώστε ο ύπνος να είναι πιο ξεκούραστος και αναζωογονητικός. Τροφές με σημαντική περιεκτικότητα σε μαγνήσιο είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ο πασατέμπος, το σουσάμι, η σπιρουλίνα και τα καρύδια Βραζιλία

4. Βιταμίνη Β12: Η βιταμίνη Β12 παίζει ρόλο-κλειδί στη λειτουργία του νευρικού συστήματος, στην υγεία των κυττάρων του αίματος, καθώς και στην αξιοποίηση της ενέργειας που λαμβάνουμε από τις τροφές. Τα χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης στον οργανισμό οδηγούν συχνά σε έλλειψη ενέργειας, μούδιασμα στα άκρα, εναλλαγές της διάθεσης και διαταραχές του ύπνου. Τη βιταμίνη Β12 τη λαμβάνουμε αποκλειστικά από τροφές ζωικής προέλευσης όπως το κόκκινο κρέας και τα πουλερικά, τα ψάρια και τα θαλασσινά, τα γαλακτοκομικά και το αυγό.

5. Βιταμίνη D: Η βιταμίνη D έχει πολλαπλές λειτουργίες στον ανθρώπινο οργανισμό, από την προώθηση της απορρόφησης του ασβεστίου έως την τόνωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Τα χαμηλά επίπεδά της στον οργανισμό έχουν συνδεθεί και με τη χειρότερη ποιότητα ύπνου και την ανεπαρκή ξεκούραση στο πλαίσιο επιστημονικών μελετών, ενώ από την άλλη η λήψη συμπληρώματος βιταμίνης D έχει αποδειχτεί ότι οδηγεί σε βελτιώσεις σε ποικίλες παραμέτρους του ύπνου. Τη βιταμίνη D τη συνθέτει ο οργανισμός μας φυσικά όταν το δέρμα εκτίθεται στην ηλιακή ακτινοβολία και μόνο σε ένα μικρό ποσοστό τη λαμβάνουμε μέσω της διατροφής. Τροφές που παρέχουν βιταμίνη D είναι το αυγό, τα μανιτάρια και τα λιπαρά ψάρια.

6. Κάλιο: Σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Sleep, το κάλιο μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια του ύπνου. Επίσης, άλλες μελέτες έχουν υποδείξει ότι το μέταλλο συνδέεται με τα βαθύτερα και πιο αποκαταστατικά στάδια του ύπνου. Το κάλιο βρίσκεται σε ποικιλία τροφών, όπως οι μπανάνες, το αβοκάντο, ο σολομός, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα όσπρια.

7. Ασβέστιο: Εκτός από τη σκελετική υγεία, το ασβέστιο επηρεάζει άμεσα και τον ύπνο. Συγκεκριμένα, μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Sleep Research έχει υποδείξει ότι η έλλειψη ασβεστίου διαταράσσει το στάδιο REM του ύπνου. Όταν οι ερευνητές διόρθωσαν την έλλειψη στον οργανισμό των συμμετεχόντων, παρατήρησαν ότι ο κύκλος του ύπνου επανήλθε στο φυσιολογικό. Σημαντική ποσότητα ασβεστίου δίνουν τα γαλακτοκομικά, το μέταλλο βρίσκεται όμως και στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, στις σαρδέλες και στο σουσάμι.

 

Πηγή: Reader’s Digest

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

«Ο αναβαλλόμενος φως ως ιμάτιον» από την Αγρυπνία των Θεοφανείων στη Μονή Βατοπαιδίου

Μέσα σε κλίμα συγκίνησης και κατάνυξης τελέστηκε η ιερά αγρυπνία για την μεγάλη Δεσποτική εορτή των Θεοφανείων στην Ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου. Χορός Βατοπαιδινών Πατέρων: «Ο αναβαλλόμενος φως ως ιμάτιον», ήχος δ΄ άγια, μάθημα Λιτής Θεοφανείων, μέλος Ματθαίου Βατοπαδινού (+1849) Ψάλλει ο Χορός των Βατοπαιδινών Πατέρων Ζωντανή ηχογράφηση από την αγρυπνία των Θεοφανείων 2022

Ηλίας Μόσιαλος: Τι γνωρίζουμε για την υποπαραλλαγή της Όμικρον

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η Όμικρον που αναφέρεται επίσης ως B.1.1.529, έχει 3 κύριες υποπαραλλαγές: BA.1, BA.2 και BA.3, αναφέρει σε ανάρτησή του στο Facebook ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας του Κολλεγίου Imperial και της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Λονδίνου (LSE), Ηλίας Μόσιαλος. Από τις 23 Δεκεμβρίου, όπως επισημαίνει, ο ΠΟΥ ανέφερε ότι πάνω από το 99% των περιπτώσεων που προσδιορίστηκαν ήταν BA.1. Η ΒΑ.2 όμως έχει αρχίσει επίσης να ανιχνεύεται σε αρκετές χώρες. Η BA.2 φαίνεται να έχει 28 διαφορές σε σύγκριση με τη BA.1 (ενώ έχουν 32 κοιν

Μητσοτάκης για «Απάτητα Βουνά»: Μπαίνουν σε καθεστώς αυξημένης περιβαλλοντικής θωράκισης

«Θέτουμε σε ένα καθεστώς πολύ αυξημένης περιβαλλοντικής θωράκισης έξι παρθένα βουνά: Τα Λευκά Όρη, τον Ταΰγετο, το Σάος στη Σαμοθράκη, την Τύμφη και τον...

Κυβερνοεπίθεση στη Βουλή: Χάκερ επιχείρησαν να υποκλέψουν λογαριασμούς

Στόχος επίθεσης από χάκερς έγινε η Βουλή των Ελλήνων, όπως αναφέρεται σε σχετική ενημέρωση. Σύμφωνα με την ενημέρωση: «Στις 20 Ιανουαρίου 2021 μεσημβρινές ώρες η Διεύθυνση Πληροφορικής διαπίστωσε ότι ήταν σε εξέλιξη προσπάθεια απόκτησης πρόσβασης σε λογαριασμούς του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της Βουλής από εξωτερική IP. Άμεσα διακόπηκε η λειτουργία του web mail των χρηστών για την προστασία τους και ενημερώθηκαν οι αρμόδιες εποπτικές αρχές. Η Διεύθυνση Πληροφορικής είναι σε άμεση και στενή συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές προκειμένου να απ

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!