Αρχική Uncategorized Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό ξεκινούν

Τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό ξεκινούν

‘Oσοι ζουν στην Καλιφόρνια έχουν δει αρκετές φορές αυτοκινούμενα οχήματα καθώς ούτε μία ούτε δύο, αλλά συνολικά 21 εταιρείες δοκιμάζουν τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στους δρόμους της αποκαλούμενης «Χρυσής Πολιτείας».

Αυτό το οποίο ωστόσο δεν γνωρίζουν είναι ότι, πρώτον, δεν είναι απολύτως αυτοκινούμενα και, δεύτερον, δεν προορίζονται για δημόσια χρήση.

Κι αυτό επειδή οι αυστηροί νόμοι της συγκεκριμένης Πολιτείας απαιτούν, προς το παρόν τουλάχιστον, πίσω από το τιμόνι να βρίσκεται οδηγός περιορίζοντας την εφαρμογή της συγκεκριμένης τεχνολογίας μόνο σε δοκιμαστικό επίπεδο.

Το τελευταίο διάστημα ωστόσο στο άνδρο της υψηλής τεχνολογίας, τη Σίλικον Βάλεϊ, οι εταιρείες hi-tec αγωνιούν προκειμένου να δώσουν επιτέλους σάρκα και οστά στο όνειρο του αυτοκινήτου χωρίς οδηγό και δηλώνουν αποφασισμένες να ξοδέψουν πακτωλό χρημάτων προκειμένου να το πετύχουν.

Η σημαντική εξέλιξη στο ζήτημα των οχημάτων χωρίς οδηγό αφορά τη νέα νομοθεσία που πρότεινε η αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών της Πολιτείας.

Βάσει αυτής φαίνεται να ανοίγει επιτέλους δειλά δειλά ο δρόμος για τη διάθεση στην αγορά τέτοιων οχημάτων.

Η Καλιφόρνια έχει κάθε λόγο να καλωσορίσει αυτήν την τεχνολογία, αφού κάθε χρόνο 3.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό μπορούν, εφόσον τελειοποιηθούν, να αποτρέψουν το ανθρώπινο λάθος το οποίο ευθύνεται για τους 9 στους δέκα θανάτους.

Αυτό θα επιτρέψει τη χρήση των αυτοκινήτων ακόμη και σε άτομα που δεν ξέρουν να οδηγούν, θα μειώσει τους ρύπους και θα ενισχύσει την οικονομία.

«Η προτεινόμενη νομοθεσία αποτελεί το επόμενο βήμα το οποίο θα επιτρέψει την κυκλοφορία τέτοιων οχημάτων στους δρόμους της Καλιφόρνια» δήλωσε ο διευθυντής της Υπηρεσίας Μεταφορών, Ζαν Σιομότο, διευκρινίζοντας πάντως ότι οι καινούργιοι κανονισμοί θα πρέπει πρώτα να περάσουν από ακρόαση κυβερνητικών παραγόντων και στη συνέχεια να τεθούν για 45 ημέρες σε δημόσια διαβούλευση πριν καταστούν νόμος.

Μεταξύ άλλων ωστόσο πρέπει να διευθετηθεί μια σειρά ζητημάτων, όπως ο κατασκευαστής να έχει γραπτή έγκριση από τις τοπικές δικαστικές αρχές πριν βγάλει το όχημα χωρίς οδηγό στον δρόμο.

Επιπροσθέτως η εταιρεία πρέπει να έχει τοποθετήσει στο αυτοκίνητο ένα σύστημα επικοινωνίας και να παράσχει στις αρχές σχέδια για τις τοποθεσίες που θα κινηθεί το αυτοκινούμενο όχημα. Αυτό που πάντως λείπει από τη νομοθεσία είναι η διεξαγωγή δοκιμής πριν το αυτοκίνητο αφεθεί στον αυτόματα χειρισμό με αποτέλεσμα, προς το παρόν, να προτείνεται η «αυτοπιστοποίηση» των οχημάτων.

Επ’ αυτού του ζητήματος διαφωνεί κάθετα ο καθηγητής Νομολογίας Ρομποτικής στη Νομική Σχολή της Ουάσινγκτον, Ράιν Κάλο, ο οποίος σχολίασε: «Μου δημιουργεί νευρικότητα και θα προτιμούσα να υπάρχει μια τρίτη ανεξάρτητη αρχή, η οποία θα πραγματοποιεί σειρά ελέγχων στα οχήματα πριν αυτά κυκλοφορήσουν στους δρόμους».

Γεγονός πάντως παραμένει ότι από τις λίγες αμερικανικές Πολιτείες που διαθέτουν ρυθμιστικούς νόμους για τα οχήματα χωρίς οδηγό, η Καλιφόρνια έχει τους πλέον αυστηρούς.

Κι αυτό επειδή είναι η μοναδική Πολιτεία που ζητά από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναφέρουν αναλυτικά τις όποιες συγκρούσεις και δυσλειτουργίες παρουσίασαν τα οχήματά τους καθώς και να υπολογίζουν πόσο συχνά ο άνθρωπος παίρνει τον έλεγχο στα χέρια του από τα ηλεκτρονικά συστήματα που καθιστούν αυτοκινούμενο ένα όχημα.

Παράλληλα οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν την απαγόρευση στον κατασκευαστή κάθε διαφήμισης που παρουσιάζει το όχημά του ως «αυτόνομο» εάν δεν πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Και εδώ τίθεται ένα καίριο ζήτημα, το οποίο προς το παρόν παραμένει αδιευκρίνιστο: Ποιες θα είναι οι αντιδράσεις του κοινού απέναντι στην κριτική που ασκήθηκε λόγου χάρη πρόσφατα στο σύστημα Autopilot του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου Tesla, το οποίο, σύμφωνα με μερίδα του ειδικού Τύπου, δεν είναι τόσο «έξυπνο», τουλάχιστον όχι όσο πιστεύουν οι οδηγοί του, καταδεικνύοντας το γενικότερο πρόβλημα έλλειψης εμπιστοσύνης του ανθρώπου απέναντι στις δυνατότητες των εξελιγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων.

Πάντως σύμφωνα με τον καθηγητή Μηχανολογίας του Πανεπιστημίου Κάρνεγκι Μέλον, Κώστα Σαμαρά, «τα αμέσως επόμενα χρόνια οι καταναλωτές θα έχουν πλέον μια πρώτη σαφή εικόνα του οχήματος χωρίς οδηγό».

Σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες 49 Πολιτείες μπορεί να προσεγγίσουν το ζήτημα με τη δική τους νομοθεσία, αλλά η Καλιφόρνια, η οποία αποτελεί και την έδρα της Σίλικον Βάλεϊ, έρχεται πρωτοποριακά να ανοίξει μια τεράστια συζήτηση για το ζήτημα των οχημάτων χωρίς οδηγό, μιας τεχνολογίας η οποία βελτιώνεται συνεχώς.

πηγή: efsyn.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Μητσοτάκης για εμβόλιο: Ξεκινάει η έκδοση πιστοποιητικού – Στο Στρατό και την Αστυνομία όσες δόσεις εμβολίου περισσεύουν

Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη για τον εμβολιασμό, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τρίτης και αντικείμενο είχε την πορεία...

H Ελλάδα άντλησε 2 δισ. ευρώ από την επανέκδοση 30ετούς ομολόγου

Η Ελλάδα άντλησε το ποσό των 2 δισ. ευρώ (2,43 δισ. δολαρίων) μέσω της επανέκδοσης 30ετούς ομολόγου μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης, με βασικούς διαπραγματευτές δύο...

Tσίπρας στους πρυτάνεις : Προκλητική πριμοδότηση των ιδιωτικών κολεγίων έναντι των δημοσίων πανεπιστημίων

Απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου, επιφανειακή και όχι ουσιαστική αντιμετώπιση υπαρκτών προβλημάτων, αλλά ταυτόχρονα και αδιαφορία για τα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ, με...

Tσίπρας στους πρυτάνεις : Προκλητική πριμοδότηση των ιδιωτικών κολεγίων έναντι των δημοσίων πανεπιστημίων

Απαξίωση του δημοσίου πανεπιστημίου, επιφανειακή και όχι ουσιαστική αντιμετώπιση υπαρκτών προβλημάτων, αλλά ταυτόχρονα και αδιαφορία για τα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑΕΙ, με...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!