Αρχική Κοινωνία Τα έργα άργησαν και στοίχισαν ακριβά

Τα έργα άργησαν και στοίχισαν ακριβά

Πανάκριβα κόστισαν οι αυτοκινητόδρομοι της Ολυμπίας Οδού, του Μωρέα και της Κεντρικής Οδού, σύμφωνα με την έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο εκτιμά πως οι φορολογούμενοι επιβαρύνθηκαν με επιπλέον 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή των τριών αυτοκινητοδρόμων, ενώ παράλληλα αφήνει αιχμές για κακό σχεδισμό των έργων που οδήγησε σε υπερτίμηση των προ- οπτικών κερδοφορίας τους. «Οι συμπράξεις δημόσιου- ιδιωτικού τομέα εμφανίζουν πολλαπλές αδυναμίες και αποφέρουν περιορισμέ- να οφέλη» επισημαίνουν οι Ευρωπαίοι ελεγκτές, υπογραμμίζοντας ότι εφεξής «δεν μπορούν να θεωρούνται οικονομικά βιώσιμη επιλογή για την κατασκευή έργων δημόσιων υποδομών».

Οι τρεις αυτοκινητόδρομοι ήταν μερικές από τις περιπτώσεις που εξέτασε στην Ελλάδα ο ελεγκτικός οργανισμός της ΕΕ και διαπίστωσε αυξημένο κόστος ανά χιλιόμετρο έως και κατά 69% σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό του, μείωση του αντικειμένου του έργου κατά 55% έναντι του αρχικού στόχου, ελλιπή προετοιμασία των έργων από τους εταίρους του δημόσιου τομέα και υπογραφή συμβάσεων με ιδιώτες παραχωρησιούχους προτού επιλυθούν σημαντικά προβλήματα.

Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Η έκθεση στην αναφορά της για τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού, κάνει λόγο για καθυστέρηση 37 μηνών. Το προβλεπόμενο συνολικό κόστος του έργου ήταν 2 δις 375 εκ. ευρώ, όμως το προσωρινό συνολικό κόστος έργου έφτασε τα 2 δις 619 εκ. ευρώ, ενώ το φυσικό αντικείμενο του έργου μειώθηκε κατά 45%.

Είναι ενδεικτικό ότι το συνολικό κόστος ανά χλμ. αυξήθηκε κατά 69%, από 7,7 σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό 678 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει πρόσθετη χρηματοδοτική συνεισφορά του Δημοσίου, ύψους 238,5 εκατομμυρίων ευρώ και πληρωμές στον παραχωρησιούχο ύψους 439,7 εκατομμυρίων ευρώ.

Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι «η οικονομική αποδοτικότητα και η διαφάνεια υπονομεύθηκαν σε μεγάλο βαθμό, ιδίως από την απουσία σαφούς πολιτικής και στρατηγικής, την ανεπαρκή ανάλυση, την εγγραφή έργων ΣΔΙΤ ως στοιχείων εκτός ισολογισμού και τις μη ισορροπημένες ρυθμίσεις επιμερισμού των κινδύνων».

Συνολικά, οι Ευρωπαίοι ελεγκτές διαπίστωσαν ότι οι ΣΔΙΤ παρείχαν στις δημόσιες αρχές τη δυνατότητα να συνάπτουν συμβάσεις για υποδομές μεγάλης κλίμακας μέσω ενιαίας διαδικασίας, αυξάνοντας όμως τον κίνδυνο ανεπαρκούς ανταγωνισμού και, κατά συνέπεια, αποδυναμώνοντας τη διαπραγματευτική θέση των αναθετουσών αρχών.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Μόλις 6,8 ν.μ. από τη Στρογγύλη έφτασε το Oruc Reis

Μόλις 6,8 μίλια από την Στρογγύλη, στο σύμπλεγμα του Καστελλόριζου, έφτασε το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Oruc Reis τα ξημερώματα της Παρασκευής 27 Νοεμβρίου. Το...

Μόλις 6,8 ν.μ. από τη Στρογγύλη έφτασε το Oruc Reis

Μόλις 6,8 μίλια από την Στρογγύλη, στο σύμπλεγμα του Καστελλόριζου, έφτασε το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Oruc Reis τα ξημερώματα της Παρασκευής 27 Νοεμβρίου. Το...

Κ. Κόλλιας(ΟΕΕ): Χωρίς πρόστιμα οι εκπρόθεσμες ΜΥΦ 2014 – Άμεση λύση και για τους ασθενείς λογιστές

Το μείζον θέμα των προστίμων, που καλούνται να πληρώσουν οι λογιστές - φοροτεχνικοί και οι φορολογούμενοι, για εκπρόθεσμη υποβολή των συγκεντρωτικών καταστάσεων (ΜΥΦ) του...

Τσίπρας στη Δράμα: Τεράστιες ευθύνες για τις σκηνές βόρειας Ιταλίας – Nα σταματήσουν να πανηγυρίζουν οι υπουργοί

Tην δοκιμαζόμενη από τον κορωνοϊό Δράμα, επισκέφθηκε σήμερα ο Αλέξης Τσίπρας προκειμένου να ενημερωθεί για την κατάσταση από τους γιατρούς και νοσηλευτές καθώς και από...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!