Αρχική Κόσμος Τέλος στα IX παλιάς τεχνολογίας από σήμερα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις

Τέλος στα IX παλιάς τεχνολογίας από σήμερα σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις

Την κυκλοφορία σε παλιά αυτοκίνητα απαγορεύουν από σήμερα, 1η Ιανουαρίου 2018, αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες έχουν ήδη θεσπίσει «ζώνες χαμηλών εκπομπών» στα αστικά τους κέντρα, σε μία προσπάθεια να μειωθεί η ρύπανση κυρίως από οχήματα παλαιότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών.

Η αύξηση των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 4,5% το 2017 οδήγησε σε επίσπευση λήψης αυστηρών μέτρων από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ως προς την εκπομπή ρύπων. Από τα 241 εκατομμύρια οχήματα που κυκλοφορούσαν το 2016 στους ευρωπαϊκούς δρόμους, πλέον καταγράφονται 252 εκατομμύρια επιβατικά, με τα παλαιότερα εξ αυτών να συμμετέχουν 10 ως 15 φορές περισσότερο σε εκπεμπόμενους ρύπους.

Τα diesel παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (παλιότερα του Euro 4) συμβάλλουν καθοριστικά στην αύξηση των ρύπων και γι’ αυτό οι ευρωπαϊκές πόλεις περιορίζουν δραστικά την κυκλοφορία τους από την 1/1/2018 στα αστικά κέντρα.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει παλιότερα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) η Ελλάδα έχει ιδιαίτερα αυξημένο μέσο όρο ηλικίας αυτοκινήτων, καθώς αυτός είναι πάνω από τα 14 έτη σε σχέση με τις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες όπου ο μέσος όρος των επιβατικών είναι κοντά στα 9 έτη και με το μέσο όρο συνολικά της ΕΕ να βρίσκεται κοντά στα 11 έτη.

Αυτός είναι και ο κυριότερος λόγος που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέσπισε μία νέα οδηγία για τα εθνικά ανώτατα όρια εκπομπών που ισχύουν.

Στόχος της συγκεκριμένης οδηγίας είναι η μείωση των ρύπων που συσχετίζονται με 400.000 πρόωρους θανάτους που προκαλούνται ετησίως από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ΕΕ. Σημειώνεται ότι οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν ήδη θεσπίσει «ζώνες χαμηλών εκπομπών» στα αστικά τους κέντρα, για να περιορίσουν τη ρύπανση που προκαλείται κυρίως από οχήματα παλαιότερων αντιρρυπαντικών τεχνολογιών.

Τα μέτρα είναι αυστηρότερα για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα παλιότερης τεχνολογίας.

Αναλυτικά οι πόλεις

  • Στο Άμστερνταμ από την 1/1/2018 θα απαγορεύεται η κυκλοφορία για τα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα,
  • Στη Βαρκελώνη δεν επιτρέπεται η είσοδος σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 1-2, ασχέτως τύπου καυσίμου,
  • Στο Βερολίνο θα απαγορεύεται η κυκλοφορία στα Euro 1 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα,
  • Στις Βρυξέλλες μέχρι το 2021 θα έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία στα Euro 2 βενζινοκίνητα και Euro 4 πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα,
  • Στο Παρίσι θα απαγορεύονται τα Euro 3 πετρελαιοκίνητα και Euro 2 βενζινοκίνητα,
  • Στο Όσλο οποιοδήποτε πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο είναι προγενέστερης τεχνολογίας από την Euro 6, πρέπει να πληρώσει τέλος εισόδου που κυμαίνεται από 1,5 έως 10 ευρώ ημερησίως, ανάλογα την ώρα εισόδου.

Όλα αυτά μετά τη γενικότερη πρωτοβουλία μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών να εντάξουν στην γκάμα τους ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά και τον γενικότερο σχεδιασμό πολλών κυβερνήσεων ευρωπαϊκών χωρών, όπου μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αποφασισμένες να καταργήσουν την πώληση νέων επιβατικών αυτοκινήτων που θα φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΗΓΗ

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Οικονόμου: Πάνω από 1,3 δισεκ. ευρώ τα μέτρα στήριξης για την ακρίβεια στο ρεύμα

Αβάσιμη χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννη Οικονόμου την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για την κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας μιλώντας στον «Real Fm» και υποστήριξε ότι...

Σταϊκούρας: Δίμηνη παράταση στην μεταβίβαση ακινήτων-Παράταση για την ένταξη στη ρύθμιση των 36-72 δόσεων

Δίμηνη παράταση στην προθεσμία που εκπνέει στις 31 Ιανουαρίου για την οριστική σύνταξη των συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων με τις παλαιές αντικειμενικές αξίες, καθώς και παράταση ενός μηνός για την ένταξη στη ρύθμιση των 36- 72 δόσεων, ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Ειδικότερα, σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ο υπουργός, σχολιάζοντας το θέμα με το αδιαχώρητο σε εφορίες και συμβολαιογραφεία για τις εκκρεμούσες αιτήσεις μεταβιβάσεων, είπε ότι «έχουμε γρήγορα ανακλαστικά». Και πρόσ

Οι Κυκλάδες θάφτηκαν στο χιόνι – Στα λευκά Σύρος, Τήνος, Μύκονος, Νάξος, Αμοργός

Πρωτόγνωρες είναι οι εικόνες που δημοσιεύουν τα τοπικά μέσα των νησιών του Αιγαίου, καθώς το πρώτο φως της ημέρας αποκάλυψε όμορφα, ασυνήθιστα τοπία. Φαίνεται πως η κακοκαιρία «Ελπίδα» ξεκίνησε την επέλαση της με εκπλήξεις, καθώς εκτός από περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, επισκέφτηκε και τα πανέμορφα νησιά των Κυκλάδων. Πλέον το τοπίο σε Σύρο, Τήνο, Νάξο, Αμοργό και Μύκονο είναι κατάλευκο με τα λευκά σπιτάκια να ξεχωρίζουν μετά βίας από το χιονισμένο τοπίο.

Νάξος – Χιόνι μέχρι την Απείρανθο

Στη Νάξο το πρώτο χιόνι έπεσε χθες γύ

Παπάζογλου (ΕΥ Ελλάδας): Οι τρεις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας το 2022

Τον επόμενο δύσκολο αντίπαλο για νοικοκυριά, επιχειρήσεις και οικονομία αποτελούν οι πληθωριστικές πιέσεις. «Το εάν θα αποδειχθούν παροδικές ή θα εξελιχθούν σε ένα πιο μόνιμο φαινόμενο, είναι το ερώτημα που απασχολεί σήμερα, όχι μόνο τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, αλλά και τις κυβερνήσεις και τις κεντρικές τράπεζες» αναφέρει μιλώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Παπάζογλου, διευθύνων σύμβουλος, EY Ελλάδος. Προσθέτει επίσης, ότι η εκτίναξη των τιμών της ενέργειας πυροδοτήθηκε κυρίως από συγκυριακούς παράγοντες σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!