Αρχική Uncategorized Τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το αυτοκίνητο - Ποιοι επιβαρύνονται με το νέο...

Τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το αυτοκίνητο – Ποιοι επιβαρύνονται με το νέο σύστημα

ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΕΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ

Επιτροπή επεξεργάζεται το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας, το οποίο θα περιλαμβάνει αλγόριθμους που θα συνεκτιμούν παλαιότητα, αξία, ρύπους, κυβικά, ώστε τελικά να υπάρχει αναλογικότερη επιβάρυνση στους ιδιοκτήτες και να επιστρέψουν στην κυκλοφορία ακινητοποιημένα οχήματα.

Τα παραπάνω έκανε γνωστά χθες η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο» ενώ τόνισε ότι το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας θα γίνει το ταχύτερο δυνατό γνωστό, ώστε να ξέρει και η αγορά τι θα ισχύσει. Σε εξέλιξη είναι η επεξεργασία του νέου πλαισίου για τα τέλη κυκλοφορίας από επιτροπή, με στόχο αυτά να γίνουν πιο αναλογικά, όπως είπε η κ. Παπανάτσιου, «για την παλαιότητα, την αξία, τις εκπομπές ρύπων, τα κυβικά … με αλγόριθμους που θα συμπεριλάβουν όλα αυτά για να δώσουν κάποιο πιο αναλογικό αποτέλεσμα σε σχέση με σήμερα», είπε η κ.Παπανάτσιου.

«Η προσδοκία μας είναι αυτό να ολοκληρωθεί όσο γίνεται πιο γρήγορα, ώστε να ξέρει και η αγορά πώς θα κινηθεί σε σχέση με το αυτοκίνητο», σημείωσε η υφυπουργός Οικονομικών. Μάλιστα, προσέθεσε ότι επιδίωξη είναι με το νέο πλαίσιο για τα τέλη κυκλοφορίας «κάποιοι να πάρουν τις πινακίδες πίσω», για οχήματα που τα προηγούμενα χρόνια επέλεξαν να ακινητοποιήσουν λόγω του υψηλού κόστους.

Ουσιαστικά τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα είναι εξειδικευμένα για κάθε αυτοκίνητο, χωρίς οριζόντιες χρεώσεις. Αυτό θα σημάνει μειώσεις για όσους έχουν παλαιό και φθηνό αυτοκίνητο, ωστόσο την ίδια ώρα τα τέλη θα αυξάνονται με βάση του ρύπους των συγκεκριμένων αυτοκινήτων που είναι σαφώς μεγαλύτεροι από αυτούς των νέων.
Την ίδια ώρα για όσους διαθέτουν ένα νέας τεχνολογίας αυτοκίνητο με χαμηλούς ρύπους θα δουν τα τέλη τους να αυξάνονται καθώς η αξία του αυτοκινήτου τους θα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με ένα παλαιού τύπου αυτοκίνητο.

Ειδική εφαρμογή

Πριν μερικές εβδομάδες η κ. Παπανάτσιου είχε περιγράψει το νέο σύστημα επισημαίνοντας:

Έχουμε ήδη ξεκινήσει την επεξεργασία των δεδομένων για τη δημιουργία μιας εφαρμογής, που θα επιτρέπει τον υπολογισμό των τελών εξειδικευμένα για κάθε όχημα, με την καθιέρωση αντικειμενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. με αυτόματη μείωση του ύψους των τελών ανά έτος με τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).

Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί η ανάγκη για την υιοθέτηση και εφαρμογή ενός δίκαιου και αντικειμενικού συστήματος υπολογισμού του ύψους των τελών κυκλοφορίας και θα αρθούν σε μεγάλο βαθμό οι αδικίες του τρέχοντος εφαρμοζόμενου συστήματος. Φέτος επιλέξαμε να μείνουν αμετάβλητα τα τέλη κυκλοφορίας προκειμένου να μην γίνουν βεβιασμένες τροποποιήσεις και να πάμε σε ένα ορθότερο σύστημα.

Η πληρωμή των τελών για μέρος του έτους και όχι ολόκληρο το έτος ίσχυσε κατ’ εξαίρεση. Θα εξετάσουμε αργότερα αν συντρέχουν οι λόγοι να ισχύσει και φέτος μια παρόμοια ρύθμιση. Ωστόσο δεν είναι πρόθεση μας να γίνει μια μόνιμη ρύθμιση που θα δίνει τη δυνατότητα να κυκλοφορεί κάποιος το αυτοκίνητό του ορισμένους μήνες το χρόνο πληρώνοντας το αντίστοιχο κλάσμα των τελών κυκλοφορίας.

Πηγή: http://www.imerisia.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

“11th Annual Capital Link Sustainability Forum” – Εστιάζοντας στον Kοινωνικό & Oικονομικό Mετασχηματισμό / Βιώσιμη Ανάπτυξη

Διήμερο Συνέδριο για τον Κοινωνικό & Οικονομικό Μετασχηματισμό στη μετά Covid εποχή ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ: 8 ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2021 ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: OIKONOMIA, ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΤΙΚΕΤΕΣ: CAPITAL LINK, ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ Η νέα προοπτική που γεννήθηκε χάρη...

Σκληρό μπρα-ντε-φερ στις κοινές δηλώσεις Δένδια – Τσαβούσογλου

Με την κατ' ιδίαν συνάντηση με τον Τούρκο ομόλογό του, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, και τις διευρυμένες συνομιλίες μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών ολοκληρώθηκαν οι επαφές του...

Κόντρα Τσακαλώτου με Γεωργιάδη για 8ωρο και Κοντονή

«Κάθε κοινός νους αντιλαμβάνεται ότι στον κόσμο της σύγχρονης τεχνολογίας του 21ου αιώνα, θα πρέπει να προσαρμόζεται στην πραγματικότητα», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και...

Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας του ΟEE με την Εθνική Αρχή Διαφάνειας

Tο Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος και η Εθνική Αρχή Διαφάνειας προχωρούν σε μια πολυεπίπεδη συνεργασία στη βάση των κοινών αξιών και της επιστημονικής εξειδίκευσης των...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!