Αρχική Παιδεία Πώς θα εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές -Όλες οι αλλαγές

Πώς θα εισάγονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση οι μαθητές -Όλες οι αλλαγές

Προ των πυλών βρίσκεται η παρουσίαση του νέου τρόπου εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για το νέο εξεταστικό σύστημα ήταν προγραμματισμένη να παρουσιαστεί τη Δευτέρα, ωστόσο φαίνεται ότι μένει πίσω λόγω ανασχηματισμού της κυβέρνησης.

Το σχέδιο του νυν υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου είναι έτοιμο και τα βασικά σημεία του σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής είναι τα εξής:

Ο βαθμός στο Απολυτήριο και οι ενδοσχολικές εξετάσεις

Προσπάθεια ενίσχυσης του κύρους του απολυτηρίου του σχολείου. Κανένας υπουργός δεν κατόρθωσε να κάνει το απολυτήριο Λυκείου πραγματικά «ισχυρό». Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του νυν υπουργού Παιδείας οι εξετάσεις για το απολυτήριο στα λύκεια της χώρας δεν θα έχουν οργανωτικά καμία σχέση με τις Πανελλαδικές που θα ακολουθούν, όπως και σήμερα, τη διεξαγωγή τους.

Ωστόσο ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου που θα δίνουν στον κάθε μαθητή θα μετράει κατά ένα μικρό ποσοστό (όχι παραπάνω από 15-20%) για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Για το νέο ενισχυμένο απολυτήριο που σχεδιάζεται θα δίνονται ενδοσχολικού τύπου εξετάσεις σε τέσσερα βασικά μαθήματα, οι οποίες θα διοργανώνονται σε επίπεδο Περιφέρειας της χώρας.

Ήδη από φέτος το νέο σύστημα άτυπα ξεκίνησε, καθώς στις απολυτήριες εξετάσεις της Γ’ τάξης του Λυκείου οι μαθητές εξετάστηκαν στα μαθήματα: Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (συνεξετάζονται σε τρίωρη εξέταση ως κλάδοι μαθήματος), Μαθηματικά, Ιστορία, Βιολογία. Στα συγκεκριμένα μαθήματα προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα μόνο στο πρώτο τετράμηνο. Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο τριών βαθμών, αυτών του πρώτου τετραμήνου, του δεύτερου τετραμήνου και της απολυτήριας εξέτασης. Στα υπόλοιπα μαθήματα της τελευταίας τάξης ΓΕΛ, πλην της Φυσικής Αγωγής προβλέπεται υποχρεωτικό ωριαίο διαγώνισμα και στο πρώτο και στο δεύτερο τετράμηνο.

Ο βαθμός του απολυτηρίου σε αυτά τα μαθήματα αποτελεί τον μέσο όρο δύο βαθμών, αυτών του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου.

Η Γ’ τάξη του Λυκείου αναμορφώνεται πλήρως και μετατρέπεται σε ένα προπαρασκευαστικό έτος για την ανώτατη εκπαίδευση, για όσους φυσικά θέλουν να προχωρήσουν σε σπουδές, καθώς όποιος δεν το επιθυμεί μπορεί να πάρει το απολυτήριο χωρίς να δώσει εξετάσεις. Έτσι αυξάνονται οι ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας των κρίσιμων ανά επιστημονικό πεδίο μαθημάτων ενώ εντάσσονται στα σχολεία δράσεις συνεργασίας και εθελοντισμού.

Με «έξωση» απειλούνται από την εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας τα Λατινικά, καθώς είναι πιθανόν να γίνουν δεκτές οι εισηγήσεις που έχει στη διάθεσή του ο Υπουργός Παιδείας για να μην εξετάζονται πλέον για την εισαγωγή στα τμήματα του Α’ Επιστημονικού Πεδίου (Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Νομικές, Ψυχολογίες) αλλά αντί αυτού κάποιο μάθημα των Κοινωνικών Επιστημών.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις που θα ακολουθούν τις απολυτήριες στα σχολεία παραμένουν όπως είναι σήμερα με τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα ανά επιστημονικό πεδίο, στο πρότυπο των παλαιών Δεσμών που αποτέλεσαν άλλωστε και το μακροβιότερο σύστημα στην ιστορία των διαγωνισμών εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση της χώρας. Παραμένουν έτσι τα τέσσερα επιστημονικά πεδία στα οποία εξετάστηκαν φέτος οι υποψήφιοι για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας (Ανθρωπιστικών Επιστημών, Θετικών Επιστημών, Επιστημών Υγείας και Επιστημών Πληροφορικής και Οικονομικών) και τα τέσσερα βασικά μαθήματα που εξετάστηκαν ανά πεδίο.

Ο ρόλος του απολυτηρίου

Δημιουργείται ζώνη «ελεύθερης πρόσβασης» των υποψηφίων για την ανώτατη εκπαίδευση μόνο με τον βαθμό του Απολυτηρίου. Αυτή θα αφορά τις σχολές και τα τμήματα «χαμηλής ζήτησης» της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας στα οποία μελλοντικά υποψήφιοι θα μπορούν να εγγράφονται μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου τους. Στην «απέναντι όχθη» και στις περιζήτητες σχολές των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ θα υπάρχει κλειστός αριθμός «αρίστων» που θα επιλέγονται με την αυστηρή αξιολόγηση των πανελλαδικών εξετάσεων.

 

Πηγή: https://www.aftodioikisi.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Κλειστά και την Πέμπτη τα σχολεία στην Αττική – Με απόφαση της Περιφέρειας

Μπορεί η κακοκαιρία «Ελπίδα» να υποχωρεί σταδιακά από τη χώρα, ωστόσο οι πολικές θερμοκρασίες και ο παγετός που έχει αφήσει πίσω της δεν επιτρέπουν τη λειτουργία των...

Στην κατάψυξη η χώρα -Κάτω από τους -10 βαθμούς το πρωί-Ρεκόρ το -18,1 στη Φθιώτιδα

Πολύ χαμηλές αρνητικές θερμοκρασίες σημειώθηκαν τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα στο μεγαλύτερο τμήμα της ηπειρωτικής χώρας, με τη χαμηλότερη τιμή να καταγράφεται στο Λευκοχώρι...

ΣΥΡΙΖΑ: Αν παραιτήσει ο κ. Μητσοτάκης όσους ευθύνονται θα μείνει χωρίς υπουργικό συμβούλιο

«Μετά από δύο ημέρες silver alert για τον κ. Μητσοτάκη για το χάος που δημιούργησε το επιτελικό του κράτος, στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο το ελάχιστο που θα περίμεναν οι πολίτες είναι να σταματήσει να κρύβει τις ευθύνες του πίσω από επιθέσεις σε άλλους, μέχρι και στους πολίτες, και να ζητήσει τις παραιτήσεις» υπουργών, αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ σε ανακοίνωση του. Ειδικότερα, αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, παραίτηση του κ. Οικονόμου «που έφτασε να τα βάλει μέχρι και με τους μετεωρολόγους για να δικαιολογήσει το μπάχαλο». Του κ. Στυλιανίδη, «της χρυσής μεταγραφής που

Εμβολιασμός και μόλυνση από κορωνοϊό – με οποιαδήποτε σειρά – παρέχει «σούπερ» ανοσία

Είτε κάποιος αρρωστήσει με Covid-19 μετά τον εμβολιασμό του, είτε πρώτα αρρωστήσει από κορονοϊό και μετά εμβολιαστεί, ο συνδυασμός αυτός - με οποιαδήποτε χρονική σειρά - παρέχει εξίσου ισχυρή ανοσιακή προστασία έναντι μιας μελλοντικής λοίμωξης, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. Η μελέτη κατέληξε στη διαπίστωση ότι το «δίδυμο» εμβολιασμού-μόλυνσης παρέχει μια μορφή υβριδικής «σούπερ» ανοσίας που είναι δέκα φορές πιο ισχυρή από τον σκέτο εμβολιασμό. Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Υγείας και Επιστήμης του

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!