Αρχική Οικονομία Πόσο κοστίζει ένα χιλιόμετρο στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους

Πόσο κοστίζει ένα χιλιόμετρο στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους

Εκθεση – κόλαφος

Κόστος ανά χιλιόμετρο που αυξήθηκε έως και κατά 69% σε σχέση με το αρχικά προϋπολογισθέν, μείωση του αντικειμένου έργων κατά 55%, ελλιπής προετοιμασία των έργων από τους εταίρους του δημόσιου τομέα και, πρωτίστως, η υπογραφή συμβάσεων με ιδιώτες παραχωρησιούχους πριν από την επίλυση σημαντικών προβλημάτων.

Αυτά είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που εντοπίζει για την Ελλάδα η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για τρεις αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία, Μωρέας, Κεντρική Οδός)την περίοδο 2000-2014.

Η έκθεση, σύμφωνα με το EurActiv, αφορά σε έργα ΣΔΙΤ με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στην ΕΕ την περίοδο 2000-2014 και έλαβε υπόψη της τα στοιχεία από 12 έργα σε 4 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν ωστόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής συμμετοχής το 70% της συνολικής δαπάνης.

Η Ελλάδα είναι μακράν ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της ΕΕ για έργα ΣΔΙΤ, έχοντας λάβει το 59 % του συνολικού ποσού για όλη την ΕΕ, ή 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε Συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες, ο κ. Oskar Herics, μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και αρμόδιο για την έκθεση, «Για την ολοκλήρωση των πέντε αυτοκινητόδρομων που ελέγχθηκαν στην Ελλάδα και την Ισπανία χρειάστηκαν πρόσθετα δημόσια κεφάλαια ύψους σχεδόν 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Περί το 30% των κεφαλαίων αυτών (422 εκατομμύρια ευρώ) χορηγήθηκε από την ΕΕ». Ο κ. Herics, επεσήμανε ότι για την Ελλάδα η αύξηση του αρχικού προϋπολογισμού των τριών αυτοκινητοδρόμων κατά 1,2 δις ευρώ σήμανε και αύξηση της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης κατά 422 εκατ ευρώ (το 36% της συνολικής αύξησης).

Ο κ. Herics άφησε σαφείς αιχμές για την αδυναμία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ελέγξει την κατάσταση, λέγοντας ότι ήταν «πλήρως ενήμερη» και δε την απέτρεψε, ενώ εξέφρασε ανησυχίες για τη βιωσιμότητα των έργων, καθώς, όπως είπε, δεν εξετάστηκε επαρκώς η πιθανότητα κατασκευής αυτοκινητοδρόμων με εναλλακτικά χαρακτηριστικά και μικρότερο κόστος όπως π.χ. δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας (express roads).

Επιπλέον, ο κ. Herics επεσήμανε προβλήματα στο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο στην Ελλάδα λειτουργεί μόνο για έργα κάτω των 500 εκατ ευρώ, κάτι που εξαιρεί τα μεγάλα έργα υποδομών όπως οι τρεις αυτοκινητόδρομοι.

 

Πηγή:http://news.in.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Κ. Μίχαλος: Η πανδημία προκαλεί «έμφραγμα» στη λειτουργία της αγοράς

Ο Κωνσταντίνος Μίχαλος έκανε παρέμβαση στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή, κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου για τις δημόσιες συμβάσεις. Ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του...

18:09ΕΡΓΑΝΗ: Κατά 3,2% περισσότεροι οι εργαζόμενοι το 2020 παρά την πανδημία

Μεγαλύτερος κατά 3,26% ήταν το 2020 ο αριθμός των εργαζομένων, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ»,...

Συγχαρητήρια Μητσοτάκη στη Διαμαντοπούλου για την εμπνευσμένη εκστρατεία

Την Άννα Διαμαντοπούλου συνεχάρη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, για την καμπάνια με την οποία έφτασε στην τελική τριάδα των υποψηφίων για τη γενική γραμματεία...

ΙΟΒΕ: Μικρή ενίσχυση του δείκτη οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο

Ενισχύθηκε ελαφρώς τον Φεβρουάριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα και διαμορφώθηκε στις 91,9 μονάδες, έναντι 90,7 μονάδων τον Ιανουάριο. Όσον αφορά τους επιμέρους...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!