Αρχική Διάφορα ΟΣΕ: Δίνει προτεραιότητα στην γραμμή Πάτρα – Πύργος

ΟΣΕ: Δίνει προτεραιότητα στην γραμμή Πάτρα – Πύργος

Σημειακές και τοπικές παρεμβάσεις για την αναγέννηση 1.000 χλμ. του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου να «ξανασφυρίξει» το τρένο στα συνολικά 2.500 χλμ. από τα 1.500 χλμ. που βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία, προγραμματίζει ο ΟΣΕ.

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ. Παναγιώτης Θεοχάρης, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους, έχει ήδη εγκριθεί ένα κονδύλι 100 εκατ. ευρώ από τα έσοδα του ΟΣΕ για την ανάταξη του δικτύου με τουλάχιστον πέντε εργολαβίες.

Ουσιαστικά, μεγάλο μέρος του υφιστάμενου δικτύου απαξιώθηκε στην αρχή της οικονομικής κρίσης γιατί κρίθηκε μη εμπορικό. Οι στοχευόμενες παρεμβάσεις θα είναι από τη Βόρεια Ελλάδα ως την Πελοπόννησο, με έμφαση να δίνεται στο μετρικό δίκτυο της Πελοποννήσου.
Αυτό βρίσκεται σε «προσωρινή αναστολή» από το 2011, παρ’ όλο που κατά το 1/3, δηλαδή στο τμήμα Κόρινθος – Καλαμάτα, έχει ξαναφτιαχτεί από την αρχή με ευρωπαϊκούς πόρους. Ενα έργο αξίας περίπου 80 εκατ. το οποίο μόλις ολοκληρώθηκε τελικά εγκαταλείφθηκε.

Προτεραιότητα του Οργανισμού αποτελεί το κομμάτι που ενώνει την Πάτρα με τον Πύργο, καθώς αυτό θεωρείται ότι μπορεί να αποκτήσει εμπορικό ενδιαφέρον με την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής ένωσης της αχαϊκής πρωτεύουσας με την Αθήνα. Αυτό το μέρος του δικτύου χρειάζεται αναβάθμιση, ενώ διαθέτει και μεγάλο αριθμό ισόπεδων διαβάσεων που θα πρέπει να εξορθολογιστούν για λόγους ασφαλείας.

Το κόστος υπολογίζεται στα 15 εκατ. ευρώ, με τα μισά από αυτά να προέρχονται από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Παράλληλα, σύμφωνα με στέλεχος της σιδηροδρομικής οικογένειας, εξετάζεται η ένταξη της σύνδεσης σε νέα χάραξη του άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα στο λεγόμενο πακέτο Γιούνκερ.
Αυτό που είναι ξεκάθαρο για το δίκτυο της Πελοποννήσου, αλλά και για το μεγαλύτερο μέρος του περιφερειακού δικτύου της χώρας, είναι ότι, ελλείψει εμπορικού ενδιαφέροντος, αυτό δεν θα έχει λειτουργό. Εξάλλου, αυτή τη στιγμή δεν μπορούν να ενταχθούν στις άγονες γραμμές νέα δρομολόγια.

Ενδιαφέρον για τουριστικές σιδηροδρομικές διαδρομές

Μόνη ελπίδα σε αυτή τη φάση για την αναβίωση ορισμένων τμημάτων, κυρίως της Πελοποννήσου, αποτελεί ο τουρισμός. Τον δρόμο τις επιτυχίας έχουν δείξει τα δρομολόγια σε Καλάβρυτα και Πήλιο που παραμένουν στο Δημόσιο. Άμεσα πρόκειται να λειτουργήσει τουριστικό δρομολόγιο και στον Μπράλο, όπου στις αρχές του έτους η παλιά σύνδεση Τιθορέας – Λιανοκλαδίου έδωσε τη θέση της στη νέα ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Ενα ακόμη κομμάτι του δικτύου που εκτιμάται ότι μπορεί να προσελκύσει μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον είναι το τμήμα Κόρινθος – Ναύπλιο, για το οποίο απαιτούνται παρεμβάσεις ανάταξης ύψους 7 εκατ. ευρώ.

Η ανάπτυξη των τουριστικών διαδρομών της Πελοποννήσου με θεματικές εκδρομές αποτελεί μάλιστα το αντικείμενο προγράμματος, χρηματοδοτούμενου από κοινοτικούς πόρους, του ΟΣΕ σε συνεργασία με το ΕΜΠ. Σε αυτό εξετάζεται μάλιστα η αξιοποίηση ακόμα και των παλιών αμαξοστοιχιών του Οργανισμού.

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Eurobank: Αύξηση των δεικτών εμπορίου και μεταποίησης το 3ο τρίμηνο 2020

Στις 4 Δεκεμβρίου 2020, η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) αναμένεται να δημοσιεύσει τους εθνικούς λογαριασμούς του 3ου τριμήνου 2020. Τα εν λόγω στοιχεία θα αποτυπώσουν...

2nd Annual Capital Link Hong Kong Maritime Forum – Χονγκ Κονγκ, Διεθνής παραγωγή και πρωτοβουλία σκέψης στο χτ’ισιμο εθίμων και καινοτομιών

Σε συνεργασία με την Κυβέρνηση του Χόνγκ Κόνγκ, η Capital Link είχε την τιμή να διοργανώσει το 2nd Annual Hong Kong Maritime Forum που...

EBEA: Επιχειρηματικές και επενδυτικές ευκαιρίες σε Ελλάδα και Ουκρανία

Διαδικτυακό συνέδριο  με θέμα “Ukraine and Greece: Discover new opportunities”  πραγματοποίησαν το  Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, η Πρεσβεία της Ουκρανίας στην Αθήνα και...

Ας εξοικειωθούμε λίγο με τα mRNA εμβόλια και ας έχουμε εμπιστοσύνη

Γράφει η Δρ. Τζούλια Μισιτζή Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται mRNA εμβόλιο; Στην πραγματικότητα δεν είναι κάτι νέο. Είναι μια μακρά ερευνητική προσπάθεια που ξεκίνησε...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!