Αρχική Έρευνα ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν ευκαιρίες και προσφορές στα σούπερ μάρκετ

ΙΕΛΚΑ: Οκτώ στους δέκα καταναλωτές κυνηγούν ευκαιρίες και προσφορές στα σούπερ μάρκετ

ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ Σ/Μ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Όλο και περισσότερο τις προσφορές και εκπτώσεις που παρέχουν τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα κυνηγούν οι Έλληνες καταναλωτές στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα μέσα από πρακτικές έξυπνων αγορών, αποκομίζοντας σημαντικά οφέλη.

Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από τα αποτελέσματα ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2016/2017, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα.

Ποσοστό 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 10% περίπου.

Πρακτικά, η μηνιαία συνολική αξία αυτών των ενεργειών αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε όφελος πάνω από 7 ευρώ ανά εβδομάδα, 30 ευρώ μηνιαία ανά νοικοκυριό και 375 ευρώ ετησίως. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό το όφελος είναι πολύ σημαντικότερο από το αντίστοιχο όφελος του 2010 εξαιτίας τόσο της μείωσης της δαπάνης στων νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου όσο και της αύξησης τόσο του ποσοστού των πωλήσεων που πραγματοποιείται μέσω προσφορών, όσο και της αύξησης της μέσης έκπτωσης ανά προσφορά.

Ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα της έρευνας είναι μία σταθερή συσχέτιση της εξοικονόμησης μέσω προσφορών και εκπτώσεων στο σουπερμάρκετ με την εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ. Συγκεκριμένα, όσο αυξάνεται η εξοικονόμηση μέσω προσφορών και εκπτώσεων, τόσο αυξάνεται η δαπάνη στο σουπερμάρκετ, όσο και η εξοικονόμηση μέσω των προσφορών και εκπτώσεων. Για παράδειγμα, οι καταναλωτές που εξοικονομούν λιγότερο από 5% έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 74,76 ευρώ και εξοικονομούν μόλις 2 ευρώ ανά εβδομάδα. Αντίθετα οι καταναλωτές που εξοικονομούν 20% έως 30%, έχουν μέση εβδομαδιαία δαπάνη 89,46 ευρώ, αλλά εξοικονομούν 22 ευρώ ανά εβδομάδα ή 1.163 ευρώ τον χρόνο

Πρόκειται για ένα αναμενόμενο εύρημα, καθώς είναι λογικό ότι οι καταναλωτές που έχουν μεγαλύτερες ανάγκες και άρα υψηλότερη δαπάνη (π.χ. οικογένειες με παιδιά), κυνηγούν περισσότερο τις προσφορές προκειμένου να αποκομίσουν μεγαλύτερη αξία. Αντίθετα καταναλωτές με μικρότερη δαπάνη, όπως π.χ. εργένηδες, φοιτητές κλπ είναι πιο αδιάφοροι προς τις προσφορές και αρκετά βιαστικοί στις αγορές τους.

Η έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ενδιαφέροντα ευρήματα σε σχέση με τις αντιλήψεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών σε σχέση με την επιλογή προσφορών και προωθητικών ενεργειών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, δύο στις πέντε επισκέψεις στο σουπερμάρκετ έχει ως αφετηρία κάποια προσφορά για την οποία ενημερώθηκε ο καταναλωτής πριν επισκεφθεί το κατάστημα, κάτι που με δεδομένο ότι ο μέσος Έλληνας καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ 4,5 φορές ανά εβδομάδα, πρακτικά σημαίνει ότι περίπου δύο φορές την εβδομάδα ο καταναλωτής αφιερώνει χρόνο για την αγορά (ή και κυνήγι) προσφορών.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι ένας στους δύο καταναλωτές 50% δηλώνει ότι ψάχνει ενεργητικά για προσφορές και εκπτώσεις στο διαδίκτυο και στα φυλλάδια των αλυσίδων σουπερμάρκετ πριν επισκεφθεί το κατάστημα για τις αγορές του.

Επιπλέον στο πλαίσιο της υιοθέτησης των «έξυπνων» αγορών από τους καταναλωτές, λόγω της οικονομικής κατάστασης των νοικοκυριών καταγράφονται και άλλες σημαντικές τάσεις. Συγκεκριμένα, το 71% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές στις αγορές στο σουπερμάρκετ και το 63% ότι οι προσφορές και εκπτώσεις είναι ο κύριος λόγος για να επιλέξουν το κατάστημα σουπερμάρκετ που θα επισκεφθούν.

Το 76% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις σε σχέση με το παρελθόν. Ποσοστό 46% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι μέχρι και να αλλάξουν το πρόγραμμα τους και τη διατροφή τους αν βρουν καλές προσφορές σε κάτι άλλο από την αρχική τους λίστα, κάτι που υποδηλώνει την μεγάλη διείσδυση στην καθημερινότητα του φαινομένου των προσφορών και εκπτώσεων.

Τέλος, οι καταναλωτές αξιολογούν ιδιαίτερα θετικά τις επιδόσεις των σουπερμάρκετ στον τομέα αυτό με το 79% του κοινού να δηλώνει ότι είναι εύκολο να βρει προσφορές στο σουπερμάρκετ και το 74% να δηλώνει ότι συγκριτικά με άλλα καταστήματα στο σουπερμάρκετ βρίσκει περισσότερες προσφορές και εκπτώσεις.

Πηγή:  http://www.iefimerida.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Αυξάνεται η χρηματοδότηση μέσω της ΕΑΤ στο Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών

Επιπλέον 50 εκατ. ευρώ θα δώσει το ελληνικό δημόσιο μέσω της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (ΕΑΤ) στο Ταμείο Επιχειρηματικών Συμμετοχών (EquiFund). Αυτό προβλέπει κοινή απόφαση...

Eurobank: Αύξηση των δεικτών εμπορίου και μεταποίησης το 3ο τρίμηνο 2020

Στις 4 Δεκεμβρίου 2020, η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) αναμένεται να δημοσιεύσει τους εθνικούς λογαριασμούς του 3ου τριμήνου 2020. Τα εν λόγω στοιχεία θα αποτυπώσουν...

2nd Annual Capital Link Hong Kong Maritime Forum – Χονγκ Κονγκ, Διεθνής παραγωγή και πρωτοβουλία σκέψης στο χτ’ισιμο εθίμων και καινοτομιών

Σε συνεργασία με την Κυβέρνηση του Χόνγκ Κόνγκ, η Capital Link είχε την τιμή να διοργανώσει το 2nd Annual Hong Kong Maritime Forum που...

EBEA: Επιχειρηματικές και επενδυτικές ευκαιρίες σε Ελλάδα και Ουκρανία

Διαδικτυακό συνέδριο  με θέμα “Ukraine and Greece: Discover new opportunities”  πραγματοποίησαν το  Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, η Πρεσβεία της Ουκρανίας στην Αθήνα και...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!