Αρχική Πολιτική Η «οχιά» μπαίνει στην Π.Α.

Η «οχιά» μπαίνει στην Π.Α.

«Ο κύβος ερρίφθη» και η «οχιά» μπήκε στη ζωή μας. Ο λόγος για τα F-16 Viper (Οχιά), κατηγορία στην οποία θα αναβαθμιστούν 85 από τα υπάρχοντα F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας, μετά την απόφαση που ελήφθη στο μη προαναγγελθέν ΚΥΣΕΑ του Σαββάτου.

Στη διάρκεια της περίπου δύο ωρών συνεδρίασης, που έγινε μετά την… υπαναχώρηση της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin να δεχθεί το πρόγραμμα αποπληρωμής το οποίο πρότεινε η χώρα μας, υπήρξε -όπως αναφέρουν οι πληροφορίες- και αναλυτική παρουσίαση των δυνατοτήτων των Viper αλλά και των διαφορών τους με τα ανταγωνιστικού τύπου αεροσκάφη. Από την εν λόγω παρουσίαση φάνηκε και η υπεροχή που θα αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία στο Αιγαίο έναντι της τουρκικής για τα επόμενα τουλάχιστον δέκα χρόνια.

Με την αναβάθμιση στον πιο σύγχρονο τύπο, τα F-16 θα μπορούν να ανταγωνιστούν «στα ίσια» τα F-35 –όταν κι εφόσον τα προμηθευτούν τελικά οι Τούρκοι– που είναι εξοπλισμένα με Stealth τεχνολογία, όμως επιτελείς της Π.Α. ήδη συζητούν λύσεις για τον έγκαιρο εντοπισμό τους, μέσω της τριγωνικής τοποθέτησης υπερσύγχρονων ραντάρ.

Εξομάλυνση πληρωμών

Η αναβάθμιση είχε απορριφθεί στην προηγούμενη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ καθώς η πρόταση της αμερικανικής εταιρείας ήταν «εμπροσθοβαρής», με αποτέλεσμα η ελληνική πλευρά να αδυνατεί να πραγματοποιήσει τις πληρωμές. Συγκεκριμένα για την αναβάθμιση των 85 F-16, απαιτούσαν η Ελλάδα να καταβάλει περίπου 800 εκατ. ευρώ μέχρι το 2021. Μέσα όμως στις επόμενες ημέρες, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, υπήρξε ενημέρωση σε πολιτικό επίπεδο της αμερικανικής πλευράς και ζητήθηκε να εξομαλυνθούν οι πληρωμές.

Ετσι η αποπληρωμή του 1,1 δισ. ευρώ θα γίνει ως εξής: Η πρώτη δόση θα είναι ύψους 40-50 εκατ. ευρώ και οι επόμενες δόσεις ώς το 2021 θα έχουν οροφή κατ’ έτος τα 120 εκατ. ευρώ, αντί των 250 εκατ. ευρώ που προβλέπονταν από την προηγούμενη πρόταση για την πρώτη πενταετία. Στη συνέχεια, και χωρίς τον «βραχνά» των μνημονίων, η δόση θα αλλάξει, χωρίς όμως ακόμη να έχει γίνει γνωστό το ακριβές ύψος της. Η ολοκλήρωση πάντως της αποπληρωμής εκτιμάται ότι θα έχει γίνει έως τη διετία 2027-2028.

Σύμφωνα με τη συμφωνία, θα αναβαθμιστούν σε F-16V τα 30 F-16 Block 52 Advance και 55 Block 52+, ενώ περιλαμβάνονται σε αυτήν επίσης η παράδοση ενός προσομοιωτή πτήσεως F-16V, η αναβάθμιση δυο υπαρχόντων προσομοιωτών της Πολεμικής Αεροπορίας σε F-16V, η αναβάθμιση 26 συστημάτων αυτοπροστασίας ASPIS I σε επίπεδο ASPIS II, ο εξοπλισμός υποστηρίξεως εδάφους, τα συστήματα ολοκλήρωσης των συστημάτων και των δοκιμών, ανταλλακτικά.

Ανακοινώσεις

Την ανακοίνωση της συμφωνίας έκανε αρχικά ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Πάνος Καμμένος με ανάρτησή του στο twitter, ενώ λίγα λεπτά αργότερα εκδόθηκε και ανακοίνωση από το γραφείο του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην οποία τονιζόταν ότι «η αμερικανική πλευρά έχει κατ’ αρχήν αποδεχθεί την αναθεωρημένη ελληνική πρόταση, που λαμβάνει υπόψη τις δημοσιονομικές δεσμεύσεις της χώρας τα επόμενα έτη».

Την ομόφωνη έγκριση του ΚΥΣΕΑ χαιρέτισε επίσης και ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, που σε ανάρτησή του στο twitter έκανε λόγο για «μια μεγάλη ημέρα για τους συμμάχους μας», τονίζοντας ότι η αναβάθμιση ενισχύει περαιτέρω τις σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ, μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στον Λευκό Οίκο τον Οκτώβριο. Επίσης, συνεχάρη τον υπουργό Εθνικής Αμυνας, Πάνο Καμμένο και την ομάδα του.

Σύγχρονα ραντάρ

Η έκδοση Viper θα περιλαμβάνει μια σειρά αναβαθμίσεων στα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους, με σημαντικότερη την τοποθέτηση ραντάρ APG83 AESA (Active Electronically Scanned Array). Επιπρόσθετα μία ακόμα σημαντική αλλαγή είναι η συλλογή δεδομένων LING 16, όπου τα αεροσκάφη θα μπορούν να ανταλλάξουν σημαντικές πληροφορίες μεταξύ τους και ένα νέο σύστημα σχεδιασμού πτήσεως (JMPS).

Το υπερσύγχρονο ραντάρ APG83 AESA εντοπίζει τα ίχνη έως και 20 αεροσκαφών σε γωνία 60 μοιρών από το ρύγχος του αεροσκάφους, ενώ έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει επίγειους κινούμενους και σταθερούς στόχους καθώς και εχθρικές θαλάσσιες μονάδες. Η έκδοση Viper διαθέτει περισσότερα συστήματα ώστε να ελαττώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο η κόπωση του χειριστή, ενώ σημαντική είναι και η έγχρωμη οθόνη για τον εντοπισμό στόχων στο έδαφος και στη θάλασσα.

Πηγή: https://www.efsyn.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

«Know your Customer»: Τέλος στη γραφειοκρατία στις συναλλαγές με τράπεζες

Τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού υπηρεσιών που θα προσφέρει η εφαρμογή Know your Customer παρουσίασε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης, παρουσία...

Πράσινη για τρίτη εβδομάδα η Ελλάδα στο δείκτη θετικότητας του ECDC

Πράσινη είναι για τρίτη εβδομάδα η Ελλάδα στο χάρτη του ECDC σε ό,τι αφορά το δείκτη θετικότητας και στο βαθύ πράσινο καθώς διενεργεί πάνω από 5.000 τεστ ανά 100.000...

Κορωνοϊός: 3.421 νέα κρούσματα και 83 θάνατοι – Στους 754 οι διασωληνωμένοι

Σε 3.421 ανέρχονται τα νέα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα το τελευταίο 24ωρο, σύμφωνα με την ενημέρωση του ΕΟΔΥ. Κατά το ίδιο διάστημα, κατεγράφησαν 83 θάνατοι, με τον συνολικό αριθμό των νεκρών να...

Ανοίγουν από 17 Μαΐου κολέγια και δομές επαγγελματικής κατάρτισης

Με τη διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) επανεκκινούν από τις 17 Μαΐου 2021 συγκεκριμένες λειτουργίες των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης (ΕΕΚΔΒΜ) και...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!