Αρχική Απόψεις Η επιστροφή των «νοικοκυραίων» και τα «ξένα τζάκια»

Η επιστροφή των «νοικοκυραίων» και τα «ξένα τζάκια»

Όταν πριν σαράντα και πλέον χρόνια άνοιγαν τα πρώτα σούπερ μάρκετ της εποχής, άνοιγαν από τους «νοικοκυραίους» καταστηματάρχες, αυτούς που είχαν μεγάλα καταστήματα τροφίμων, αυτά που οι γονείς μας γνώριζαν ως μπακάλικα.
Ήταν στις αρχές τις δεκαετίας του 1980 όταν άνοιξαν οι πρώτες υπεραγορές που απευθύνονταν μόνο σε εμπόρους ή σε επαγγελματίες του λιανικού εμπορίου. Ειδικότερα, το 1977 μετά τον Βερόπουλο, και η οικογένεια Παντελιάδη προχωράει στο άνοιγμα του πρώτου της σούπερ μάρκετ με την επωνυμία ΜΕΤΡΟ.
Από εκείνη την χρονιά άρχισε η «τεκτονική» αλλαγή στο χώρο του λιανικού εμπορίου τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, καθώς οι Έλληνες άρχισαν να εγκαταλείπουν τα παντοπωλεία της γειτονιάς και να «εξευρωπαΐζονται» επιλέγοντας τα σούπερ μάρκετ. Εκεί, πέραν την μεγαλύτερης επιλογής, ο Έλληνας καταναλωτής δοκίμαζε μια νέα αγοραστική εμπειρία που είχε και στοιχεία κοινωνικής αναγνώρισης.
Τα χρόνια περνούν και σχεδόν είκοσι χρόνια μετά, η ελληνική αγορά έχει διαμορφωθεί. Τα ΜΕΤΡΟ μετονομάζονται σε Μy Market. Ξένοι παίκτες μπαίνουν στην ελληνική αγορά και κάποιοι επιμένουν κόντρα στην μόδα της εποχής μια πορεία αυτόνομη. Τα My Market παραμένουν μια αμιγώς ελληνική αλυσίδα που δίνει έμφαση στο σεβασμό στους εργαζόμενους και στους καταναλωτές. Επενδύουν στα ελληνικά προϊόντα και δεν «γοητεύονται» από τις σειρήνες της επιδρομής από τα «ξένα τζάκια».
Έχουμε φτάσει στο τέλος της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, και το 2011,όταν η έννοια τις επιχειρηματικότητας με ηθικές αξίες και των πρωτοβουλιών για σεβασμό του περιβάλλοντος ήταν απλά άγνωστες λέξεις για τους περισσότερους, τα My Market δημιουργούν το πρώτο βιοκλιματικό κατάστημα.
Όλη αυτή η κληρονομία, που έχει την βάση της από το μακρινό 1976, και εκείνους τους «νοικοκυραίους» παντοπώλες που συνοψίζεται στον σεβασμό εργαζομένων, καταναλωτών, προμηθευτών αλλά και του ανταγωνισμού, οδηγεί τους ιδιοκτήτες των My Market να προχωρήσουν στη επιλογή της εξαγοράς της Βερόπουλος το 2016. Πρώτος και βασικός στόχος να μην σβήσει μια ιστορική ελληνική οικογενειακή επιχείρηση και 4200 θέσεις εργαζομένων. Αυτό σημαίνει επιχειρηματικότητα με ηθικές αρχές.

Πηγή: http://www.pelop.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Συμβούλιο Ρευστότητας: 12,2 δισ. ευρώ το 2020 στην πραγματική οικονομία – Ρυθμίστηκαν 396.621 δάνεια

Πραγματοποιήθηκε, σήμερα, 20 Ιανουαρίου 2021, η πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ρευστότητας με τη συμμετοχή του υπουργείου Οικονομικών, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, της Ελληνικής...

Συμβούλιο Ρευστότητας: 12,2 δισ. ευρώ το 2020 στην πραγματική οικονομία – Ρυθμίστηκαν 396.621 δάνεια

Πραγματοποιήθηκε, σήμερα, 20 Ιανουαρίου 2021, η πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ρευστότητας με τη συμμετοχή του υπουργείου Οικονομικών, του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, της Ελληνικής...

Μητσοτάκης: Επέκταση στα 12 νμ στην Κρήτη και αλλού όποτε επιλέξουμε – Η Ελλάδα μεγαλώνει ξανά

«Περισσότερο από δύο αιώνες μετά στην ίδια περιοχή η Ελλάδα μεγαλώνει ξανά», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην έναρξη της ομιλίας του στη Βουλή έχοντας κάνει αναφορά στο ηνωμένο...

Attica Economic Review: Οι επιδράσεις της πανδημίας στην Οικονομία και τις τράπεζες

Στις επιδράσεις της πανδημίας στην απασχόληση στην χώρα μας αναφέρεται μεταξύ άλλων το τελευταίο οικονομικό δελτίο της Attica Bank "Attica Economic Review" το οποίο...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!