Αρχική Τεχνολογία Η ακραία Ferrari που προοριζόταν για αγώνες αλλά δεν έτρεξε ποτέ

Η ακραία Ferrari που προοριζόταν για αγώνες αλλά δεν έτρεξε ποτέ

Ένα τραγικό δυστύχημα οδήγησε στην απόφαση να καταργηθεί η θρυλική αυτή κατηγορία αγωνιστικών

Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της Ferrari είναι η F40 που παρουσιάστηκε το 1987 και αποτελεί το κύκνειο άσμα του «Commendatore» πριν αυτός εγκαταλείψει τα εγκόσμια στις 14 Αυγούστου του 1988.

Η εξέλιξη και κατασκευή της F40 βασίστηκε πάνω στην 288 GTO Evoluzione, μια ακραία κατασκευή προδιαγραφών Group B που παρουσιάστηκε το 1986 με σκοπό να λάβει μέρος σε αγώνες σε πίστα.

Τα γεγονότα ωστόσο πρόλαβαν τη Scuderia καθώς το τραγικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή στον Χένρι Τοϊβόνεν και τον συνοδηγό του Σέρτζιο Κρέστο στο Ράλι Κορσικής τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, οδήγησε την FIA στην απόφαση να καταργήσει τη θρυλική αυτή κατηγορία αγωνιστικών.

Το Group B παρουσιάστηκε το 1982 και από πολλούς χαρακτηρίζεται ως η «χρυσή εποχή» των αγώνων και ιδιαίτερα των Ράλι. Οι ελευθερίες που είχαν δοθεί στους μηχανικούς οδήγησαν στη δημιουργία κάποιων εκ των πιο εντυπωσιακών αγωνιστικών που γνώρισαν οι αγώνες, όπως τα Audi Quattro, Lancia Rally 037, Lancia Delta S4, Peugeot 205 T16, Ford RS200, Renault 5 Maxi Turbo, Nissan 240RS.

Τα αγωνιστικά διέθεταν τετρακίνηση, εντυπωσιακό αμάξωμα, ευμεγέθεις αεροτομές και κινητήρες με θηριώδη απόδοση που ξεπερνούσε τους 600 ίππους.

Πάνω σε αυτό το πλαίσιο βασίστηκε και η Ferrari 288 GTO Evoluzione που αποτελούσε την ακραία εκδοχή της συμβατικής 288 GTO, με εντυπωσιακή εμφάνιση και αμάξωμα γεμάτο αεροδυναμικά βοηθήματα.

Χρησιμοποιούσε μια αναβαθμισμένη έκδοση του V8 2,9 λίτρων με διπλό τούρμπο της 288 GTO, που για την περίσταση απέδιδε 650 hp στις 7.800 σ.α.λ. Το βάρος του οχήματος δεν ξεπερνούσε τα 940 κιλά, ενώ οι επιδόσεις του έκοβαν την ανάσα. Χρειαζόταν 4,1 δευτερόλεπτα για τη διαδικασία του 0-100 χλμ/ώρα, ενώ η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 362 χλμ/ώρα.

Το πλάνο της ιταλικής φίρμας ήταν να κατασκευάσει 20 αντίτυπα της Ferrari 288 GTO Evoluzione ώστε να πάρει την απαραίτητη ομολογκασιόν, ωστόσο η κατάργηση του Group B υποχρέωσε τους ανθρώπους της εταιρείας να αλλάξουν πλάνα.
Μόλις έξι 288 GTO Evoluzione κατασκευάστηκαν, με την πρώτη να «πατά» πάνω σε μια συμβατική 288 GTO. Μια χρησιμοποιήθηκε ως πρωτότυπο για την εξέλιξη της F40, ενώ οι υπόλοιπες εικάζεται πως βρίσκονται σε συλλογές ανά τον κόσμο. Περιττό να αναφέρουμε πως πρόκειται για περιζήτητο μοντέλο με την τιμή πώλησής του να ανέρχεται επταψήφιο νούμερο…

 

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Παναγιωτόπουλος σε ΣΚΑΪ: Μην το κάνουμε όπως το καλοκαίρι – Πρόωρη η συζήτηση για άρση μέτρων

«Φαίνεται τάση σταθεροποίησης του αριθμού των νέων κρουσμάτων είναι ιδιαιτέρα σημαντικό. Η αντανάκλαση όμως αυτού σε νοσηλείες, διασωληνώσεις, και πολύ φοβάμαι και σε θανάτους,...

Μάχη ζωής στη ΜΕΘ του Ιπποκράτειου: Γέννησε και διασωληνώθηκε

Συγκλονίζουν οι προσωπικές ιστορίες των ηρώων με τις λευκές ποδιές ο MEGA μπήκε στη ΜΕΘ Covid-19 του Ιπποκράτειου νοσοκομείου Θεσσαλονίκης όπου αυτήν την στιγμή και...

Ντιέγκο Μαραντόνα, το «χρυσό αγόρι» -Η ζωή ενός μύθου, γεμάτη δόξα αλλά και καταχρήσεις

Ενα πανό στην Αργεντινή, μετά το τέλος της καριέρας του Ντιέγκο Μαραντόνα ως ποδοσφαιριστή και τις περιπέτειές του με τα ναρκωτικά και το αλκοόλ,...

Ντιέγκο Μαραντόνα: Η ζωή του μέσα από 12 φωτογραφίες

Ο εμβληματικός Ντιέγκο Μαραντόνα έφυγε από τη ζωή από ανακοπή καρδιάς σε ηλικία 60 ετών. Η ευρεία αναγνώριση ενός εκ των μεγαλύτερων ποδοσφαιριστών παγκοσμίως ξεκίνησε στις αρχές...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!