Αρχική Περιβάλλον Επισφαλείς οι νέοι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 στα οχήματα

Επισφαλείς οι νέοι στόχοι της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 στα οχήματα

Ενώ το σκάνδαλο του Dieselgate εξακολουθεί να πλανάται, η Ευρωπαϊκή Ένωση ετοιμάζεται να μειώσει τα νέα όρια εκπομπών CO2 για αυτοκίνητα προς όφελος των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Η Επιτροπή ετοιμάζει πρόταση για τον καθορισμό νέων ορίων για τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα για την περίοδο μετά το 2020. Τα προσχέδια της πρότασης προβλέπουν στόχο μείωσης των εκπομπών κατά 25-35% για το 2030, με ενδιάμεσο στόχο το 2025.

Τα σχέδια απαιτούν επίσης να υποχρεωθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να παράγουν τουλάχιστον 15-20% οχήματα με μηδενικές εκπομπές (Zero Emmissions Vehicles), δηλαδή κυρίως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έως το 2030.

Η πρόταση πρόκειται να παρουσιαστεί στις 8 Νοεμβρίου. Ωστόσο, μέχρι τότε, το lobbying από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσε να ακυρώσει την προσπάθεια ποσόστωσης για τα ηλεκτροκίνητα και τον ενδιάμεσο στόχο του 2025.

Ο Matthias Wissmann, επικεφαλής του λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών VDA, μίλησε τηλεφωνικά στον Martin Selmayr, τον ισχυρό προσωπάρχη του Επιτροπής Jean-Claude Juncker, την Πέμπτη. Μίλησε επίσης με τον Επίτροπο για το κλίμα κ. Miguel Arias Cañete την Παρασκευή.

Εκπρόσωπος της Επιτροπής επιβεβαίωσε ότι οι κλήσεις έγιναν.

Μετά τις τηλεφωνικές συνομιλίες, μια συνάντηση των γραφείων των επιτροπών εξέτασε την Τρίτη την ιδέα της χαλάρωσης της πρότασης, αφαιρώντας τον ενδιάμεσο στόχο του 2025 και είτε απορρίπτοντας την ποσόστωση για τα ηλεκτροκίνητα είτε καθιστώντας την ανεφάρμοστη.

Ο εκπρόσωπος της Επιτροπής δήλωσε ότι τα τηλεφωνήματα ήταν μόνο ένα παράδειγμα της «προσπάθειας της Επιτροπής για την διατύπωση των απόψεων όλων των ενδιαφερομένων». Η VDA δεν ήταν διαθέσιμη για σχόλια λόγω της αργίας στη Γερμανία.

Ωστόσο, ο σύνδεσμος των περιβαλλοντικών οργανώσεων Transport & Environment παρατηρεί κάτι πιο ειδεχθές. Υποστηρίζουν ότι έχουν παρατηρήσει αυτό το μοτίβο παρεμβάσεων τελευταίας στιγμής από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες στις προτάσεις της Επιτροπής για τα αυτοκίνητα αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, με τον Selmayr και τον Γερμανό Επίτροπο Gunther Oettinger να παρεμβαίνουν την τελευταία στιγμή.

Σημειώνουν ότι ένας ενδιάμεσος στόχος του 2025 και μια ισχυρή ποσόστωση για τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αρκετή υποστήριξη για να περάσουν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Την περασμένη εβδομάδα, η Αυστρία, το Βέλγιο, οι Κάτω Χώρες, η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, το Λουξεμβούργο και η Σλοβενία έγραψαν επιστολή με την οποία υποστηρίζουν  την Επιτροπή η οποία ζητά να επιτευχθεί στόχος 40% για το 2030. Η Γαλλία και η Σουηδία έχουν στείλει επιστολές με το ίδιο περιεχόμενο.

Η γερμανική κυβέρνηση είναι επιφυλακτική για το ζήτημα αυτό, ίσως ακόμα να διστάζει να ασκήσει πιέσεις υπέρ της αυτοκινητοβιομηχανίας της μετά το σκάνδαλο Dieselgate. Η νέα κυβέρνηση συνασπισμού της Γερμανίας αναμένεται να δεσμευτεί για έναν εθνικό στόχο μείωσης των εκπομπών κατά 42% στις μεταφορές και θα χρειαστεί πιθανώς ποσοστώσεις στα ηλεκτροκίνητα για να επιτύχει αυτόν τον στόχο.

«Έχοντας αποτύχει να κερδίσει υποστήριξη από τη γερμανική κυβέρνηση, η VDA προσέτρεξε στους Γερμανούς φίλους της στην Επιτροπή για να αποδυναμώσει την πρόταση της Επιτροπής για μελλοντικούς κανόνες για τις εκπομπές  CO2 στα αυτοκίνητα «, λέει ο Greg Archer, εκπρόσωπος της T&E.

Η VDA αντιδρά ακόμα και όταν μεμονωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες υποστηρίζουν τις ποσοστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα. Σύμφωνα με έγγραφο που διέρρευσε, η VW θα μπορούσε να υποστηρίξει μια ποσόστωση για ηλεκτροκίνητα 22% το 2025 και 34,5% το 2030, υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Nissan παράγουν ήδη περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα από ότι θα απαιτούσε μια αντίστοιχη ποσόστωση.

«Όπως δείχνει η διαρροή της VW, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μπορούν να αποδεχθούν μια ποσόστωση και να επιδιώξουν πιο φιλόδοξους στόχους από ότι προτείνει η Επιτροπή», λέει ο Archer. «Όμως, ορισμένοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι σταθεροί στη διατήρηση της αγοράς του βρώμικου ντίζελ στην Ευρώπη για όσο το δυνατόν περισσότερο, παρά την κατάρρευση των πωλήσεων, σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια να ισοσκελίσουν τις αποτυχημένες παρελθούσες επενδύσεις τους».

Ένας στόχος για το 2025 θα σήμαινε πιθανώς ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να σταματήσει να παράγει αυτοκίνητα ντίζελ πολύ σύντομα. Κανένας ενδιάμεσος στόχος δεν σημαίνει ότι θα μπορούσαν να συνεχίσουν να παράγουν πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα μέχρι το 2025 και μετά. Η T&E αναφέρει ότι αυτό θα μειώσει κατά το ήμισυ την εξοικονόμηση CO2 της πρότασης.

Το Κολλέγιο των Επιτρόπων θα λάβει τελική απόφαση σχετικά με την πρόταση στις 8 Νοεμβρίου και στη συνέχεια θα τη διαβιβάσει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στα κράτη μέλη. Η νομοθεσία σπάνια μεταβάλλεται από το Συμβούλιο ώστε να είναι πιο φιλόδοξη από την αρχική πρόταση της Επιτροπής.

Πηγή: https://rpntv.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Οικονόμου: Πάνω από 1,3 δισεκ. ευρώ τα μέτρα στήριξης για την ακρίβεια στο ρεύμα

Αβάσιμη χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννη Οικονόμου την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για την κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας μιλώντας στον «Real Fm» και υποστήριξε ότι...

Σταϊκούρας: Δίμηνη παράταση στην μεταβίβαση ακινήτων-Παράταση για την ένταξη στη ρύθμιση των 36-72 δόσεων

Δίμηνη παράταση στην προθεσμία που εκπνέει στις 31 Ιανουαρίου για την οριστική σύνταξη των συμβολαίων μεταβίβασης ακινήτων με τις παλαιές αντικειμενικές αξίες, καθώς και παράταση ενός μηνός για την ένταξη στη ρύθμιση των 36- 72 δόσεων, ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας. Ειδικότερα, σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ο υπουργός, σχολιάζοντας το θέμα με το αδιαχώρητο σε εφορίες και συμβολαιογραφεία για τις εκκρεμούσες αιτήσεις μεταβιβάσεων, είπε ότι «έχουμε γρήγορα ανακλαστικά». Και πρόσ

Οι Κυκλάδες θάφτηκαν στο χιόνι – Στα λευκά Σύρος, Τήνος, Μύκονος, Νάξος, Αμοργός

Πρωτόγνωρες είναι οι εικόνες που δημοσιεύουν τα τοπικά μέσα των νησιών του Αιγαίου, καθώς το πρώτο φως της ημέρας αποκάλυψε όμορφα, ασυνήθιστα τοπία. Φαίνεται πως η κακοκαιρία «Ελπίδα» ξεκίνησε την επέλαση της με εκπλήξεις, καθώς εκτός από περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, επισκέφτηκε και τα πανέμορφα νησιά των Κυκλάδων. Πλέον το τοπίο σε Σύρο, Τήνο, Νάξο, Αμοργό και Μύκονο είναι κατάλευκο με τα λευκά σπιτάκια να ξεχωρίζουν μετά βίας από το χιονισμένο τοπίο.

Νάξος – Χιόνι μέχρι την Απείρανθο

Στη Νάξο το πρώτο χιόνι έπεσε χθες γύ

Παπάζογλου (ΕΥ Ελλάδας): Οι τρεις προκλήσεις της ελληνικής οικονομίας το 2022

Τον επόμενο δύσκολο αντίπαλο για νοικοκυριά, επιχειρήσεις και οικονομία αποτελούν οι πληθωριστικές πιέσεις. «Το εάν θα αποδειχθούν παροδικές ή θα εξελιχθούν σε ένα πιο μόνιμο φαινόμενο, είναι το ερώτημα που απασχολεί σήμερα, όχι μόνο τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, αλλά και τις κυβερνήσεις και τις κεντρικές τράπεζες» αναφέρει μιλώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Παναγιώτης Παπάζογλου, διευθύνων σύμβουλος, EY Ελλάδος. Προσθέτει επίσης, ότι η εκτίναξη των τιμών της ενέργειας πυροδοτήθηκε κυρίως από συγκυριακούς παράγοντες σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!