Αρχική Κοινωνία Ελληνική πρωτιά στα τροχαία με εμπλεκόμενο μόνο ένα όχημα

Ελληνική πρωτιά στα τροχαία με εμπλεκόμενο μόνο ένα όχημα

Νέοι οδηγοί ή αναβάτες δικύκλων, των οποίων αποσπάται η προσοχή από τη χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλες αιτίες και κινούνται κυρίως σε υπεραστικές οδούς, είναι τα συχνότερα θύματα των συγκρούσεων, στις οποίες εμπλέκεται μόνο ένα όχημα, με την Ελλάδα να κατέχει και αυτή την αρνητική πρωτιά, όπως καταδεικνύει η τελευταία έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφαλείας των Μεταφορών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, στη χώρα μας καταγράφεται το υψηλότερο ποσοστό θνησιμότητας σε τροχαία, στα οποία εμπλέκεται μόνο ένα όχημα στην Ευρωπαϊκή Ενωση με 34 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων κάθε χρόνο, αριθμός που αντιστοιχεί στο 42% του συνόλου των θανάτων σε τροχαία συμβάντα, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 15,5.

Στον υψηλό αριθμό των θυμάτων συμβάλλει και το γεγονός της μεγάλης χρήσης δικύκλων, καθώς, όπως υπογραμμίζεται στην έκθεση, η οικονομική κρίση έχει στρέψει αρκετούς οδηγούς από τα αυτοκίνητα στις μηχανές. Συνολικά 390 δικυκλιστές έχουν χάσει τη ζωή τους σε τροχαία ενός οχήματος τα τελευταία τρία χρόνια στη χώρα μας, με τα θύματα-αναβάτες να αποτελούν το 35% του συνόλου των θανάτων.

Ωστόσο, παρά τον κίνδυνο, κράνος υπολογίζεται ότι φορά το 75% των οδηγών μοτοσικλέτας και μόνο το 46% των συνεπιβατών τους, με τους ειδικούς να σημειώνουν ότι εάν το ποσοστό αυτό έφτανε το 95% θα σώζονταν περίπου 200 ανθρώπινες ζωές ετησίως.

Στην ομάδα… υψηλού κινδύνου εντάσσονται οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών, με τον αριθμό των οδηγών/αναβατών που εμπλέκονται σε θανάσιμα συμβάντα με ένα όχημα να ανέρχεται σε 72 ανά εκατομμύριο κατοίκους της ίδιας ηλικιακής ομάδας. Και αυτός ο αριθμός είναι ο μεγαλύτερος που καταγράφεται στην ΕΕ, ενώ ως βασικότερη αιτία καταγράφεται η απόσπαση προσοχής (31%). Σε μικρότερα ποσοστά στην πρόκληση θανατηφόρου τροχαίου συμβάλλουν η υπερβολική ταχύτητα (27%), η κατανάλωση αλκοόλ (19%) και η κούραση (17%).

Ταυτόχρονα, όπως σημειώνεται στην έκθεση, ο ρυθμός μείωσης των τροχαίων αυτής της κατηγορίας στην Ελλάδα ήταν βραδύτερος συγκριτικά με τον αντίστοιχο για συγκρούσεις όπου εμπλέκονται περισσότερα οχήματα, τάση η οποία παρατηρείται και σε άλλες χώρες μεταξύ των οποίων η Κύπρος, η Δανία και η Σλοβενία.

Συνολικά το 1/3 των θανάτων στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ενωσης προέρχεται από συγκρούσεις με ένα όχημα όπου ο οδηγός ή αναβάτης και οι επιβάτες σκοτώνονται χωρίς να εμπλέκονται άλλοι χρήστες της οδού στο τροχαίο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο το 2015 7.300 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία συμβάντα ενός εμπλεκόμενου οχήματος, ενώ ο αριθμός των θυμάτων από παρόμοιες συγκρούσεις σε βάθος δεκαετίας στην ΕΕ φτάνει τα 100.000!

Περισσότερα από τα μισά τροχαία αυτής της κατηγορίας συμβαίνουν σε υπεραστικές οδούς και, όπως επισημαίνεται στην έκθεση, τα δύο βασικά μέτρα που θα μπορούσαν να μειώσουν το ποσοστό είναι η διασφάλιση ότι ο σχεδιασμός της οδού και τα όρια ταχύτητας είναι κατάλληλα για τη λειτουργία του δρόμου.

Μαρία Λιλιοπούλου

 

Πηγή: http://www.ethnos.gr/

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Σταϊκούρας: Μετά το Πάσχα οι φορολογικές δηλώσεις – Στο 3% η έκπτωση για την εφάπαξ καταβολή του φόρου

Μετά το Πάσχα θα ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για να υποβληθούν οι φετινές φορολογικές δηλώσεις, και η καταληκτική ημερομηνία θα είναι η 31η Ιουλίου. Αυτό...

Γιάννης Μπρατάκος – Γενικός Διευθυντής Ν.Δ: Η μεσαία τάξη δεν στηρίζεται με τα… τσιτάτα του κ. Τσίπρα

"Η μεσαία τάξη, για την οποία δήθεν ενδιαφέρεται, δε θα ανακάμψει με πλειοδοσία λαϊκισμού, δημαγωγικές "πρωτοβουλίες" για διαγραφές χρεών μοίρασμα "εικονικών"χρημάτων κι υποσχέσεων...

Κ. Μητσοτάκης: «Με ταχύτητα και δικαιοσύνη οι αποζημιώσεις για τον παγετό»

Καλλιέργειες που έχουν υποστεί ζημιές από τον παγετό επισκέφθηκε στο Σπαθοβούνι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχίζοντας την επίσκεψή του στην Κορινθία. Νωρίτερα επισκέφθηκε εξωστρεφή βιομηχανική...

Επιστρέφουν τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα – Κατατέθηκε η τροπολογία

Τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους, που έχουν καταθέσει στην εφορία, μπορούν να πάρουν πίσω οι ιδιοκτήτες τους και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!