Αρχική Uncategorized Εγνατία οδός: Ξεχρεώνει άρον άρον δάνειο στην τράπεζα Πειραιώς για να την...

Εγνατία οδός: Ξεχρεώνει άρον άρον δάνειο στην τράπεζα Πειραιώς για να την πάρει ο αγοραστής καθαρή ;;;

ΜΗΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΙ ΑΥΤΟ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΟ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΠΛΕΟΝ 20 ΣΤΑΘΜΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ;;;
ΚΛΙΚ ΕΔΩ:
http://www.kinima-ypervasi.gr/2017/02/20_28.html
http://www.kinima-ypervasi.gr/2017/06/20.html

Σημαντική αύξηση κατέγραψαν οι καθαρές ζημιές στην υπό αποκρατικοποίηση Εγνατία Οδό το 2016 σε σχέση με το 2015, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, η εταιρεία πέτυχε τους τελευταίους 19 μήνες να αποπληρώσει σημαντικό τμήμα του δανεισμού της στην τράπεζα Πειραιώς.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις, ο κύκλος εργασιών, που προέρχεται, κατά βάση, από διόδια, ανήλθε σε 61,7 εκατ. ευρώ από 55,7 εκατ. ευρώ (+10,7%).

Οι ζημιές μετά από φόρους αυξήθηκαν, κατά 20,2 εκατ. ευρώ, στα 87,3 εκατ. ευρώ και δεν σχετίζονται, σύμφωνα με την εταιρεία, με την λειτουργία και εκμετάλλευση του οδικού άξονα από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους του Έβρου, μήκους 670 χλμ. Αποδίδονται, δηλαδή, στις αποσβέσεις του παγίου και τις προβλέψεις για την επιστροφή του μη επιλέξιμου ΦΠΑ από συγχρηματοδοτούμενα έργα.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (ebitda) διπλασιάστηκαν σε περίπου 20 εκατ. ευρώ, γεγονός που σηματοδοτεί, κατά τη διοίκηση της εταιρείας, τη βιωσιμότητά της.
Επίσης, η Εγνατία Οδός εμφάνισε το 2016 εκροές από λειτουργικές δραστηριότητες ύψους 32,2 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 είχε εισροές ύψους 25,8 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι εκροές από επενδυτική δραστηριότητα μειώθηκαν σε 5,8 εκατ. ευρώ από 50,5 εκατ.

Εξοφλείται το δάνειο στην Πειραιώς

Όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, το ομολογιακό δάνειο, ύψους 250 εκατ. Ευρώ, προς την τράπεζα Πειραιώς μειώθηκε κατά 32,06%, σε 82,7 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2016. Έκτοτε και μέχρι τις 31 Ιουλίου 2017, το δάνειο μειώθηκε περαιτέρω, κατά 21,7 εκατ. ευρώ, στα 60,9 εκατ.

Λαμβάνοντας υπόψη το ρυθμό αποπληρωμής του δανείου, η διοίκηση της Εγνατίας Οδού προβλέπει ότι έως το τέλος του 2017-το αργότερο μέχρι το τέλος του 2018 το ομολογιακό δάνειο θα μπορούσε να αποπληρωθεί. Και αυτό με δεδομένο ότι προγραμματίζεται η τοποθέτηση νέων σταθμών διοδίων φέτος και το 2018, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση Σπίρτζη-Τσακαλώτου. Βέβαια, μετά δυσκολίας υλοποιούνται και οι νέοι σταθμοί διοδίων που προβλέπει η υπουργική απόφαση, λόγω αντιδράσεων των εργαζομένων.

Σημειώνεται ότι η ημερομηνία αποπληρωμής του ομολογιακού δανείου εκπνέει τον Οκτώβριο του 2022, καθώς η σύμβαση, που υπογράφηκε στις 12 Οκτωβρίου 2006, έχει διάρκεια δεκαέξι χρόνων και τετραετή περίοδο χάριτος. Για την εξασφάλιση του ομολογιακού δανείου, η εταιρεία εκχώρησε στην τράπεζα τις ημερήσιες εισπράξεις, μέχρι 310 εκατ. ευρώ, από τους σταθμούς διοδίων, που πρόκειται να λειτουργήσουν.

Ωστόσο, οι νέοι σταθμοί διοδίων δεν αναπτύχθηκαν έως το 2010, όπως είχε, αρχικά, προβλεφθεί.

Για αυτό η τράπεζα Πειραιώς κατήγγειλε τη δανειακή σύμβαση. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η τράπεζα στο τέλος κάθε μήνα εκταμιεύει το υπόλοιπο του δεσμευμένου λογαριασμού για την εξυπηρέτηση του δανείου.

Η δικαστική διαμάχη

Η Εγνατία Οδός κατέθεσε τον Απρίλιο του 2010 αγωγή αναγνώρισης της ακυρότητας της καταγγελίας του δανείου από την τράπεζα και ασφαλιστικά μέτρα. Ωστόσο, η συζήτηση της έχει αναβληθεί ωσότου το Συμβούλιο της Επικρατείας εκδώσει την απόφασή του.

Επίσης, η τράπεζα Πειραιώς έχει καταθέσει αγωγή κατά του ΤΑΙΠΕΔ, της Εγνατίας Οδού και του Δημοσίου για την μεταβίβαση του συνόλου των δικαιωμάτων οικονομικής εκμετάλλευσης του οδικού άξονα Εγνατία Οδός στο ΤΑΙΠΕΔ και την συνταγματικότητα του άρθρου 2 παρ.12 Ν.3986/2011. Ωστόσο, η συζήτησή της αναβλήθηκε ωσότου εκδοθεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αργεί ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση

Σύμφωνα με όσα μετέδωσε το ΑΠΕ/ΜΠΕ, οι εργαζόμενοι έχουν λάβει τη δέσμευση από τους επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ ότι ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού δεν θα λάβει χώρα ούτε τον Οκτώβριο. Και αυτό προκειμένου οι εργαζόμενοι να παράσχουν στο ΤΑΙΠΕΔ στοιχεία και μεγέθη βάσει των οποίων, κατά τους ίδιους, προκύπτει ότι η εταιρεία δεν πρέπει να παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή για 35 χρόνια.

To αρχικό χρονοδιάγραμμα πάντως, προβλέπει ότι οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, θα κατατεθούν τον Νοέμβριο του 2017.

πηγη: capital.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Συνάντηση Μητσοτάκη – Σίσι – Έμφαση στους τομείς της ενέργειας και της άμυνας

Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Αραβικής Δημοκρατίας της Αιγύπτου, Αμπντέλ Φατάχ Αλ Σίσι είχε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου, στο περιθώριο της...

Σαρηγιάννης: 5.000 κρούσματα την ημέρα μέσα στον Νοέμβριο, αν δεν πάρουμε νέα μέτρα

Οι νέοι πρέπει να εμβολιαστούν γρήγορα, τόνισε ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης, καθώς μέσα σε τέσσερις ημέρες τέσσερις νέοι άνθρωποι, οι οποίοι...

Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για το επίδομα θέρμανσης – Πώς θα καταβληθεί

Μέχρι τις 10 Νοεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για το επίδομα θέρμανσης, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης. Όπως εξήγησε, ένα μέρος  του επιδόματος θα...

Συντάξεις Νοεμβρίου – Oι ημερομηνίες καταβολής τους για όλα τα ταμεία

Το πρόγραμμα πληρωμής των κύριων και των επικουρικών συντάξεων αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του e-ΕΦΚΑ στη συνεδρίαση της 14ης Οκτωβρίου 2021, στο πλαίσιο της...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!