Αρχική Κοινωνία Εγκύκλιος του υπ. Παιδείας: Περισσότεροι μαθητές στα ολοήμερα σχολεία

Εγκύκλιος του υπ. Παιδείας: Περισσότεροι μαθητές στα ολοήμερα σχολεία

ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

Τη δυνατότητα να φοιτήσουν περισσότεροι μαθητές στο ολοήμερο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων χωρίς προϋποθέσεις γνωστοποίησε το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο που εκδόθηκε χθες, θα μπορούν για πρώτη φορά να ενταχθούν στα ολοήμερα τμήματα των δημοτικών σχολείων όλοι ανεξαιρέτως οι μαθητές που ανήκουν σε τρίτεκνες οικογένειες, χωρίς να παίζει ρόλο αν είναι εργαζόμενοι ή άνεργοι οι γονείς τους. Επίσης στα ολοήμερα σχολεία θα μπορούν από το ερχόμενο σχολικό έτος να ενταχθούν και προσφυγόπουλα -χωρίς προσκόμιση δικαιολογητικών- οικογενειών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ, τα οποία δεν παρακολουθούν μαθήματα στις Δομές Εκπαίδευσης Προσφύγων.

Βάσει της εγκυκλίου, στο ολοήμερο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων δύνανται να εγγράφονται:

• Οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής στο ολοήμερο δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον έναν γονέα και κάρτα ανεργίας από τον άλλον. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κ.λπ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού φορέα τους ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους, ακόμα και αν δεν έχει εξοφληθεί.

• Οι μαθητές των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις, ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης και φυλακισμένοι.

• Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ και τα παιδιά τους φοιτούν σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με εγγραφή στο πρωινό πρόγραμμα, και δεν είναι ενταγμένα στις λειτουργούσες ΔΥΕΠ (Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων).

Για τα 6θέσια σχολεία και άνω ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του ολοήμερου προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές, ενώ για τις σχολικές μονάδες που λειτουργούν ως 4θέσια και 5θέσια ο ελάχιστος αριθμός για το ολοήμερο πρόγραμμα ορίζεται στους 10 φοιτώντες μαθητές, χωρίς την προϋπόθεση προσκόμισης δικαιολογητικών.

Στη φάση του προγραμματισμού και της συγκρότησης του τμήματος ή των τμημάτων του ολοήμερου προγράμματος, οι διευθυντές των σχολείων σε συνεργασία με τον οικείο διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης λαμβάνουν υπόψη κατά προτεραιότητα τη φοίτηση των μαθητών των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς.

Οι εκπαιδευτικοί
Στην εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνεται και μία ενότητα που αφορά τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο ολοήμερο πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα, για πρώτη φορά η ώρα του φαγητού-χαλάρωσης των μαθητών εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι:

α) ορίζονται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνοι ολοήμερου προγράμματος τη συγκεκριμένη μέρα, καθώς και

β) αναλαμβάνουν την εποπτεία-επιτήρηση της σίτισης και ταυτόχρονα διδάσκουν-συμπληρώνουν το διδακτικό τους ωράριο τη 2η διδακτική ώρα (14.15 – 15.00) του ολοήμερου προγράμματος.

Τι προβλέπεται για την εφαρμογή του προγράμματος στα νηπιαγωγεία

Σε όλα τα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Νηπιαγωγεία είναι δυνατόν να λειτουργήσει Ολοήμερο Πρόγραμμα με τις εξής προϋποθέσεις: 1. Στα 1θέσια νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 5 φοιτώντες μαθητές (νήπια/προνήπια). 2. Στα 2θέσια νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 10 φοιτώντες μαθητές (νήπια/προνήπια). 3. Στα 3θέσια και άνω νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός είναι 14 φοιτώντες μαθητές (νήπια/προνήπια).

Οταν ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο ολοήμερο πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των όσων προβλέπονται παραπάνω, τότε αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος, με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του οικείου σχολικού συμβούλου και του διευθυντή Εκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι ο ελάχιστος αριθμός 5 δεν αφορά τα 1θέσια συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία. Τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία συγκροτούν κοινά τμήματα προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος.

Στα νηπιαγωγεία, όπου διαπιστώνεται η ανάγκη πρόωρης προσέλευσης νηπίων/προνηπίων, δύναται να συγκροτείται τμήμα πρόωρης υποδοχής (07.45 – 08.30). Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

Πηγή: http://www.ethnos.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Πτωτικά οι αποδόσεις των ομολόγων

Yποχωρούν ελαφρώς σήμερα οι αποδόσεις των ομολόγων - κυρίως των χωρών του σκληρού πυρήνα, στην ευρωζώνη. Η ΕΚΤ συνέχισε και την προηγούμενη εβδομάδα (παρά τις...

Δένδιας : Η Ελλάδα είναι στη διάθεση της Λιβύης να συμφωνήσουμε για την ΑΟΖ

«Η Ελλάδα είναι στη διάθεση της Λιβύης για να συμφωνήσουμε στις θαλάσσιες ζώνες μας» διαμήνυσε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας στη δήλωσή του μετά...

ΟΕΕ: 30 μέτρα για την τόνωση της οικονομίας και των επιχειρήσεων

Μια ολοκληρωμένη πρόταση για την ταχύτερη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, την επόμενη μέρα μετά την πανδημία, καταθέτει το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, μέσω της...

Συμφωνία ΥΠΟΙΚ – ΕΤΕπ για τη διαχείριση 5 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης

Η ΕΤΕπ θα συμβάλει στη διαχείριση επενδύσεων ύψους 5 δισ. ευρώ, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» Η σχετική...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!