Αρχική Παιδεία Διευθυντές Σχολείων: Το πρόγραμμα «η τσάντα στο σχολείο» δεν προσφέρει απολύτως τίποτα

Διευθυντές Σχολείων: Το πρόγραμμα «η τσάντα στο σχολείο» δεν προσφέρει απολύτως τίποτα

Ανακοίνωση από την Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε, με αφορμή τη σχετική εγκύκλιο που στάλθηκε στα σχολεία

Tο πρόγραμμα «η τσάντα στο σχολείο» για τουλάχιστον δύο Σαββατοκύριακα το μήνα, χωρίς να συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας , την αναγκαία αναδιάρθρωση και εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης των μαθημάτων, και κυρίως χωρίς την εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία τονίζει η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε , με αφορμή τη σχετική εγκύκλιο που στάλθηκε στα σχολεία.

Η Ενωση Διευθυντών προτείνει τα εξής: Αν πράγματι το ΥΠ.Π.Ε.Θ. θέλει να βοηθήσει ουσιαστικά τους/τις μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους, θα πρέπει να προχωρήσει σε όλες τις παραπάνω αλλαγές και κυρίως να υιοθετήσει την από χρόνια διατυπωμένη πρόταση της Ένωσης Διευθυντών για «Εισαγωγή του γνωστικού αντικειμένου της Μελέτης-Προετοιμασίας των μαθημάτων για την επόμενη ημέρα για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες στο υποχρεωτικό πρόγραμμα».

Και εξηγεί: «Γιατί μόνο με την υλοποίηση της παραπάνω πρότασης:

α. οι μαθητές/τριες των μικρότερων τάξεων θα μπορούσαν να αφήνουν καθημερινά την τσάντα τους στο σχολείο, και

β. οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων, θα απαλλάσσονταν από το μεγαλύτερο μέρος των «κατ’ οίκον» εργασιών τους.

γ. Επίσης, είναι επιτακτική η ανάγκη αλλαγής της φιλοσοφίας όλης της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας, η οποία θα πρέπει να στραφεί άμεσα προς περισσότερο μαθητοκεντρικές διδακτικές προσεγγίσεις που αναγνωρίζουν τη μοναδικότητα του κάθε μαθητή και μαθήτριας καθώς και της κάθε σχολικής τάξης.

δ. Κύρια χαρακτηριστικά των νέων παιδαγωγικών τεχνικών που απαιτούνται είναι το πιο ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον, η βιωματική μάθηση, η ενεργητικότερη συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες και στο σχεδιασμό της προσωπικής τους μάθησης, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και η μεγαλύτερη εξατομίκευση της διδασκαλίας. Βασικές διδακτικές προσεγγίσεις οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά περίπτωση και σε συνδυασμό μεταξύ τους είναι:

• Η διαθεματική προσέγγιση, ώστε να αλληλοτροφοδοτείται η γνώση

• Τα σχέδια εργασίας, ώστε από το «αποστηθίζω» να περάσουμε στο «ερευνώ»

• Η διδασκαλία σε ομάδες, με στόχο το συλλογικό πνεύμα

• Η διαφοροποιημένη παιδαγωγική, που αφορά τις ανάγκες του μαθητή και όχι γενικά της τάξης.

• Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, που αποτελεί βασικό συντελεστή της νέας πραγματικότητας που είναι το ψηφιακό σχολείο».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Η Ρομπέρτα Μετσόλα νέα Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Η Ρομπέρτα Μετσόλα εξελέγη νέα πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Eίναι 43 ετών, από την Μάλτα και ανήκει στην πολιτική ομάδα του ΕΛΚ. Εξελέγη από...

Τροπολογία για μηδενική φορολόγηση στα αναδρομικά των συνταξιούχων κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ

«Μηδενική φορολόγηση των αναδρομικών 11μήνου, που καταβλήθηκαν περικομμένα από την κυβέρνηση της ΝΔ στους συνταξιούχους το 2020, για τις μειώσεις συντάξεων του 2012 που...

Έκρηξη στον τζίρο των επιχειρήσεων το Νοέμβριο – Τι δείχνουν τα στοιχεία

Σημαντική άνοδο εμφάνισε ο τζίρος των ελληνικών επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου του 2021, δείγμα της ισχυρής ανάκαμψης της εγχώριας οικονομίας, η οποία αναμένεται...

Η EY ανακηρύχθηκε παγκόσμια ηγέτιδα στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας

Η EY αναγνωρίστηκε από τη Forrester Research ως ηγέτιδα, στην έκθεσή της, The Forrester Wave™: Global Cybersecurity Consulting Providers, Q4 2021. Η Forrester αξιολόγησε 12 από τους πιο σημαντικούς παρόχους συμβουλευτικών υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της EY, βάσει 21 κριτηρίων, μεταξύ των οποίων οι προσφερόμενες υπηρεσίες, η στρατηγική και η παρουσία στην αγορά. Η έκθεση αναφέρει ότι οι ομάδες της EY «έδειξαν την ικανότητα να επιχειρούν κατά μήκος πολλαπλών τμημάτων, σε σύνθετα πολυεθνικά έ

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!