Αρχική Παιδεία Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων

Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων

Σε νέες αλλαγές στις αναθέσεις μαθημάτων προχώρησε αυτές τις μέρες το υπουργείο Παιδείας, γεγονός που έχει δημιουργήσει αναστάτωση και μικρούς εμφύλιους μεταξύ των διάφορων ειδικοτήτων των εκπαιδευτικών. Με έγγραφό του, αλλάζει και μοιράζει πρώτες και δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε ειδικότητες.

Το υπουργείο Παιδείας βρήκε για μια ακόμη φορά τον εύκολο τρόπο αφενός να κρύψει τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και αφετέρου να τους οδηγήσει σε αλληλοσπαραγμό: μέσω των νέων… αναθέσεων μαθημάτων προωθεί το μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει». Παράλληλα χρησιμοποιεί τις αναθέσεις των μαθημάτων για να προξενήσει πλεονάσματα εκπαιδευτικών.

Διωγμός των χημικών μηχανικών

Οι χημικοί μηχανικοί (Χ.Μ.) κυριολεκτικά διώκονται αδικαιολόγητα και άδικα από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΔΕ), με αλλαγές που δεν στηρίζονται σε κανενός είδους τεκμηρίωση.

Συγκεκριμένα, σχετικά με το μάθημα της Χημείας:

1. Στα Γυμνάσια: Οι Χ.Μ. δεν έχουν καθόλου ανάθεση τη Χημεία!

2. Στα Γενικά Λύκεια (ΓΕΛ): Οι Χ.Μ. δεν έχουν καθόλου ανάθεση τη Χημεία!

3. Στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ): Οι Χ.Μ. έχουν τη Χημεία β’ ανάθεση.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι ως χημικοί μηχανικοί δεν θα έχουν πλέον το δικαίωμα να διδάξουν Χημεία στα σχολεία, ενώ μέχρι και φέτος και επί σειρά ετών την είχαν ως α’ ανάθεση σε Γυμνάσιο, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Οπως, δε, αναφέρει η Κίνηση Εκπαιδευτικών Χημικών Μηχανικών ΠΕ85 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, «όλα αυτά συμβαίνουν όταν οι δύο από τους πέντε συγγραφείς των σχολικών βιβλίων Χημείας ΓΕΛ και ΕΠΑΛ είναι χημικοί μηχανικοί (Δ. Γάκης, Δ. Θεοδωρόπουλος). Είναι παράλογο να διδάσκονται βιβλία Χημείας από συγγραφείς χημικούς μηχανικούς και ταυτόχρονα να τους αφαιρείται το δικαίωμα να διδάσκουν το μάθημα αυτό. Ο αποκλεισμός μας από τη διδασκαλία της Χημείας αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία».

Γράφημα - καθηγητές

Χτύπημα στους αρχιτέκτονες

Στους αρχιτέκτονες η ενοποίηση ειδικοτήτων και οι νέες αναθέσεις δημιουργούν τεράστιο πρόβλημα – σε σημείο εξαφάνισης στα Γενικά Λύκεια και στα ΕΠΑΛ στην ειδικότητα εφαρμοσμένων τεχνών.

Η ενοποίηση είχε ως αποτέλεσμα είτε να αφαιρεθούν τα σχετικά μαθήματα από τις αναθέσεις τους εντελώς (βλ. Ιστορία Τέχνης στα ΕΠΑΛ) είτε να περάσουν σε β’ ανάθεση αντί για α’ (Ιστορία Τέχνης στα Γενικά Λύκεια, Γραμμικό στα ΕΠΑΛ) ή και σε γ’ (Ελεύθερο Σχέδιο στα ΕΠΑΛ).

Παράλληλα, με την ενοποιημένη ειδικότητα και την «κατά προτεραιότητα ανάθεση» προκύπτουν αναθέσεις στα όρια του αστείου, όπως οι πολιτικοί μηχανικοί και οι τοπογράφοι να αποκτούν β’ ανάθεση στην Ιστορία Τέχνης και το Ελεύθερο στα Γενικά Λύκεια (κατά προτεραιότητα ανάθεση στους αρχιτέκτονες) και οι αρχιτέκτονες γ’ ανάθεση σε Αλγεβρα και Γεωμετρία στην Α’ Λυκείου στα ΕΠΑΛ!

Η κοπτοραπτική έχει… ιστορία!

Τα τελευταία χρόνια της μνημονιακής καταιγίδας δεν υπήρξε υπουργός Παιδείας που να μην παρενέβη στις αναθέσεις των καθηγητών, δηλαδή στο τι θα διδάσκουν οι καθηγητές στους μαθητές τους.

Στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού -αλλά στην πραγματικότητα πριμοδοτώντας μια μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολόγιου προγράμματος και παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια-, οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας τροποποιούσαν και μοίραζαν πρώτες και δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων στις διάφορες ειδικότητες των καθηγητών.

Από την υφυπουργό Παιδείας Ε. Χριστοφιλοπούλου το 2012 ώς τον Κ. Αρβανιτόπουλο το ’13 και τον Α. Λοβέρδο το ’14, έπεσαν τα… σύνορα στις αναθέσεις μαθημάτων. Χαρακτηριστικά, ο κ. Λοβέρδος είχε αποφασίσει ότι το μάθημα της Ιστορίας ως β’ ανάθεση θα μπορούν να το διδάξουν θεολόγοι, καθηγητές Γαλλικής, Αγγλικής και Γερμανικής Γλώσσας, Κοινωνιολόγοι, Νομικής Επιστήμης κ.ά., κλάδοι δηλαδή που έχουν πλεονάσματα στα σχολεία (χωρίς δική τους ευθύνη).

Και αφού οι φιλόλογοι έχουν ελλείμματα, η Ιστορία θα διδάσκεται από όλους, εκτός από αυτούς που έχουν την αρμοδιότητα να τη διδάξουν. Επειδή, δε, περίσσευαν καθηγητές Πληροφορικής και έλειπαν μαθηματικοί, το μάθημα των Μαθηματικών ως β’ ανάθεση αποφασίστηκε να το έχουν οι καθηγητές Πληροφορικής, που σημαίνει ότι το δίδασκαν υποχρεωτικά ως α’ ανάθεση εκεί όπου δεν υπήρχαν μαθηματικοί.

Εναν χρόνο μετά, τον Οκτώβριο του 2015, η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, τροποποιώντας και πάλι τις αναθέσεις, έφτασε στην ακραία επιλογή να απαγορεύσει στους φιλολόγους να διδάσκουν το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας!

Πηγή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Μαξίμου: Ο Τσίπρας στοχοποιεί τη Σ. Νικολάου – Υπονομεύει το πρόγραμμα εμβολιασμού

Η ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στη Βουλή, όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη Σοφία Νικολάου με το πρόσχημα των συμβάσεων που έχει υπογράψει ως γενική...

Θ. Σκυλακάκης: Με αυτόματη διαδικασία μέσω τραπεζών οι χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης

Με αυτόματες και ταχύτατες διαδικασίες, μέσω κυρίως του τραπεζικού συστήματος, θα αξιολογούνται τα επενδυτικά έργα, τα οποία θα χρηματοδοτηθούν από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης,...

ΠΟΜΙΔΑ: «Όχι» σε αλλαγή των αντικειμενικών αξιών κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Τη διατήρηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στα ισχύοντα επίπεδα έως το τέλος των συνεπειών της πανδημίας ζητά από την κυβέρνηση η Πανελλήνια Ομοσπονδία...

Α. Τσίπρας: Η συνολική διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση είναι μια μεγάλη αποτυχία

«Μεγάλη αποτυχία» χαρακτήρισε ο Αλέξης Τσίπρας τη συνολική διαχείριση της αντιμετώπισης της πανδημίας από την κυβέρνηση, μιλώντας στη Βουλή. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία είπε...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!