Αρχική Οικονομία ΒΡΟΧΗ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ & ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ !!! ΠΑΝΩ ΑΠΟ 800.000 ΕΥΡΩ...

ΒΡΟΧΗ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ & ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΕΣ !!! ΠΑΝΩ ΑΠΟ 800.000 ΕΥΡΩ !!!

ΓΙΑ ΤΟ 2016
96 πρόστιμα συνολικού ύψους 827.500 ευρώ έριξε η ΓΓ Γραματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σε τράπεζες και εισπρακτικές !!!

Πρόστιμα ύψους 1.156.000 ευρώ για καταστρατήγηση της νομοθεσίας σχετικά με την προστασία του καταναλωτή επέβαλε το 2016 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Οικονομίας !!!
Ειδικότερα, επιβλήθηκαν 25 πρόστιμα συνολικού ύψους 153.500 ευρώ και έγιναν 5 συστάσεις για συμμόρφωση, για συναλλαγές κατά την αγορά καταναλωτικών προϊόντων.

Οι διαπιστωθείσες παραβάσεις για τις οποίες επιβλήθηκαν τα ανωτέρω πρόστιμα αφορούσαν σε μη τήρηση των διατάξεων του Ν.2251/94 για τις εξ αποστάσεων συναλλαγές (ηλεκτρονικό εμπόριο), σε μη παροχή/τήρηση εγγυήσεων, σε μη παράδοση αγαθών, σε αθέμιτες πρακτικές και σε μη απάντηση επί καταγγελίας.

Επιπλέον, επιβλήθηκαν 2 πρόστιμα συνολικού ύψους 25.000 ευρώ, διότι, ενώ ο καταναλωτής υπαναχώρησε από την σύμβαση ως εδικαιούτο, η επιχείρηση δεν επέστρεψε το σύνολο των αχρεωστήτως εισπραχθέντων χρηματικών ποσών εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας (30 ημερολογιακές ημέρες).

Όσον αφορά στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, κατά το έτος 2016 επιβλήθηκαν σε τράπεζες 84 πρόστιμα ύψους 512.500 ευρώ κυρίως για παραβίαση του νόμου 3869/2010 (νόμου Κατσέλη), όπως ισχύει.

Η σχετική ρύθμιση αφορά στην υποχρέωση των πιστωτικών ιδρυμάτων να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση εντός δέκα ημερών στο δανειολήπτη που επιθυμεί να υπαχθεί στις διατάξεις του νόμου αναλυτική βεβαίωση οφειλών και να τον ενημερώνουν εγγράφως για το ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης. Οι καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνούσαν κατά πολύ την ανωτέρω προθεσμία.

Σε Εταιρείες Ενημέρωσης Οφειλετών και τράπεζες επιβλήθηκαν επίσης 12 πρόστιμα ύψους 315.000 ευρώ κυρίως για μη ταυτοποίηση, για αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές, για μη τήρηση τραπεζικού απορρήτου, για κλήση σε τηλέφωνο εργασίας, για συχνότητα οχλήσεων, για τη δυσφήμιση στο οικογενειακό περιβάλλον και για κλήσεις πριν καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή.

Επιπλέον λόγοι επιβολής προστίμου ήταν η ανάθεση εντολής ενημέρωσης χωρίς να υπάρχει ληξιπρόθεσμη οφειλή, η καθυστέρηση απάντησης στον οφειλέτη και η μη χορήγηση στοιχείων εντός προθεσμίας, η μη αποστολή πρακτικού διακανονισμού, η επικοινωνία σε μη δηλωμένο τηλέφωνο, η μη χορήγηση ηλεκτρονικού αντιγράφου καταγεγραμμένων συνομιλιών και ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού αρχείου, καθώς και η παρέκκλιση από τις εντολές του δανειστή.

Πρόστιμο ύψους 150.0000 ευρώ επιβλήθηκε επίσης σε ασφαλιστική εταιρεία λόγω του ότι αποζημίωσε μέρος μόνο των εξόδων νοσηλείας που κατέβαλαν οι ασφαλισμένοι, δίχως να συμπεριλάβει στην ασφαλιστική αποζημίωση, ως όφειλε δυνάμει των ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής, τον αναλογούντα Φ.Π.Α. επί των εξόδων νοσηλείας.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή επισημαίνει ότι συνεχίζει να παρακολουθεί την εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου και όπου προκύπτει παράβαση των σχετικών διατάξεων, είτε μετά από καταγγελίες καταναλωτών, είτε μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα, επιβάλλει τις δέουσες κυρώσεις.

Κατά το έτος 2016 οι αρμόδιες υπηρεσίες και η γραμμή εξυπηρέτησης 1520 δέχτηκαν 6.370 καταγγελίες- ερωτήματα και ολοκληρώθηκε η εξέταση σε 4.413 υποθέσεις. Ενδεικτικά, ο χειρισμός των υποθέσεων αφορά είτε, απάντηση σε ερώτημα (1.052 περιπτώσεις), είτε επιβολή προστίμου (120 περιπτώσεις), είτε σύσταση για συμμόρφωση (5 υποθέσεις), είτε διαβίβαση σε άλλη υπηρεσία λόγω αρμοδιότητας (1.047), ενώ για πλήθος περιπτώσεων η εξέταση των καταγγελιών είναι σε εξέλιξη.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι, η τηλεφωνική γραμμή 1520 είναι πάντα στη διάθεση των πολιτών για ενημέρωση και παροχή κατευθύνσεων για καταναλωτικά θέματα που αφορούν, είτε σε αγαθά, είτε σε παροχή υπηρεσιών.

πηγη: altsantiri.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Φραγκίσκη Μελίσσα: Στην Alpha Bank διασφαλίζουμε ένα περιβάλλον που ενθαρρύνει την διαφορετικότητα και την ενσωμάτωση»

Η Εντεταλμένη Γενική Διευθύντρια – Chief Human Resources Officer της Αlpha Bank Φραγκίσκη Μελίσσα μίλησε για κουλτούρα διαφορετικότητας και ενσωμάτωσης που υιοθετεί η Αlpha Bank και τις δράσεις που αναπτύσσονται για τη στήριξη του Προσωπικού της...

Alpha Bank: Eπιτυχημένη η έκδοση ομολόγου Tier 2 500 εκατ. – Στο 5,5% η απόδοση

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η νέα έκδοση ομολόγου Tier2 από την AlphaBank, ύψους Ευρώ 500 εκατ., η οποία συγκέντρωσε το ισχυρό ενδιαφέρον κυρίως διεθνών αλλά...

Αναστασία Σακελλαρίου: Στην Alpha Bank έχουμε δομήσει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα μετασχηματισμού

Αναλύοντας το νέο τοπίο που διαμορφώνεται στον τραπεζικό κλάδο λόγω της πανδημίας, η Αναστασία Σακελλαρίου, Γενική Διευθύντρια - Chief Transformation Officer της Alpha Bank,...

Δυναμική παρουσία των Στελεχών της Alpha Bank Fin Forum 2021

Στο ψηφιακό συνέδριο FinForum, που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 4 Μαρτίου υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών, με θέμα “Shaping the future of banking...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!