Αρχική Υγεία Αυτές οι τροφές μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Αυτές οι τροφές μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Μπορεί να σας ακουστεί περίεργο, όμως τόσο η αύξηση του μέσου όρου ζωής όσο και η λήψη πολλών πληροφοριών σε καθημερινή βάση μπορούν να αυξήσουν τη συχνότητας εμφάνισης της άνοιας. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που ο αριθμός των ατόμων με άνοια αλλά και με τη νόσο του Αλτσχάιμερ, αυξάνεται με αλματώδη ταχύτητα, αποτελώντας ένα μείζον ιατρικό και κοινωνικό πρόβλημα. Η άνοια μια πάθηση που αφορά όλους μας όποια ηλικία και αν είμαστε, γιατί η πρόληψη είναι η καλύτερη λύση. Αν θέλετε να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης δείτε μερικά τρόφιμα που μπορεί να σας βοηθήσουν.

Μήλα. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο χυμός μήλου μπορεί να αντιστρέψει την απώλεια μνήμης σε ποντίκια, καθώς και να προστατεύσει τους εγκεφάλους τους από τη συσσώρευση της βήτα αμυλοειδούς πρωτεΐνης, που είναι αυξημένη στην άνοια. Συχνά, τα αποτελέσματα  των ερευνών στα ποντίκια μεταφράζονται και στο ανθρώπινο γεγονός που υποδηλώνει ότι ο χυμός μήλου μπορεί να βελτιώσει τη μνήμη.

Καφεΐνη. Σε γενικές γραμμές ο καφές έχει συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο εξέλιξης της νοητικής εξασθένισης. Αν και πρέπει να γίνουν ακόμα αρκετές μελέτες, παρόλα αυτά κάποιες μελέτες  υποστηρίζουν ότι ο καφές έχει ένα συστατικό που μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική ικανότητα και να μειώσει τη συσσώρευση της πρωτεΐνης tau, που είναι χαρακτηριστική της άνοια και της νόσου του του Αλτσχάιμερ.

Αρκετές μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση ξηρών καρπών με χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας. Για παράδειγμα νέοι υγιείς φοιτητές έδειξαν μια βελτίωση της γνωστικής τους ικανότητας, μετά την κατανάλωση ξηρών καρπών, για χρονικό διάστημα 8 εβδομάδων. Επίσης, το εκχύλισμα από καρύδια δρα έναντι του θανάτου των κυττάρων στους εγκεφάλους των αρουραίων. Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι οι ξηροί καρποί μπορεί ακόμη και να είναι σε θέση να βελτιώσουν τη μνήμη σε όσους έχουν ήδη τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Κακάο. Κατά τη γνώμη μου αυτός είναι ο πιο γευστικός τρόπος για να μειώσετε τον κίνδυνο της άνοιας. Πολλαπλές μελέτες έχουν συσχετίσει το κακάο με μικρότερη πιθανότητα γνωστικής εξασθένησης. Τα αποτελέσματα έδειξαν μία σημαντική βελτίωση στις βαθμολογίες των γνωστικών τεστ, καθώς και μια βελτίωση στη ροή του αίματος στον εγκέφαλο.

Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Τα βρίσκουμε κυρίως στα λιπαρά ψάρια, και υποστηρίζεται ότι έχουν ευεργετική επίδραση στην υγεία του εγκεφάλου. Επίσης, υπάρχουν αρκετές μελέτες που αποδεικνύουν, ότι τα ψάρια και τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τον κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ και της ήπιας γνωστικής εξασθένησης.

Μεσογειακή διατροφή. Θεωρείται μια από τις πιο υγιεινές διατροφές στον πλανήτη με πάρα πολλά οφέλη. Προστατεύει την καρδιά, προλαμβάνει διάφορους τύπους καρκίνου, συμβάλει στη μείωση της παχυσαρκίας και έχει συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο της άνοιας. Καταναλώνετε πολύχρωμα λαχανικά και φρούτα, όσπρια και δημητριακά και εξασφαλίστε όλες τις βιταμίνες που χρειάζεται το σώμα σας.

 

ΠΗΓΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

Ευρεία σύσκεψη για την κακοκαιρία «Ελπίδα»: Μόνο οι απαραίτητες μετακινήσεις τις επόμενες 48 ώρες

Νέα ευρεία συντονιστική σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας ενόψει του δεύτερου κύματος της  κακοκαιρίας «Ελπίδα», καθώς από αύριο, Δευτέρα...

Νέα Οδός: Ακραία Καιρικά Φαινόμενα τη Δευτέρα 24 Ιανουαρίου

Η Νέα Οδός, σε συνέχεια της από 20 Ιανουαρίου 2022 ανακοίνωσής της, (Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας,) ενημερώνει τους οδηγούς ότι τη Δευτέρα 24/1  προβλέπονται σφοδρές χιονοπτώσεις σε όλη την Αττική. Η Νέα Οδός, έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διαχείριση των φαινομένων και  το σύνολο των

Εβδομάδα πληρωμών: Τι θα δώσουν υπουργείο Εργασίας, e-ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έως τις 28 Ιανουαρίου

Καταβολές άνω των 2,1 δισ. ευρώ σε πάνω από 4 εκατομμύρια δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τον e-ΕΦΚΑ και τον ΟΑΕΔ, την εβδομάδα 24-28 Ιανουαρίου, διάστημα κατά το οποίο θα πληρωθούν, μεταξύ άλλων, οι κύριες και οι επικουρικές συντάξεις Φεβρουαρίου, καθώς και η οικονομική ενίσχυση όσων εργαζομένων ήταν ενταγμένοι στον Μηχανισμό «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» για τον μήνα Δεκέμβριο. Ειδικότερα: 1. Από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα γίνουν την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου

Οικονόμου: Πάνω από 1,3 δισεκ. ευρώ τα μέτρα στήριξης για την ακρίβεια στο ρεύμα

Αβάσιμη χαρακτήρισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννη Οικονόμου την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για την κυβερνητική διαχείριση της πανδημίας μιλώντας στον «Real Fm» και υποστήριξε ότι...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!