Ο Σαλβαντόρ Νταλί μεγαλούργησε εν ζωή με πολύ σημαντικότερα επιτεύγματα από το μουστάκι του, όμως στον τάφο κράτησε το πιο εμβληματικό στοιχείο της φυσιογνωμίας του: Μετά την εκταφή της σορού του, σχεδόν τρεις δεκαετίες από το θάνατό του, οι ιατροδικαστές χαμογέλασαν όταν είδαν πως το χαρακτηριστικό του μουστάκι είχε μείνει ακριβώς όπως το ήθελε ο καλλιτέχνης.

Η εκταφή της σορού του Νταλί, ο οποίος είχε πεθάνει το 1989, έγινε με δικαστική εντολή στην πικρή διαμάχη που έχει ξεκινήσει η Μαρία Πιλάρ: Η 61χρονη Πιλάρ (η οποία δηλώνει επάγγελμα μάντισσα) ισχυρίζεται πως είναι το μοναδικό βιολογικό τέκνο του ζωγράφου.

Στη σορό έγινε η εκταφή την Πέμπτη, παρά τις αντιδράσεις του ιδρύματος που διαχειρίζεται την παρακαταθήκη του Νταλί, ώστε να ληφθεί γενετικό υλικό και να συγκριθεί με εκείνο της Πιλάρ.

Ο Ναρσίς Μπαρνταλέτ, που είχε φροντίσει το σώμα του νεκρού και παρίστατο στην εκταφή ώστε να συνδράμει τους ιατροδικαστές, περιέγραψε την Παρασκευή στο καταλανικό ραδιόφωνο RAC 1 τι αντίκρυσε όταν απομακρύνθηκαν τα υφάσματα με τα οποία ήταν καλυμμένος ο νεκρός.

«Το μουστάκι του ήταν ανέπαφαο, ακριβώς όπως το ήθελε» είπε ο Μπαρνταλέτ. «Συγκινήθηκα πολύ» είπε.

Κατά τα υπόλοιπα, η σορός του Νταλί είχε σχεδόν μουμιοποιηθεί, ανέφερε ο Μπαρνταλέτ.

Η Μαρία Πιλάρ από την πλευρά της έχει ξεκινήσει εδώ και δέκα χρόνια τη διαμάχη για να «αποδείξει» αυτό που θεωρεί δεδομένο, ότι δηλαδή είναι η κόρη του ζωγράφου -και, κατ’ επέκταση, κληρονόμος του ενός τετάρτου της περιουσίας που προκύπτει από το έργο του.

Υποστηρίζει δε ότι πρώτη απόδειξη είναι η ομοιότητά της με τον Νταλί, λέγοντας μάλιστα πως «είμαι ίδια, το μόνο που μου λείπει είναι το μουστάκι».

Πηγή