Αρχική Uncategorized ΑΑΔΕ: Νέες οδηγίες στους ελεγκτές για τις εκκρεμείς υποθέσεις φοροδιαφυγής!!!

ΑΑΔΕ: Νέες οδηγίες στους ελεγκτές για τις εκκρεμείς υποθέσεις φοροδιαφυγής!!!

ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΣΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΚΚΡΕΜΕΙΣ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΛΕΓΧΘΟΥΝ ΣΩΣΤΑ ΣΕ 100 ΜΕΡΕΣ ;;;
Και το βασικότερο: τι κάνατε τα τελευταία 2 χρόνια που «λίμναζαν» χωρίς έλεγχο πάνω από 30.000 υποθέσεις φοροδιαφυγής στο ΣΔΟΕ με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε σε παραγραφές ή σε ελέγχους χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν σημαντικά νέα στοιχεία ;;; 

ΚΛΙΚ ΕΔΩ:

Τα νέα δεδομένα που προκύπτουν μετά και τις πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις περί 5ετούς παραγραφής των υποθέσεων (και αυτών που προκύπτουν από τις διάφορες «λίστες») οδηγούν την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να εκδώσει νέες οδηγίες προς τις εφορίες, για το ποιες φορολογικές υποθέσεις πρέπει να ελέγξουν κατά προτεραιότητα μέσα στις τελευταίες 100 μέρες του χρόνου, πριν αλλάξει το έτος και για να μην παραγραφούν χωρίς έλεγχο.

Με απόφαση που εξέδωσε την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου, η ΑΑΔΕ καθορίζει ότι αλλάζει η προτεραιοποίηση που είχε γίνει πέρυσι για τις εκκρεμείς υποθέσεις του 2017 και οι Προϊστάμενοι των Ελεγκτικών Υπηρεσιών θα ελέγχουν κατά προτεραιότητα και θα προβαίνουν στην έκδοση πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρων και προστίμων. Η απόφαση είναι κρίσιμη για φορολογικές υποθέσεις 2001, 2006 και 2008, που θα ελέγχονται ως εξής:

(α) για ελεγχόμενες χρήσεις 2001 και μετά: για το αν έχει παραλειφθεί η υποβολή δήλωσης φορολογία εισοδήματος

(β) για ελεγχόμενες χρήσεις 2006 και μετά: για το αν έχουν προκύψει «συμπληρωματικά στοιχεία» (με βάση τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθ. 84 και της περ. α’ της παρ. 2 του άρθ. 68 του ν.2238/1994),

​Φαίνεται δηλαδή ότι έλεγχοι για ​υποθέσεις εμβασμάτων προ ​του 2005 που είχαν μπει στο στόχαστρο «με νεώτερα στοιχεία» που βρήκε η εφορία από τις τράπεζες, δεν ​αποτελούν πλέον προτεραιότητα​ για τους ελεγκτές, σαν παραγεγραμμένες​. 

(γ) για ελεγχόμενες χρήσεις 2008 και μετά: εις βάθος έρευνα σε περίπτωση διαπιστωμένης φοροδιαφυγής (με βάση τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθ. 36 του ν.4174/2013 σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθ. 72 του ίδιου νόμου ),

(δ) για ελεγχόμενες χρήσεις 2011, 2012 και 2013: έλεγχοι πριν την πάροδο 5ετίας και την επέλευση παραγραφής (με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθ. 84 του ν.2238/1994 και για φορολογικά έτη 2014 και επόμενα με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν.4174/2013).

Τα παραπάνω κριτήρια αφορούν σε ελέγχους για τις φορολογίες εισοδήματος και Κ.Β.Σ., εφόσον για τις φορολογίες ΦΠΑ, κεφαλαίου και τελών χαρτοσήμου ισχύουν διαφορετικοί χρόνοι παραγραφής.

Ως εκκρεμείς υποθέσεις ελέγχου νοούνται οι προτεραιοποιημένες υποθέσεις, για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρων και προστίμων μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (δημοσιεύθηκε 18.9.2017).

Ολόκληρη η απόφαση Πιτσιλή έχει ως εξής:

«Αριθ. πρωτ.: ΔΕΛ Β 1136035 ΕΞ 2017

Τροποποίηση της αριθ. ΔΕΛ Β’ 1189202 ΕΞ 2016/28-12-2016 (Β’4270) Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων περί καθορισμού του αριθμού φορολογικών ελέγχων που θα διενεργηθούν κατά το έτος 2017, όπως ισχύει

Αθήνα, 15 Σεπτεμβρίου 2017
Αριθ. Πρωτ.: ΔΕΛ Β 1136035 ΕΞ 2017

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΤΜΗΜΑΤΑ Α’, Β’, Γ’, Δ’

Ταχ. Δ/νση :Καρ.Σερβίας 8
Ταχ. Κώδικας :10184 Αθήνα
Τηλέφωνο:210-3375960
210-3375063
Fax :210-3375354
E-Mail:d.eleg@mofadm.gr

ΘΕΜΑ: «Τροποποίηση της αριθ. ΔΕΛ Β’ 1189202 ΕΞ 2016/28-12-2016 (Β’4270) Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων περί καθορισμού του αριθμού φορολογικών ελέγχων που θα διενεργηθούν κατά το έτος 2017, όπως ισχύει».

Α Π Ο Φ Α Σ Η

Ο ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1.α) Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του ν. 4174/2013 (Α’170), όπως ισχύει. β) Τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 28 του ν. 4174/2013 (Α’170), όπως ισχύει. γ) Τις διατάξεις του άρθρου 61 του ν. 4342/2015 (Α’ 143), όπως ισχύει.

2. Το Κεφάλαιο Α1 «Σύσταση Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων» του Μέρους Πρώτου του ν. 4389/2016 (Α’ 94) και ειδικότερα της υποπαραγράφου β’ της παραγράφου 2 και των υποπαραγράφων α’και β’της παρ. 6 του άρθρου 14, καθώς και των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 41 του νόμου αυτού.

3. Τη με αρ. Δ.ΟΡΓ.Α 1036960/10.3.2017 (Β’ 968) Απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων «Οργανισμός της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων», όπως ισχύει.

4. Τη με αριθ. 1 της 20-1-2016 (Υ.Ο.Δ.Δ. 18) Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου «Επιλογή και διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών» σε συνδυασμό με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ. 2β’του άρθρου 41 του ν. 4389/2016 .

5. Τη με αριθ. ΔΕΛ Β 1189202 ΕΞ 2016/28.12.2016 (Β’ 4270) Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων περί καθορισμού του αριθμού φορολογικών ελέγχων που θα διενεργηθούν κατά το έτος 2017, όπως ισχύει.

6. Το Επιχειρησιακό Σχέδιο Έτους 2017 της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης της Α.Α.Δ.Ε..

7. Τη με αριθ. 1738/2017 Απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ.

8. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Προϋπολογισμού της Α.Α.Δ.Ε..

ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ

1. Μετά την παράγραφο 6 της με αριθ. ΔΕΛ Β 1189202 ΕΞ 2016/28.12.2016 (Β’ 4270) Απόφασης του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, όπως ισχύει, προστίθεται νέα παράγραφος 7 ως εξής:

«7. Από τις εκκρεμείς υποθέσεις που ελέγχονται κατά προτεραιότητα σύμφωνα με τα ανωτέρω, οι Προϊστάμενοι των Ελεγκτικών Υπηρεσιών προτεραιοποιούν και προβαίνουν στην έκδοση πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρων και προστίμων, κατά τα οριζόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 28 του ν.4174/2013, ως κάτωθι:

(α) για ελεγχόμενες χρήσεις 2001 και μετά, με βάση τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθ. 84 του ν.2238/1994 (μη υποβολή δήλωσης στη φορολογία εισοδήματος),

(β) για ελεγχόμενες χρήσεις 2006 και μετά, με βάση τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθ. 84 και της περ. α’ της παρ. 2 του άρθ. 68 του ν.2238/1994 (συμπληρωματικά στοιχεία),

(γ) για ελεγχόμενες χρήσεις 2008 και μετά, με βάση τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθ. 36 του ν.4174/2013 σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 11 του άρθ. 72 του ίδιου νόμου (σε περίπτωση φοροδιαφυγής),

(δ) για ελεγχόμενες χρήσεις 2011, 2012 και 2013, με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθ. 84 του ν.2238/1994 και για φορολογικά έτη 2014 και επόμενα με βάση τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 36 του ν.4174/2013 (πενταετής παραγραφή).

Τα παραπάνω ισχύουν για τις φορολογίες εισοδήματος και Κ.Β.Σ., καθόσον για τις φορολογίες Φ.Π.Α., κεφαλαίου και τελών χαρτοσήμου ισχύουν διαφορετικοί χρόνοι παραγραφής.

Ως εκκρεμείς υποθέσεις ελέγχου νοούνται οι προτεραιοποιημένες υποθέσεις, για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρων και προστίμων μέχρι τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως»

2. Οι παράγραφοι 7 και 8 αναριθμούνται σε 8 και 9 αντίστοιχα.

3. Κατά τα λοιπά ισχύει η με αριθ. ΔΕΛ Β 1189202 ΕΞ 2016/28.12.2016 (Β’ 4270) Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων, όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθ. ΔΕΛ Α1057280 ΕΞ 2017/12.4.2017 (Β’ 1391) όμοια.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ο ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ».

πηγη: protothema.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Most Popular

EBEA: Επιχειρηματικές και επενδυτικές ευκαιρίες σε Ελλάδα και Ουκρανία

Διαδικτυακό συνέδριο  με θέμα “Ukraine and Greece: Discover new opportunities”  πραγματοποίησαν το  Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, η Πρεσβεία της Ουκρανίας στην Αθήνα και...

Ας εξοικειωθούμε λίγο με τα mRNA εμβόλια και ας έχουμε εμπιστοσύνη

Γράφει η Δρ. Τζούλια Μισιτζή Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιείται mRNA εμβόλιο; Στην πραγματικότητα δεν είναι κάτι νέο. Είναι μια μακρά ερευνητική προσπάθεια που ξεκίνησε...

ΥΠΕΞ για Σύνοδο Κορυφής: Αποφάσεις για Τουρκία στη βάση συμπερασμάτων του Οκτωβρίου

Το μήνυμα πως η Τουρκία έμπρακτα θα πρέπει να δείξει ότι επιθυμεί πραγματικά να οδηγηθούμε σε έναν εποικοδομητικό διάλογο στη βάση του Διεθνούς Δικαίου,...

Αμείωτο το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για τον Εθνικό Δείκτη CR Index

Αμείωτο το ενδιαφέρον και τη φετινή χρονιά από τις επιχειρήσεις για αξιολόγηση και ανάδειξη των υπεύθυνωνκαι βιώσιμων πρακτικών τους μέσα από τη συμμετοχή τους...

Recent Comments

Σάκης Καραμαλίκης on Η λύση για τη Μακεδονία
Μαρία Καραγιαννοπουλου on Καταρρίπτεται ο μύθος της Χορτοφαγίας!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΠΙΝΟΥΛΑΣ on OPEN LETTER TO Mr. GEORGE LOGOTHETIS ..!!!