Παρασκευή , Ιούλιος 20 2018
Αρχική / Διάφορα / PATRAS IQ: Ένας «Πρόχειρος Μειοδοτικός Διαγωνισμός» που πιο …πρόχειρος δεν γίνεται

PATRAS IQ: Ένας «Πρόχειρος Μειοδοτικός Διαγωνισμός» που πιο …πρόχειρος δεν γίνεται

Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για τις διαδικασίες και τις προδιαγραφές που θέτει διαγωνισμός που προκήρυξε το Patras IQ για την ανάθεση υπηρεσιών σε ιδιώτες.

Ο διαγωνισμός (συνολικού ύψους 17.500 ευρώ+ΦΠΑ) που δημοσιεύτηκε 16 μόλις ημέρες πριν την έναρξη της σημαντικής διοργάνωσης αφορά σε υπηρεσίες Προβολής και Δημοσιότητας, αναζητούνται δηλαδή Μέσα Ενημέρωσης και άλλες σχετικές με την προβολή επιχειρήσεις, για να αναλάβουν το έργο της προβολής της διοργάνωσης.

Συγκεκριμένα, το προκηρυχθέν έργο αφορά, όπως αναφέρεται στη σχετική προκήρυξη που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο,  τις εξής δράσεις:

  • (Α) ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ (έως 2.500€)
  • (Β) ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ (έως 2.000 €)
  • (Γ) ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΚΑΙ ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ (έως 4.500 €)
  • (Δ) ΠΡΟΒΟΛΗ ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ (έως 3.200€)
  • (Ε) WEB SITES & SOCIAL MEDIA (έως 4.700€)
  • (ΣΤ) ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ (έως 600€)

Η δημοσίευση έγινε την Τετάρτη 11 Απριλίου στις 6:11 μ.μ. και ως καταληκτική ημερομηνία προσφορών ορίζεται η Τρίτη 17 Απριλίου και ώρα 12 το μεσημέρι.

Στο κεφάλαιο Ε που αφορά στα WEB SITES & SOCIAL MEDIA τίθενται οι εξής προδιαγραφές:

«1. Προβολή σε 4 site (εκ των οποίων τα 2 τουλάχιστον εξειδικευμένα στην υποστήριξη της καινοτόμας επιχειρηματικότητας, πχ. STARTUPPER.GR ή άλλα αντίστοιχα) που θα είναι μέλη του Μητρώου online media, που δημιούργησε το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, δηλαδή πιστοποιημένο ηλεκτρονικό Μέσο Ενημέρωσης.

2. Ένα από τα 4 site θα είναι υποχρεωτικά στο πρώτο site σε επισκεψιμότητα βάση μέτρησης αν υπάρχει (να προσκομιστούν τα απαραίτητα έγγραφα).

3. Προβολή μέσω διαφημιστικού banner με link (υπερσύνδεση) στο site της έκθεσης www.patrasiq.gr

4. Σε τουλάχιστον ένα από τα site, θα δημιουργηθεί ειδικό menu (tag), που θα δίνει τη δυνατότητα στον αναγνώστη να βρίσκει συγκεντρωμένες όλες τις ειδήσεις που αφορούν στην Έκθεση και προσδίδει υπεραξία σε κάθε είδηση, καθώς δεν χάνεται μέσα στη ροή των γενικών θεμάτων.

5. Στη συγκεκριμένη κατηγορία θα φιλοξενούνται καθημερινά θέματα που αφορούν στην Έκθεση, συνεντεύξεις με εκπροσώπους των διοργανωτών, καθώς και κείμενα που θα μας αποστείλουν όλοι οι συμμετέχοντες για την παρουσίαση τους.

6. Προβολή της έκθεσης μέσω δημιουργίας καμπάνιας, στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης (facebook, twitter ) κ.λπ.».

Λόγω σχέσης με το αντικείμενο, το thebest.gr αξιολογώντας τις παραπάνω προδιαγραφές της προκήρυξης, έστειλε προς τους Φορείς που οργανώνουν την Έκθεση επιστολή, υποβάλλοντας συγκεκριμένες ενστάσεις.

 

Η επιστολή έχει ως εξής:

«Κυρίες και Κύριοι

Με έκπληξη διάβασα την Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη 11 Απριλίου και ώρα 6:11 μ.μ. στο πλαίσιο της «5ης Έκθεσης Μεταφοράς Τεχνογνωσίας – Patras IQ 2018».

Η έκπληξή μου έγκειται στο γεγονός ότι ενώ για όλες τις κατηγορίες Μέσων Ενημέρωσης (Ραδιόφωνο, Τηλεόραση, Εφημερίδες) τίθεται ως όρος τα Μέσα που θα υλοποιηθεί η προβολή να είναι «τοπικά», αντίστοιχη πρόβλεψη δεν υπάρχει για τα WEB SITES, όπως αποκαλούνται στην Πρόσκληση. Και ενώ δεν υπάρχει η γενική πρόβλεψη της εντοπιότητας, εντούτοις υπάρχει η ρητή πρόβλεψη προβολής σε συγκεκριμένο site με ονομαστική μάλιστα αναφορά (πρόκειται για το STARTUPPER.GR).

Πέραν της υπόνοιας που προκαλείται για πιθανές φωτογραφικές προβλέψεις στην εν λόγω προκήρυξη προκαλούνται και οι εξής απορίες:

Πρώτον, πώς είναι δυνατόν να μην τίθεται το θέμα της εντοπιότητας για μία μόνον κατηγορία Μέσων, ενώ τίθεται για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες;

Δεύτερον, η προκήρυξη που δημοσιεύθηκε ουσιαστικά απευθύνεται προς Διαφημιστικά Γραφεία αποκλείοντας κάθε Μέσο Ενημέρωσης να καταθέσει προσφορά για τις υπηρεσίες που αυτό μπορεί και επιθυμεί να προσφέρει. Γιατί άραγε αγνοείται η αυτονομία των Μέσων Ενημέρωσης και καθίσταται υποχρεωτική η συνεργασία με κάποιο Διαφημιστικό Γραφείο;

Κυρίες και Κύριοι

Σας ενημερώνω ότι το thebest.gr, το μεγαλύτερο ενημερωτικό web site της Δυτικής Ελλάδας, με 25 εργαζόμενους, εκ των οποίων οι 11 είναι δημοσιογράφοι- μέλη της Ένωσης Συντακτών, μέλος του Μητρώου Online Media από τη σύσταση του Μητρώου, δεν πρόκειται να λάβει μέρος στη διαδικασία που ορίσατε, καθώς αρνείται τον εξαναγκασμό σε συνεργασία με διαφημιστικές εταιρίες και διαμαρτυρόμενο, παράλληλα, για την παράδοξη εξαίρεση των τοπικών ενημερωτικών web sites από το πλεονέκτημα της εντοπιότητας».

Η επιστολή εστάλη στις 12 Απριλίου και την επομένη 13 Απριλίου, στην ιστοσελίδα που είναι αναρτημένος ο διαγωνισμός προστέθηκε διευκρίνιση σύμφωνα με την οποία τα δύο από τα 4 sites θα έπρεπε να είναι τοπικά.

Η παραπάνω διευκρίνιση θεραπεύει το θέμα της εντοπιότητας, αλλά όχι αυτό της υποχρεωτικής συνεργασίας με διαφημιστικές εταιρίες. Επιπροσθέτως και μόνον η ονομαστική αναφορά ενός site (startupper.gr) δικαιολογημένα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί όχι απλά ως φωτογραφική πρόβλεψη, αλλά ως τοποθέτηση και της φωτογραφίας του δυνητικού αναδόχου. Φυσικά προκύπτουν κι άλλα θέματα, όπως επί παραδείγματι, σε ποιο από τα 4 site θα δημιουργηθεί το ειδικό μενού, πόσο και πως κοστολογείται η κάθε υπηρεσία από τις ζητούμενες, αλλά ας μην μπούμε σε λεπτομέρειες (οι οποίες πάντως είναι σημαντικές).

Παρότι το thebest.gr ως μέλος του Μητρώου On Line Media και ως το μεγαλύτερο σε επισκεψιμότητα site της περιοχής όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία της Google και της Alexa, είναι δεδομένο ότι θα ήταν ένα από τα ΜΜΕ που θα ελάμβαναν την διαφήμιση που αντιστοιχεί από τον παραπάνω διαγωνισμό (όποια διαφημιστική και να κέρδιζε τον διαγωνισμό, βάσει της προκήρυξης, ήταν υποχρεωμένη να απευθυνθεί στο πρώτο σε επισκεψιμότητα τοπικό site, δηλαδή στο thebest.gr), επιλέγει να μην κλείσει τα μάτια, αντιβαίνοντας τις αρχές του προς χάριν κάποιου οικονομικού οφέλους.

Είναι οι ίδιες αρχές που τηρούμε απαρέγκλιτα από την πρώτη ημέρα λειτουργίας και λόγω των οποίων έχουμε τεθεί εκτός των προγραμμάτων Κρατικής διαφήμισης (απουσιάζουμε και από τις λίστες στις οποίες βρίσκονται sites σαν το velonakaiklosti.gr-ναι καλά διαβάσατε, βελόνα και κλωστή!!!- που έλαβε το 2014 από το ΚΕΕΛΠΝΟ 48.000 ευρώ για διαφήμιση 3 μηνών) , παρότι το δικαιούμαστε ως το μεγαλύτερο περιφερειακό site της Ελλάδας με περισσότερους από 5,5 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες και 80 εκατομμύρια προβολές σελίδων το χρόνο.

Είναι προφανές κατά τη γνώμη μας, ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός συντάχθηκε, αν μη τι άλλο, με προχειρότητα και εύλογα οδηγεί στην υπόνοια ότι ίσως επιχειρείται να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα.

Τα εμπλεκόμενα Υπουργεία και οι σημαντικοί Φορείς της περιοχήςπου συνδιοργανώνουν την Έκθεση οφείλουν να λειτουργούν με τρόπο που δεν θα αφήνει την παραμικρή σκιά στην οικονομική διαχείριση της διοργάνωσης και δεν θα επιτρέπει να προκαλούνται υπόνοιες για «ευνοημένους» και «αποκλεισμένους».

Επιπροσθέτως, ένα ζήτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι: γιατί φτάσαμε να διενεργούνται οι διαγωνισμοί την τελευταία ώρα (στις 27 Απριλίου ξεκινάει η Έκθεση και ο διαγωνισμός προκηρύσσεται στις 11 Απριλίου για να αναδειχθούν ανάδοχοι όχι πριν τις 17 Απριλίου), όταν είναι γνωστό εδώ και ένα χρόνο ότι η Έκθεση θα γίνει;

Αν θέλουμε να προστατευθεί αυτή η πράγματι σημαντική διοργάνωση, οφείλουν όλοι οι εμπλεκόμενοι να χειρίζονται με ιδιαίτερη προσοχή ακόμα και την πιο μικρή λεπτομέρεια, πολλώ δε μάλλον θέματα που αφορούν σε οικονομική διαχείριση. Μόνον έτσι θα αποφευχθούν παρανοήσεις, παρεξηγήσεις, υπόνοιες, πικρίες και απογοητεύσεις που μπορεί να πλήξουν το θεσμό. Αρκετά έχουμε χάσει ως περιοχή.

Φέτος, δεν θα γίνουν στην Πάτρα δύο σημαντικές διοργανώσεις που γίνονταν τα τελευταία χρόνια: η WESTIA και το ACHAIA FEST. Άραγε πόσες απώλειες αντέχει ακόμα αυτή η περιοχή;

ΠΗΓΗ

About Online Press

Δες επίσης

Μύκονος: Ένας άλλος… πλανήτης στην καρδιά του Αιγαίου

Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες περιστατικών αισχροκέρδειας καθώς αρκετά καταστήματα και προσέξτε, δεν αναφερόμαστε στα πολυτελή μαγαζιά …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *